5/5 - (1 امتیاز)

معرفی 5 ماسک صورت مناسب پوست چرب

 پوست چرب می‌تواند خسته کننده باشد. تمیز نگه داشتن پوست چرب همیشه سخت است. استفاده از ماسک صورت مناسب پوست چرب می‌تواند راه حل خوبی برای پاکسازی پوست چرب صورت باشد. ماسک صورت برای پوست چرب می‌تواند چربی اضافی را از بین ببرد و صورت را تمیزتر کند. استفاده منظم از ماسک پوست کارخانه ای می‌تواند مقرون به صرفه نباشد. بنابراین شاید بهتر باشد ماسک صورت مناسب پوست‌های چرب در خانه درست کنید.

دلایل چربی پوست

اصطلاح پزشکی پوست چرب سبوم است. پوست به طور طبیعی نوعی روغن به نام “سبوم” تولید می‌کند. سبوم موجود در پوست نقش مهمی در مرطوب نگه داشتن پوست و محافظت از سلول‌های پوست در برابر عفونت ایفا می‌کند. سبوم زمانی رخ می‌دهد که میزان سبوم پوست از حد طبیعی بیشتر شود. این باعث می‌شود پوست شما چرب به نظر برسد. پوست چرب اغلب توسط هورمون‌ها ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که در دوران بلوغ و اوج فعالیت هورمونی، پوست چرب‌تر می‌شود. افزایش سطح آندروژن در دوران بلوغ باعث افزایش میزان چربی پوست می‌شود. پس از بلوغ، تولید آندروژن کاهش می‌یابد، اما پوست برخی افراد چرب باقی می‌ماند.

ماسک صورت مناسب پوست چرب

این مطلب را نیز از دست ندهید: ویژگی های مرطوب کننده مناسب پوست چرب

 

ماسک طبیعی مناسب پوست‌ چرب

همانطور که در بالا ذکر شد، ماهیت ماسک صورت مناسب پوست چرب برای درمان پوست چرب می‌تواند تاثیر مهمی داشته باشد. ماسک‌های طبیعی برای پوست‌های چرب را می‌توان به راحتی در خانه تهیه کرد و مطمئن باشید که هیچ مشکلی برای پوست شما پیش نخواهد آمد. در این قسمت از مقاله چند ماسک صورت مناسب صورت چرب را ارائه می‌دهیم.

ماسک صورت موز مناسب پوست چرب

موز می‌تواند پوست چرب را نرم کند. له کردن موز و استفاده از آن روی صورت می‌تواند به کاهش ضخامت پوست کمک کند. ترکیب موز و عسل در درمان پوست چرب بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک بهتر است از موز رسیده استفاده کنید. می‌توانید یک موز را فریز کرده. درست کردن ماسک صورت موز بسیار آسان است.

ماسک صورت مناسب پوست چرب با موز

ماسک صورت مناسب پوست چرب با تخم مرغ

استفاده از ماسک تخم مرغ برای کاهش چربی پوست یک راه عالی است. پروتئین‌های موجود در سفیده تخم مرغ به بهبود قسمت‌هایی از پوست که توسط آکنه آسیب دیده اند کمک می‌کند. سفیده تخم مرغ حاوی خواص مغذی است که روند پیری پوست شما را کند می‌کند. ترکیب سفیده تخم مرغ با عسل و لیموترش نیز می‌تواند موفقیت آمیز باشد.

 

ماسک صورت مناسب پوست چرب با پودر پرتقال

پودر پوست پرتقال در پاکسازی و لایه برداری پوست بسیار موثر است. پودر پوست پرتقال گردش خون را افزایش می‌دهد و سرشار از ویتامین برای ترمیم پوست است. در مقایسه با موارد فوق، تهیه پودر پوست پرتقال کمی دشوارتر است. با این حال، نگران نباشید، زیرا این محصول به راحتی از گیاهان دارویی و داروخانه‌ها در دسترس است. حتی می‌توانید پوست پرتقال را خشک کرده و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

ماسک صورت برای پوست چرب

این مطلب را از دست ندهید: 11 ماسک صورت برای جوانسازی پوست

 

ماسک صورت مناسب پوست چرب با عصاره گل رز

عصاره گل رز یک عنصر کلیدی است که در اکثر ماسک‌های صورت یافت می‌شود. عصاره گل رز از خود گل رز گرفته می‌شود. می‌توانید این عصاره را بخرید یا خودتان درست کنید. عصاره گل رز خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد و باعث تقویت و تسکین پوست می‌شود. اگر پوست چرب دارید، عصاره گل رز را با عسل، سفیده تخم مرغ و پودر جو که خاصیت لایه برداری عالی دارد مخلوط کنید تا ماسک خوبی بسازید. اگر آرد جو دوسر ندارید می‌توانید از جو دوسر استفاده کنید.

ماسک صورت برای پوست چرب با عصاره رز

ماسک زردچوبه

زردچوبه یک ماده موثر برای درمان آکنه و سایر مشکلات پوستی است. استفاده از زردچوبه برای تنظیم رنگدانه های پوست و درمان آفتاب سوختگی توصیه می‌شود. با ترکیب زردچوبه، عسل و ماست، یک ماسک صورت خانگی به دست می‌آورید که می‌توانید برای داشتن پوستی بهتر، آن را روی صورت خود بمالید.

 

سخن پایانی

پوست چرب یک مشکل است و ژنتیک نقش زیادی در چربی پوست دارد. افراد آگاه به پاکسازی پوست به دنبال راه‌هایی برای کاهش سطح سبوم هستند. کاهش استرس، پاکیزگی و  آرایش  سبک می‌تواند از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری کند. تا به امروز استفاده از ماسک صورت یکی از راه‌های مبارزه با رسوبات چربی روی صورت است. ماسک‌های صورت خانگی به دلیل آسان بودن، ارزان بودن و حاوی مواد طبیعی محبوب هستند. مواد طبیعی سلول‌های مرده پوست را لایه برداری می‌کنند و باکتری‌های مزاحم را از پوست پاک می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت