اولین امتیاز را ثبت کنید!

نور مناسب برای آرایش چگونه باشد!؟

چیزی که تمام نور را جذب می کند سیاه به نظر می رسد و چیزی که همه نور را منعکس می کند شفاف و وقتی این انعکاس دیده شود رنگ ها نمایان می شوند. نورهای گرم قرمزتر، نورهای سرد آبی تر، نورهای سرد اثر خنک کنندگی روی سطح دارند و نورهای گرم اثر گرمی بر سطوح می گذارند. در این مطلب نور مناسب برای آرایش را بررسی می کنیم.

زاویه نور  کافی روی صورت نیز اثر گذار است. اگر نور تابیده شده به صورت مشتری زیاد باشد، سایه های روشن دیده نمی شود و اگر نور کافی نباشد، چهره به درستی نمایان نمی شود و سایه ها عمیق تر و هایلایت ها بیشتر دیده می شوند.

اگر نور از بالا و پایین یا در سراسر صورت بتابد، سایه های بیشتری روی صورت ظاهر می شود. استفاده از نور در عکاسی و تاثیر آن در باز تولید رنگ  به وضوح در عکس ها دیده می شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید: گلیسیرین برای داشتن مو هایی براق و شاداب

نور طبیعی روز ترکیبی از نور سفید و زرد است. این دو نور را با هم ترکیب کنید تا یک نورواقعی به دست آورید. زرد یکی از رنگ های اصلی است. با توجه به طیف، رنگ زرد بین نارنجی و سبز است. طول موج نور زرد بین 565 تا 590 نانومتر در طیف نور است.

نور مناسب برای آرایش: بهترین نور برای آرایشگاه

در اتاق باید نور کافی توزیع شود و تمام صورت را بپوشاند تا خطوط  و فرورفتگی در جای خود  دیده شوند که این فرورفتگی عبارتند از:

پیشانی، گونه ها، بینی و چانه.

انعکاس نور در رنگ ها

اجسام روشن‌تر نور بیشتری را منعکس می‌کنند، در حالی که اجسام تیره‌تر نور بیشتری را جذب می‌کنند بازتاب رنگ بسته به نوع رنگ، شدت رنگ و درجه رنگ‌های مختلف متفاوت است.

نور مناسب برای آرایش و تأثیر نور رنگی

منابع نور صحنه  را می توان با شیشه میکای شفاف و صفحات ژلاتین رنگ آمیزی کرد. شدت نور روی رنگ بستگی به نوع لامپ مورد استفاده دارد. میزان جذب و انعکاس نور به ماهیت شیمیایی و ویژگی های سطح جسم مانند سطح صاف و دانه دار بستگی دارد.

در ماده رنگی، سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی،  ودر نور، سه رنگ اصلی قرمز و سبز و بنفش تیره متمایل به آبی هستند. از ترکیب نورهای قرمز و سبز، زرد یا نارنجی، از ترکیب نورهای سبز و آبی تیره بنفش، آبی فیروزه ای یا سبز آبی و از ترکیب نورهای آبی-بنفش تیره و قرمز، بنفش به دست می آید.

نور عمومی

نور صحنه اصلی «نور عمومی» است. تابش این نور به همه رنگ ها گرما می بخشد. در چهره بازیگر، رنگ های گرم با شدت رنگ بیشتری به نمایش در می آیند، بنابراین بازیگران  از رنگ گونه و  لب کمرنگ استفاده می کنند.

نور مناسب برای آرایش در صحنه و گریم

نور می تواند چهره ها را روشن، تیره، بی رنگ، افراطی، سیاه و سفید کند. گریمور باید نورپردازی را بشناسد و رنگ چهره بازیگران را بر اساس رنگ نور صحنه طراحی کند. نورپردازی صحنه رابطه مستقیمی با آرایش دارد، گریم می تواند زیبایی صورت را کاملاً از بین ببرد یا آن را به چیز دیگری تبدیل کند.

نورپردازی و صحنه ها با توجه به سبک کارگردان  ساخته شده است، بنابراین هنرمند چهره بازیگران را در نور انتخابی تغییر می دهد.

نور مناسب برای ارایش
بهترین نور برای آرایشگاه: نور زرد کم رنگ

اگر از نور زرد در آرایش ساده استفاده کنید، صورت شما زرد می شود. رنگ زمینه صورت باید کمی قرمز باشد.

رنگ گونه ها و لب ها قرمز کم رنگ، پس پراکندگی این نور باعث ایجاد رنگ نارنجی کم رنگ می شود.

 نور مناسب برای آرایش  مو: نور زرد کهربایی

برای آرایش مو،  باید رنگ نور را از گروه رنگ قرمز  انتخاب کرد. همچنین باید از سایه روشن تر از همان گروه رنگ استفاده شود.

با تابش نور زرد یا نارنجی تیره بر روی آرایش ساده، سایه های قهوه ای تیره و روشن روی چهره بازیگر ظاهر می شود، بنابراین رنگ پس زمینه صورت باید روشن و سایه تیره تر و حجم آن روشن تر باشد. از حد معمول از رنگ گونه استفاده نکنید، رنگ لب را با رنگ قهوه ای روشن که متمایل به نارنجی است ست کنید و سپس کمی وازلین به لب ها بزنید تا درخشنده شود.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت