تقویت ناخن
اولین امتیاز را ثبت کنید!

راه هایی موثر برای تقویت ناخن

ناخن های زیبا جذابیت شما را دو چندان می کند. بسیاری از ما دوست داریم ناخن هایی محکم و زیبا داشته باشیم. اما اگر ناخن های شما به اندازه کافی قوی نباشند و به خوبی رشد نکنند، چه؟ ضعیف شدن ناخن ها می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله استفاده طولانی مدت از لاک ناخن، افزایش سن، پرکاری یا کم کاری تیروئید، پسوریازیس، بیماری های ریوی، اگزما، کم خونی، عفونت های قارچی و غیره. دلیل شکنندگی و ضعف ناخن هرچه که باشد، همیشه آزاردهنده است زیرا به راحتی می ترکد و می شکند. خوشبختانه، می توانید ناخن های شل شده را در خانه درمان کنید. در این مطلب چند راه طبیعی برای تقویت ناخن ها آورده شده است.

1. روغن ویتامین E برای تقویت ناخن

کمبود رطوبت یا خشکی معمولا باعث ضعیف شدن ناخن ها می شود. می توانید از روغن ویتامین E برای مرطوب نگه داشتن ناخن های خود استفاده کنید روغن ویتامین E ناخن ها را تغذیه و تقویت می کند. و به آرامی این کار را روزانه به مدت دو تا سه هفته انجام دهید تا نتایج مطلوب را مشاهده کنید. همچنین می توانید از کپسول ویتامین E به عنوان مکمل استفاده کنید
نکته: برای بهترین نتیجه، مراحل توصیه شده را قبل از خواب دنبال کنید.

تقویت ناخن

2. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت ناخن‌های شکننده است، زیرا حاوی چربی‌های اشباع شده است که ناخن‌ها را مرطوب می‌کند و در نتیجه از عفونت جلوگیری می‌کند. می توانید روغن نارگیل گرم را مستقیماً روی ناخن های خود بمالید و به مدت 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. این باعث بهبود جریان خون در ناخن می شود. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

همچنین می توانید چند قطره آب لیمو را به یک چهارم فنجان روغن نارگیل گرم اضافه کنید و قبل از رفتن به رختخواب ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید. در شب دستکش بپوشید. این کار را به طور منظم انجام دهید تا ناخن های خود را سالم تر و قوی تر کنید.

3. سرکه سیب برای تقویت ناخن

سرکه سیب یکی دیگر از درمان های موثر برای ناخن های ضعیف است. سرکه سیب دارای مواد مغذی زیادی مانند آهن، کلسیم، ویتامین ها، پتاسیم، منیزیم و غیره است. همچنین حاوی اسید استیک و اسید مالیک است که برای جلوگیری از عفونت ناخن مفید است. مقدار مساوی سرکه سیب خام و تصفیه نشده و سرکه را با هم مخلوط کنید و ناخن ها را چند دقیقه در آن قرار دهید و سپس به آرامی کوتیکول ها را از روی ناخن ها بکشید. (کوتیکول پوست نازکی است که در ابتدای رشد ناخن قرار دارد).

4. نمک دریا

نمک دریا برای تقویت ناخن ها و براق و محکم کردن ناخن ها بسیار مفید است. در یک کاسه کوچک آب گرم بریزید و 2 قاشق غذاخوری نمک دریا، 2 قطره روغن کندر، 2 قطره روغن جوانه گندم، 2 قطره آبلیمو و 2 قطره روغن حجازی میرا به آن اضافه کنید. ناخن های خود را به مدت 10-15 دقیقه در این مخلوط قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. پس از خشک شدن، از مرطوب کننده استفاده کنید. از این روش ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید تا زمانی که بهبودی را مشاهده کنید.

 

5. آب لیمو سرکه

آب لیمو به تقویت و روشن شدن ناخن ها کمک می کند. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا دستانتان بسوزد. از یک سواب پنبه ای برای استفاده از آن روی ناخن های خود استفاده کنید و یک شبه دستکش بپوشید.

می توانید آب لیموی تازه را با مقدار مساوی روغن ارگانیک مخلوط کرده و ناخن های خود را به مدت 20 دقیقه در آن بمالید. این کار را هر روز به مدت 2 تا 3 هفته انجام دهید.

مراقبت از ناخن

6. روغن زیتون، برای تقویت ناخن ها از روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون می تواند کیفیت و بافت ناخن را بهبود بخشد. مقدار معمولی روغن جوجوبا، روغن بادام و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و حرارت دهید تا دستانتان گرم شوند. روغن را با استفاده از یک سواب پنبه ای به ناخن های خود بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند تا جذب و خورد ناخن شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  لیفتینگ پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

7. زرده تخم مرغ

اگر ناخن های شما به دلیل خشکی شکسته شده اند، زرده تخم مرغ می تواند بهترین درمان باشد. زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کرده و ناخن ها را چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب بشویید. زرده تخم مرغ رطوبت لازم را فراهم می کند.

مراقبت از ناخن

8. روغن نباتی

اگر ناخن‌هایتان در معرض آب زیاد است و دست‌هایتان را بیش از حد خیس می‌کنید، هر روغن گیاهی موجود برای تقویت ناخن‌ها مفید است. ناخن های خود را با یک سواب پنبه ای چرب کرده و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. این کار را 3 تا 4 بار در روز انجام دهید..

9.برای تقویت ناخن ها از آب پرتقال استفاده کنید

آب پرتقال حاوی اسید فولیک است که برای رشد ناخن ضروری است. آب پرتقال تازه درست کنید و ناخن هایتان را به مدت 10 دقیقه در آن بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. پس از خشک شدن، از مرطوب کننده استفاده کنید. برای تقویت ناخن هایتان این کار را هر روز انجام دهید.

10. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از بیوتین (ویتامین B7) است که ناخن های شما را ضخیم و قوی می کند. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف فنجان آب گوجه فرنگی را به یک کاسه اضافه کنید و ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه خیس کنید. این کار را هر روز انجام دهید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: دلایل ریزش مو در خانم ها

11. شی باتر

کره شی یک مرطوب کننده فوق العاده است. کره شیا طبیعی را به مدت 20 دقیقه روی ناخن ها و ناخن ها بمالید تا مغذی و قوی بمانید. کره شیا همچنین زخم های کوتیکول و ناخن را بهبود می بخشد.

تقویت ناخن

12. بذر کتان برای تقویت ناخن

روغن بذر کتان حاوی ریزمغذی هایی مانند ویتامین های گروه B، پتاسیم و اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت ناخن ها ضروری هستند. روغن بذر کتان را مستقیماً روی ناخن های خود بمالید و چند دقیقه آن را ماساژ دهید. این کار را قبل از خواب انجام دهید و دستکش بپوشید.
همچنین می توانید از روغن بذر کتان در رژیم غذایی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، 2 قاشق غذاخوری روغن بذر کتان را به کاشی یا غلات صبحگاهی خود اضافه کنید.

 

کارهایی که باید برای تقویت ناخن انجام داد

  • از غذاهای غنی از بیوتین مانند غلات کامل، تخم مرغ، گوجه فرنگی، بادام، گل کلم، عدس، توت فرنگی، سویا، شیر و غیره استفاده کنید. یا می توانید پس از مشاوره از یک مکمل بیوتین استفاده کنید.
  • ماهی، مرغ، دانه های گوشت گاو میوه ها خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند اسفناج و سایر سبزیجات سیاه. می توانید شیک پروتئینی بنوشید.
  • همیشه به ناخن هایتان وازلین بزنید تا رطوبت آن ها حفظ شود.
  • به طور منظم ورزش کنید تا جریان خون در بدن شما بهبود یابد تا ناخن های خود را سالم نگه دارید و سریع تر رشد کنید.
  • ناخن های شما برای جذب کمتر آب و مواد شیمیایی محیطی کوتاه تر هستند.
  • از لاک های با کیفیت و ارزش محصولات استفاده کنید.
  • ناخن های خود را هر روز برای چند دقیقه زیر نور خورشید خیس کنید تا ویتامین D ضروری جذب شود.
  • مقدار زیادی آب بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.
  • به جای بریدن کوتیکول ها، آنها را به عقب فشار دهید تا از عفونت جلوگیری شود
  • برای هیدراته نگه داشتن بدن از کرم کاتچین استفاده کنید.
  • ناخن هایتان را مرتب پاک کنید تا ترک نخورند.
  • هنگام کار با آب و مواد شیمیایی از دستکش استفاده کنید.

تقویت ناخن

کارهایی که نباید انجام دهید

  • از قرار دادن دستان خود در معرض آب و مواد شیمیایی خودداری کنید.
  • از رنگ هایی که حاوی مواد شیمیایی مضر مانند استون و فرمالدئید هستند استفاده نکنید.
  • از ناخن های مصنوعی استفاده نکنید زیرا می توانند باعث عفونت قارچی شوند.
  • برای خشک کردن ناخن های خود از پاک کننده های حاوی الکل استفاده نکنید.
  • ناخن های خود را نجوید و کوتاه نکنید.
  • ناخن های خود را نخراشید، آنها ضعیف می شوند.
  • از لاک زیاد برای تمیز کردن استفاده نکنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت