قرص آسپرین aspirin
اولین امتیاز را ثبت کنید!

خواص شگفت انگیز آسپرین برای جوش صورت

ممکن است از آسپرین برای تسکین سردرد، سرماخوردگی و تب استفاده کرده باشید. اما آیا می دانستید که می توانید از آسپرین برای درمان جوش نیز استفاده کنید؟ استفاده از این قرص  له شده روی آکنه ها یک درمان خانگی رایج است. با این حال، آیا این عمل از نظر علمی معتبر است؟ آیا آسپرین موضعی جوش را درمان می کند یا التهاب را کاهش می دهد؟ در این مقاله از باریخت، حقیقت پشت ادعای “خواص آسپرین برای جوش صورت” را بررسی می کنیم.

آیا آسپرین در بیماری های پوستی نقش دارد؟

آسپرین برای تسکین درد استفاده می شود. با این حال، با گذشت زمان، از نقش سنتی خود به عنوان مسکن به دارویی با کاربردهای مختلف تبدیل شده است.
در مبحث بیماری های پوستی از آسپرین به عنوان داروی غیرمجاز استفاده می شود.

در درمان پدیده رینود (کاهش جریان خون در قسمت خاصی از بدن)، اریتم ندوزوم (نوعی التهاب پوست)، ویتیلیگو، سوزش و درد پوست پس از زونا، تغییرات پوستی ناشی از نیاسین، آفتاب سوختگی، جذام خفیف نوع 1 واکنش و خارش پوست مرتبط با پلی سیتمی ورا مفید است.

مطالعه دیگری نشان داد که آسپرین ممکن است تورم و قرمزی ناشی از هیستامین را کاهش دهد. در این مطالعه 24 بیمار مبتلا به بثورات پوستی ناشی از سدیم لوریل سولفات مورد بررسی قرار گرفتند. بنابراین، مصرف آسپرین به صورت خوراکی و از طریق پوست می تواند به مدیریت علائم برخی از بیماری های پوستی کمک کند. اما آیا بر روی جوش موثر است؟

آسپرین برای جوش

آیا آسپرین در برابر جوش موثر است؟

صادقانه بگویم، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد آسپرین می تواند جوش ها را کاهش دهد.
پس چرا مردم از آسپرین برای جوش و آکنه استفاده می کنند؟ ایده استفاده از آسپرین برای آکنه از این واقعیت ناشی می شود که آسپرین حاوی اسید استیل سالیسیلیک است. اسید سالیسیلیک یک درمان محبوب برای جوش و آکنه است. اسید سالیسیلیک از مشتقات اسید سالیسیلیک است و از واکنش شیمیایی بین اسید سالیسیلیک و اسید استیک به وجود می آید.

با این حال، بسیاری از افرادی که از آسپرین برای جوش، به ویژه جوش ملتهب استفاده کرده‌اند، نتایج خوبی دیده‌اند.

جوش های ملتهب زمانی ایجاد می شوند که منافذ پوست توسط سلول های مرده پوست، سبوم و باکتری ها مسدود شود. با بسته شدن این دهانه، عفونت از بین می رود و التهاب کاهش می یابد. آسپرین عمدتا برای کاهش التهاب استفاده می شود. اما اثربخشی آن در کاهش التهاب ناشی از آکنه ناشناخته است.

هدف اصلی استفاده از آسپرین برای جوش استفاده از آسپرین برای درمان جوش است. این روش گاهی اوقات جواب می دهد و گاهی اوقات نه. آسپرین به خشک کردن التهاب، کاهش عفونت و در نتیجه از بین بردن جوش ها و آکنه کمک می کند.

نحوه استفاده از آسپرین برای جوش

روش خاصی برای استفاده از آسپرین روی صورت برای درمان آکنه وجود ندارد. از آنجایی که این یک درمان خانگی است، تنها یک راه برای استفاده از آن وجود دارد. با این حال، شما می توانید مواد مختلفی را متناسب با نیاز پوست خود اضافه کنید.

عوارض جانبی احتمالی آسپرین موضعی و اقدامات احتیاطی

آسپرین می تواند پوست را خشک کرده و آکنه را بدتر کند بنابراین از مصرف بیش از حد آن بر روی پوست خودداری کنید.

پوست ممکن است زخم و قرمز و خارش داشته باشد. به جای استفاده از آن در تمام صورت، از آن برای جوش ها و لک ها استفاده کنید. همچنین پس از آن از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید.

در صورت استفاده از اسید سالیسیلیک یا هر درمان دیگر برای جوش از مصرف آسپرین خودداری کنید. این می تواند پوست را بیشتر خشک کند.

استفاده از آسپرین برای جوش روی پوست می تواند پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر کند. همیشه وقتی در معرض نور مستقیم خورشید هستید از ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ استفاده کنید.

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید از مصرف آسپرین خودداری کنید.

اگر به داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی یا  NSAIDها مانند ادویل و ایبوپروفن حساسیت دارید از مصرف آسپرین خودداری کنید.

آسپرین برای جوش

استفاده از آسپرین برای جوش، درست است؟

در این مقاله در مورد تاثیر آسپرین برای جوش صحبت کرده ایم. اما به خاطر داشته باشید که آسپرین موضعی ممکن است برای همه موثر نباشد. هر کدام از گزینه های درمانی را که انتخاب می کنید، همیشه برای بهترین نتیجه با یک متخصص پوست مشورت کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت