face oils خواص روغن فندق برای پوست، شادابی و لطافت را به پوستت بازگردان!
اولین امتیاز را ثبت کنید!

خواص روغن فندق برای پوست، شادابی و لطافت را به پوستت بازگردان!

در این مقاله می خواهیم در مورد خواص روغن فندق برای پوست صحبت کنیم. اما قبل از آن، بهتر است در مورد مغزی که می خورید بیشتر بدانید. ترکیه بزرگترین تولید کننده فندق در جهان است. فندق میوه ای خوشمزه است که می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. از فندق برای تهیه انواع شیرینی، شکلات فندقی و دسر استفاده می شود. یکی از محبوب ترین کاربردهای فندق، تولید نوتلا است. این شکلات در سراسر جهان معروف است.

100 گرم فندق حدود 525 کالری دارد که انرژی زیادی را تامین می کند. این میوه همچنین سرشار از چربی غیراشباع است. فندق طرفداران زیادی دارد. زیرا علاوه بر طعم لذیذ برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. فندق سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. این میوه حاوی مقادیر زیادی منیزیم، آهن، ویتامین B6، فولات و چربی های غیراشباع است. علاوه بر این، در خواص آن فیبر مورد نیاز بدن وجود دارد.

روفن فندق

روغن فندق تمام خواص میوه را دارد و برای تقویت سیستم ایمنی، درمان مشکلات پوستی، جلوگیری از ریزش و خشکی مو و تقویت ناخن ها استفاده می شود. از این روغن برای ماساژ نیز استفاده می شود..

خواص روغن فندق

استفاده از خواص روغن های گیاهی می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند و سلامت بدن شما را تضمین کند. روغن فندق حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از بدن شما در برابر میکروارگانیسم های عامل بیماری محافظت می کند و از عمل رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

روغن فندق که در فشار بالا و دمای پایین تولید می شود، مواد مغذی فندق را حفظ کرده و کیفیت بهتری دارد. روغن فندق طبیعتی گرم کننده دارد و برای بیماری های ناشی از افزایش سرما و خشکی بدن مانند درد معده، ریزش مو و … مناسب است. عطر فوق العاده روغن فندق باعث استفاده از آن در رایحه درمانی شده و آرامش ذهنی را تقویت می کند. در ادامه به طور مفصل به خواص روغن فندق برای پوست می پردازیم.

خواص روغن فندق برای پوست

تولید کلاژن

بسیاری از انواع روغن های گیاهی برای سلامت پوست و کلاژن سازی بسیار موثر هستند. کلاژن پروتئین مهمی در بدن است. این ماده برای سلامت پوست ضروری است. کلاژن بافت پوست را ترمیم می کند. این به رفع چین و چروک پوست و جوانسازی پوست کمک می کند. تولید کلاژن همچنین به از بین بردن جوش ها و آکنه از روی پوست کمک می کند. خواص روغن فندق برای پوست باعث افزایش تولید کلاژن می شود. هر چه بدن کلاژن بیشتری تولید کند، پاکسازی پوست از آلودگی ها آسان تر است.

برخی از محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر الکل هستند و می توانند برای پوست مضر باشند. این محصولات به مرور زمان زیبایی پوست شما را به خطر می اندازند. روغن طبیعی فندق از سلامت پوست و خواص آن محافظت می کند. این روغن پوست را انعطاف پذیر نگه می دارد و از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

برای استفاده خارجی از این روغن ها می توانید لوسیونی برای ماساژ پوست درست کنید. روغن فندق را به عنوان روغن پایه برای این کار در نظر بگیرید. پوست را کاملا تمیز کنید و تمام آرایش را پاک کنید و سپس روغن را روی پوست ماساژ دهید. این روغن سبک است و هنگام استفاده از آن احساس سنگینی نمی کنید.

خواص روغن فندق

افزایش تولید سبوم

خواص روغن فندق برای پوست، ترشح سبوم پوست را تنظیم می کند. این روغن با تنگ کردن منافذ پوست از جذب آلاینده ها جلوگیری می کند. در طب سنتی استفاده از خواص روغن فندق برای درمان ترک خوردگی لب و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست توصیه می شود.

از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید

یکی از خواص روغن فندق برای پوست، محافظت در برابر نور خورشید است. برخی از اشعه های خورشید می تواند به سلول های پوست آسیب برساند. این مشکل می تواند منجر به ایجاد سرطان پوست شود. خواص روغن فندق برای پوست از جذب رادیکال های آزاد توسط بدن جلوگیری می کند و به سلامت پوست شما کمک می کند.

ویتامین E و روغن فندق

روغن فندق سرشار از ویتامین E است. وجود این ویتامین برای بدن ضروری است. ویتامین E نقش مهمی در سلامت بدن دارد. یکی از خواص اصلی روغن فندق برای پوست تامین رطوبت است. ویتامین E دارای خواص ضد پیری است که از پوست در برابر چین و چروک محافظت می کند. وقتی پوست خشک می شود، منافذ آن بازتر می شود و این منجر به پیری زودرس پوست می شود. ویتامین E  موجود در روغن فندق پوست را مرطوب و آبرسانی می کند و از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

خواص روغن فندق برای پوست

جلوگیری از تغییر رنگ پوست

آکنه، آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید، مشکلات پوستی و بارداری می تواند رنگدانه های پوست را تحت تاثیر قرار دهد و باعث تغییر رنگ و تیره شدن یا درخشندگی بیش از حد پوست شود. خواص روغن فندق برای پوست، رنگ طبیعی پوست را حفظ کرده و از ایجاد ضایعات پوستی جلوگیری می کند.

عوارض احتمالی روغن فندق

به طور کلی، این روغن برای هیچ‌کس مشکلی ایجاد نمی‌کند و مطالعات هیچ گونه عوارض جانبی روغن فندق را نشان نداده است. اما برخی افراد ممکن است به خواص پوستی روغن فندق حساسیت داشته باشند. برای اطمینان از عدم حساسیت به فواید این روغن گیاهی، قبل از مصرف مقدار کمی از روغن را به مچ دست خود بمالید و در صورت ایجاد خارش، سوزش یا التهاب از آن استفاده نکنید. مصرف زیاد روغن فندق می تواند باعث خستگی، حالت تهوع، نفخ و اختلال در عملکرد روده شود.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت