5/5 - (1 امتیاز)

بهترین روتین پوستی برای شما

بهترین روتین پوستی، پوست بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین عضو بدن است که مشکلات داخلی مختلفی را نشان می‌دهد. با زندگی روزمره و آلودگی هوا، این پوست است که بیشترین آسیب را از این آلودگی می‌گیرد. مراقبت از سلامت پوست در هوای آلوده باید یکی از اهداف برنامه مراقبت از پوست شما باشد.

هدف روتین مراقبت از پوست شما این است که پوست خود را در بهترین حالت نگه دارید و عیوب ظاهری را به حداقل برسانید. با افزایش سن، پوست ما به مراقبت بیشتر و به صبر نیاز دارد. هدف روتین پوست شما بهبود پوست و ظاهر شماست.

 

مراحل انجام بهترین روتین پوستی

برای اینکه اثربخشی روتین پوست خود را ببینید، باید یک سری کارهای مهم به طور منظم در دستور کار قرار گیرد. روتین‌های پوست بسته به نوع پوست هر فرد متفاوت است. اما معمولاً شامل سه مرحله است.

  • روتین پاکسازی پوست (شستشوی صورت)
  • استفاده از تونر (برای حفظ تعادل پوست)
  • مرطوب کننده (مرطوب کننده و نرم کننده پوست).

مراحل بهترین روتین پوستی روزانه

هدف از مراقبت از پوست صبحگاهی محافظت پوست است. پوست شما در طول روز در معرض محیط خارجی قرار می‌گیرد و ما مراحل کامل مراقبت روزانه از پوست شما را توضیح خواهیم داد.

  1. پاکسازی صورت با محصولات پایه آب (میسلار واتر).

اکثر این پاک کننده‌ها حاوی موادی به نام سورفکتانت هستند که با شستن آنها با آب، آلودگی و عرق را از بین می‌برند. این پاک کننده‌ها معمولاً چربی‌هایی را که در اثر استفاده از پاک کننده‌های روغنی روی پوست ایجاد می‌شود، از بین می‌برند.

بهترین روتین پوستی

2. استفاده از تونر در بهترین روتین پوستی

از تونرها برای بازسازی پوست با مرطوب کردن آن و از بین بردن سلول‌های مرده و آثار ناخالصی‌های باقی مانده پس از پاکسازی صورت استفاده می‌شود.

3. سرم آنتی اکسیدان در بهترین روتین پوستی

سرم مبتنی بر آنتی اکسیدان از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ویتامین C و ویتامین E آنتی اکسیدان‌های رایجی هستند که برای بهبود بافت و استحکام پوست استفاده می‌شوند.

4. کرم دور چشم

ناحیه اطراف چشم به طور کلی نازک‌تر و حساس‌تر است و بیشتر مستعد علائم پیری از جمله خطوط ریز، حلقه‌های تیره زیر چشم و افتادگی پوست است. کرم دور چشم با کیفیت بالا باعث روشن شدن، نرمی و استحکام پوست در این ناحیه می‌شود. اما این مشکل را به طور کامل حل نمی‌کند. برای استفاده از کرم دور چشم، مقدار کمی از کرم را با حرکات ملایم با انگشت حلقه به چشم‌ها بزنید.

5.مرطوب کننده

مرطوب کننده پوست را نرم کرده و ناراحتی آن را کاهش می‌دهد. افرادی که پوست خشک دارند باید از کرم استفاده کنند. کرم‌ها روی پوست‌های معمولی یا مختلط بهترین عملکرد را دارند.

6. ضد آفتاب  مهمترین مرحله در بهترین روتین پوستی

استفاده از ضد آفتاب آخرین مرحله بسیار مهم در روتین پوست صبحگاهی شماست. این نه تنها خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد، بلکه علائم پیری را نیز کاهش می‌دهد. انجمن سرطان آمریکا انتخاب کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت از آفتاب (SPF) 30 یا بالاتر را توصیه می‌کند.

بهترین روتین پوستی

مراحل بهترین روتین پوستی شبانه

پوست در شب به طور طبیعی خود را تجدید می‌کند. در شب، پوست شما نیاز به درمان و تغذیه دارد، بنابراین اگر صورت شما پوسته پوسته یا ملتهب است، بدانید که در این دوره دچار مشکل هستید.

مرحله اول: شستن و تمیز کردن پوست

یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت از پوست در شب، پاک کردن آرایش است. هرگز با آرایش نخوابید. خوابیدن با آرایش بدترین دشمن پوست شماست.

بهترین روتین پوستی

 

مرحله دوم: از تونر برای حذف کامل آلودگی هوا استفاده کنید

تونر را روی پد بریزید و تمام صورت را پاک کنید تا بقیه آرایش صورت پاک شود و PH پوست تنظیم شود. تونر چربی‌ها و ناخالصی‌های اضافی پوست را از بین می‌برد و منافذ پوست را برای تنفس باز می‌کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: روتین قبل از خواب پوست معمولی

مرحله سوم بهترین روتین پوستی: سرم یا کرم شب

استفاده از سرم برای تغذیه پوست ضروری است تا مواد مغذی به سلول‌های پوست برسد تا پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشد. در این مرحله بسته به نوع پوست و نیاز آن از سرم مناسب پوست استفاده کنید.

 

مرحله چهارم: استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید.

پوست دور چشم بسیار ظریف و حساس است بنابراین توصیه می‌شود همیشه کرم‌های دور چشم را جدی بگیرید. برای افراد بالای 25 سال از کرم ضد چروک زیر چشم و تا سن 25 سالگی از کرم‌های مرطوب کننده، ضد پف و تیرگی استفاده کنید.

 

مرحله 5: از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست در شب، استفاده از مرطوب کننده است. از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید تا پوستتان شاداب‌تر به نظر برسد.

سخن پایانی

مراحل دقیق مراقبت از پوست در بهترین روتین پوستی می‌تواند برای بسیاری از افراد گیج کننده باشد. در واقع، مفهوم مراقبت از پوست کمی پیچیده است. مثلاً، اگر از افراد مختلف بپرسید که از چه محصولاتی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید، پاسخ‌های کاملاً متفاوتی دریافت خواهید کرد و جالب اینکه اکثر آنها اشتباه هستند. محصول و نحوه استفاده از آن در روتین مراقبت از پوست بسیار مهم است.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت