when is scaling necessary 1 جرم گیری دندان چگونه انجام می شود؟
اولین امتیاز را ثبت کنید!

جرم گیری دندان چگونه انجام می شود؟

جرم گیری دندان به طور خاص یک روش تمیز کردن دندان است که برای از بین بردن پلاک به زیر خط لثه می رسد. فرآیندهای جرم گیری دندان ها در مجموع به عنوان تمیز کردن عمیق شناخته می شوند.

به طور کلی، دندانپزشکان یا کلینیک های دندانپزشکی توصیه می کنند که بیماران برای جرمگیری دندان با معاینه منظم هر سال برنامه ریزی کنند. جرم گیری می تواند فواید زیادی برای حفظ سلامت و زیبایی دندان ها داشته باشد.

جرم گیری دندان یا بروساژ چیست؟

جرم‌گیری حذف کامل پلاک (لایه‌ای نرم و چسبنده از باکتری، غذا و بزاق) و رسوبات سخت از سطح دندان است که در زیر لثه پخش شده‌اند. دندانپزشک با استفاده ازجرم گیری می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند و در عین حال سلامت دهان و دندان شما را حفظ کند.

به طور کلی بروساژ برای اهداف زیر انجام می شود:

  • از بین بردن لکه از غذا و نوشیدنی (قهوه و چای) یا تنباکو
  • حذف پلاک برای جلوگیری از بیماری لثه
  • امکان غربالگری پیشگیرانه برای بیماری های حفره دهان مانند پوسیدگی دندان و هرگونه پوسیدگی

جرم گیری دندان
یک برنامه پیشگیری و جرم گیری دندان عمیق بسته به مشکل دندانی هر شش ماه یا سالانه می تواند انجام شود. بسیاری از افراد به مراقبت از دندان نیاز دارند زیرا دهانشویه ضد عفونی کننده، مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن ممکن است برای رفع مشکل شما در طولانی مدت کافی نباشد.

اهمیت بروساژ دندان

تمیز کردن حرفه ای منظم برای کمک به حفظ سلامت دهان و پیشگیری از بیماری لثه مهم است. حتی با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه به دلیل خوردن و نوشیدن پلاک روی دندان ها ایجاد می شود. تمیز کردن حرفه ای به حذف این تجمع کمک می کند. در صورت عدم درمان، باکتری های موجود در پلاک می توانند به مرور زمان باعث بیماری لثه شوند.

پلاک در امتداد خط لثه ایجاد می شود و اگر به درستی تمیز نشود، می تواند باعث ایجاد باکتری شود. اگر باکتری بدتر شود، بافت لثه شل می شود. اگر پلاک ها چهار میلی متر یا بیشتر ایجاد شوند، جرم گیری ضروری است. هدف از جرم گیری دندان حذف پلاک زیر خط لثه و کمک به بازگرداندن لثه ها به حالت سالم است.

جرم گیری دندان

انواع جرم گیری دندان

دو تکنیک اصلی وجود دارد که توسط دندانپزشکان استفاده می شود. این دو روش عبارتند از:

1. جرم گیری دستی

هنگامی که دندانپزشک شما به صورت دستی بروساژ می کند، پلاک را از سطح دندان های شما می تراشد. جرم گیری دستی برای از بین بردن پلاک سطحی و رسوبات تارتار بسیار موثر است.

2. جرم گیری اولتراسونیک

اولتراسونیک از ارتعاشات برای از بین بردن سریع و موثر پلاک و جرم استفاده می کنند. نوک این جرمگیرها به اندازه ای کوچک است که می توانند به شکاف های صعب العبور وارد شوند. سوهان های اولتراسونیک نیز برای از بین بردن پلاک، آب را روی دندان ها می پاشند. دندانپزشکان اغلب از جرمگیرهای اولتراسونیک برای جرم گیری در بیماران مبتلا به بیماری شدید لثه استفاده می کنند.

آیا جرم گیری باعث سفیدی دندان می شود؟

جرم گیری و پولیشینگ روشی است که پلاک، جرم و لکه های سطح خارجی دندان را از بین می برد.

دندان های خود را تمیز کنید و با از بین بردن جرم و پولیش از بیماری لثه جلوگیری کنید. اگر پس از لایه برداری و پولیش، لکه های زیادی در سطح خارجی دندان ها وجود داشت، باید دندان ها را سفید کرد. اگر رنگ طبیعی دندان ها بسیار زرد باشد، پس از مسواک زدن تغییری ایجاد نمی کند. در نهایت، جرم گیری فقط رنگ اصلی دندان را بازیابی می کند و به سفید شدن دندان کمکی نمی کند.

جرم گیری دندان

این مطلب را نیز از دست ندهید: ۵ راه سفید کردن دندان ها در خانه

عوارض جرم گیری دندان

اگرچه بروساژ یک روش تهاجمی نیست، اما با عوارض متعددی همراه است. اما در بیشتر موارد، عوارض پس از چند روز از بین می روند. از جمله این عوارض:

  • خونریزی لثه
  • حساسیت دندان
  • حساسیت لثه
  • کمی تورم

سخن آخر

اگر به جرم گیری نیاز دارید، معمولاً به این معنی است که از دندان های خود مراقبت نکرده اید. اگر هر روز مسواک نزنید و نخ دندان نکشید، اجازه می‌دهید این مشکل به بیماری پریودنتال تبدیل شود، بنابراین مهم است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

همچنین به یاد داشته باشید که جرم گیری و پولیش ممکن است بیش از یک بار مورد نیاز باشد و هر کدام قسمت متفاوتی از دندان ها را تمیز می کند. فقط مهم است که به یک دندانپزشک مجرب مراجعه کنید تا او بتواند با مهارت های خود یک بروساژ عمیق را انجام دهد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت