Beautiful tanned skin انواع روش های برنزه شدن پوست بی خطر
  • بدن
  • 30 شهریور 1401
  • 1376
اولین امتیاز را ثبت کنید!

انواع روش های برنزه شدن پوست بی خطر

درخشش و زرق و برق پوست برنزه و طلایی در تابستان بسیار وسوسه انگیز است. به طوری که گاهی برخی از خانم ها و آقایان به طور داوطلبانه از محصولات برنزه کننده استفاده می کنند. یا برای مدت طولانی و خطرناک از سولار برای برنزه شدن پوست استفاده می کنند. بدون اینکه به آسیب هایی که روش های مختلف تیره کردن به پوست وارد می کنند توجه کنند.

کدام روش برنزه کردن برای پوست شما مناسب است؟

قبل از اینکه هر روشی را برای برنزه کردن انتخاب کنید، باید بدانید که چه عواملی میزان برنزه شدن پوست شما را تعیین می کند و کدام روش برای پوست شما بهترین است.
هنگام تیره کردن، مرز بسیار ظریفی بین سوختن و برنزه شدن پوست وجود دارد. برخی از افراد بلافاصله دچار آفتاب سوختگی می شوند، در حالی که برخی دیگر به ندرت دچار آفتاب سوختگی می شوند. این بیشتر به قدرت ملانین سازی پوست شما بستگی دارد.

افراد با پوست روشن ملانین کمتری تولید می کنند و با انتخاب بسته های برنزه کننده و ضدآفتاب ها برای برنزه شدن، می توانند در کمترین زمان دچار آفتاب سوختگی و التهاب پوست شوند. برای این افراد بهترین روش موضعی می باشد.

برعکس، افرادی که پوست سبز و تیره دارند ملانین بیشتری تولید می کنند. بنابراین می توانند بدون نگرانی از دستگاه های سولار و تیره کننده برای برنزه کردن پوست خود استفاده کنند.

برنزه شدن پوست

این مطالب را نیز از دست ندهید: انواع گیاهان برای بخور صورت را می شناسید

ساخت اسکراب بدن در خانه

بهترین روش رفع موهای زاید بدن چیست؟ 

علت خارش پوست چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟ 

استفاده از برنزه کننده موضعی

برنزه کننده های موضعی محصولاتی هستند که به اشکال مختلف از جمله لوسیون، ژل، فوم، اسپری، روغن و … تولید و عرضه می شوند.

هنگامی که از برنزه کننده بر روی پوست خود استفاده می کنید، مواد تشکیل دهنده این محصولات لایه های خارجی اپیدرم (خارجی ترین لایه پوست) را می پوشاند و باعث برنزه شدن پوست می شود.
این محصولات موقتی در نظر گرفته می شوند و تا زمانی که با آب و صابون معمولی شسته شوند روی پوست باقی می مانند.

برنزه شدن پوست

اسپری برنزه کننده پوست

یکی از محبوب ترین راه ها برای تیره کردن پوست استفاده از اسپری برنزه کننده است. استفاده از اسپری برنزه کننده بسیار راحت است و به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن پوست خود را به بهترین شکل ممکن برنزه کنید.

اما این روش برنزه با مزایای منحصربفرد خود مشکلاتی از جمله ایجاد لکه های موقتی روی پوست پس از چندین بار شستشو، ماندگاری کوتاه مدت و عدم توانایی در کنترل تشکیل رنگدانه ها را دارد.

اگر به دنبال محصولی هستید که در کوتاه ترین زمان ممکن پوستی برنزه و یکدست را به شما هدیه دهد،
اسپری می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. سرعت خشک شدن این محصول نیز بالاست و می تواند لک ها و عیوب پوست را به خوبی بپوشاند.

لوسیون برنزه کننده

برخی از ارزان ترین و موثرترین روش های برنزه کردن، لوسیون های برنزه کننده هستند. این محصولات لایه برنزی جذابی روی پوست شما ایجاد می کنند و ماندگارتر از اسپری های پوستی هستند.
برای استفاده از لوسیون برنزه کننده پوست کافی است آن را روی پوست خود بمالید و با حرکات دایره ای و یکنواخت روی پوست خود ماساژ دهید.

برنزه کننده های  DHA

بسیاری از کرم ها و اسپری ها حاوی ترکیبی به نام DHA (دی هیدروکسی استون) هستند.

DHA  نوعی مولکول قند است که از عصاره های گیاهی به دست می آید و ترکیبی کاملا ارگانیک دارد. این ماده با اسیدهای آمینه لایه شاخی پوست واکنش نشان می دهد و وقتی به پوست مالیده می شود، رنگدانه های پوستی را تحریک می کند.

این واکنش «واکنش میلارد» و رنگدانه پوستی که در اثر این واکنش تولید می شود ملانوئیدین نامیده می شود.
هنگامی که ترکیبات حاوی DHA روی پوست اعمال می شود، فرآیند تولید رنگدانه و لایه برداری بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد تا شروع شود و این فرآیند بسته به فعالیت و واکنش بدن فرد می تواند بین 24 تا 72 ساعت ادامه یابد. .
این روش برنزه شدن نسبت به روش های دیگر ماندگاری بیشتری دارد و با آب و صابون معمولی و عرق از بین نمی رود.

برنزه شدن ماندگار با آفتاب

برنزه شدن با آفتاب

نور خورشید یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تیره کردن پوست است. اگرچه این روش در بین مردم رایج است، اما قرار گرفتن طولانی‌ مدت در معرض نور خورشید خطراتی مانند سرطان پوست و آفتاب سوختگی را به همراه دارد. به همین دلیل این روش در لیست روش های کاملاً بدون خطر قرار نمی گیرد، البته اگر قصد برنزه شدن دارید، می توانید با رعایت برخی نکات ایمنی و تسریع در برنزه شدن، خطر را کاهش دهید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت