Combination Skin 1 روتین روزانه پوست مختلط
اولین امتیاز را ثبت کنید!

روتین روزانه پوست مختلط

تشخیص نوع پوست مختلط کمی پیچیده است و معمولا افرادی که پوست مختلط دارند، نوع پوست خود را خشک یا پوست چرب اعلام می کنند و در اکثر موارد با خرید محصولات مراقبت از پوست نامناسب دچار جوش یا خشکی بیش از حد می شوند. پوست مختلط نیز مانند هر نوع پوست دیگری برای سالم ماندن و جلوگیری از چین و چروک، جوش، لک و پیری زودرس به یک روتین پوست مختلط با کیفیت نیاز دارد. در این مقاله روتین روزانه پوست مختلط را بررسی می کنیم.

روتین روزانه پوست چرب

پوست مختلط چه پوستی است؟

پوست مختلط (combination skin) که پوست ترکیبی نیز نامیده می شود  یکی از 5 نوع پوست است که در آن پوست هم ویژگی های پوست چرب را دارد و هم ویژگی های پوست خشک. فرد دارای پوست مختلط در قسمت T صورت خود یعنی قسمت پیشانی، بینی و چانه احساس چرب بودن و براقی دارد و معمولا در این قسمت دچار جوشهای زیر پوستی، سیاه و ملتهب می شود اما در قسمت گونه و فک خود احساس کشیدگی و خشکی دارد و معمولا پوسته پوسته شدن نیز در این قسمت رخ میدهد. علت اینکه پوست مختلط می شود این است که فعالیت غده های عروقی و چربی بصورت منظم انجام نمی شود و در یک ناحیه از پوست، فعالیتها زیاد و در قسمتی دیگر کم هستند. نوع پوست به دلیل اینکه به مسائل ژنتیکی مربوط است قابل تغییر نیست اما میتوان به وسیله استفاده از کرمها و ساید محصولات مراقبت از پوست از بروز مشکلات ناشی از نوع پوست مثل خشکی، جوش، افتادگی، چین و چروک و … جلوگیری نمود.

مقاله مرتبط : روتین مراقبت از پوست چرب

روتین روزانه پوست مختلط

نکاتی جهت مراقبت از پوست مختلط وجود دارد که در صورت رعایت کردن این نکات و همچنین مصرف محصولات مراقبت از پوست مختلط  می توانید پوستی بی نقص داشته باشید.   اقدامات لازم جهت روتین مراقبت از پوست چرب به شرح زیر می باشد:

روتین روزانه پوست مختلط

1) پاکسازی پوست:

پوست انسان در طی روز به علت قرار گرفتن در معرض گرد و غبار، محصولات آرایشی، نور خورشید، رادیکالهای آزاد و سایر آلاینده های محیطی، آلوده می شود و این ذرات ریز و درشت در پوست و منافذ آن نفوذ کرده و میتوانند ایجاد جوش، پیری زودرس و لک کنند.

 

enlightenedراه حل پاکسازی پوست مختلط:

💛شوینده مخصوص پوست مختلط برای جلوگیری از این اتفاقات باید روزانه 2 بار پوست خود را یک شوینده مخصوص پوست چرب و مختلط بشوئید. شوینده پوست مختلط باید فاقد مواد صابونی، قلیایی و چربی باشد و دارای خاصیت کنترل کننده چربی پوست باشد.
ترکیباتی مثل عصاره درخت چای، سالی سیلیک اسید، اسیدهای میوه AHAّ، گوگرد بیشترین ترکیباتی هستند که برای کرمها و ژلهای مخصوص پوست چرب و مختلط استفاده می شوند. زیرا میتوانند چربی پوست را کنترل کرده و باکتریهای مولد جوش را از بین ببرند.

روتین قبل از خواب پوست مختلط

 

2) آبرسانی پوست:

پوست در اثرکم آبی دچار کاهش تولید کلاژن سازی در پوست میگردد و در نتیجه پوست شل و افتاده شده و چین و چروک ها ظاهر می شوند. معمولا خط و خطوطهای ناشی از دهیدراته شدن پوست از همان سنین 20سالگی به بعد هم امکان ظاهر شدن دارند. با کم آبی پوست، فعالیت غده چربی پوست نیز دچار اختلال میشود، پوست برای مراقبت از خود در زمان کمبود آب، چربی ترشح می کند و اینکار باعث ایجاد براقی و جوشهای مختلط بر پوست می شود.

باید توجه کنید که از کرم های آب رسان مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

3) مراقبت در برابر نور آفتاب:

اشعه های فرابنفش و مضر خورشید بنام UVA و UVB باعث نفوذ در پوست میگردند و میتوانند باعث سوزاندن پوست، ایجاد لک، ایجاد رادیکال آزاد و کاهش کلاژن سازی پوست و در نهایت پیری زودرس گردد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون داشتن ضد آفتاب بر روی پوست میتواند در دراز مدت ایجاد سرطان پوست نیز داشته باشد. هر چند پس از گذشت نهایتا نیم ساعت قرار گرفتن زیر نورخورشید شما میتواند علائم آفتاب سوختگی و قرمز شدن پوست خود را ببنید.

روتین قبل از خواب پوست مختلط

4) مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشم نیاز به مراقبت ویژه دارد و نمیتوان از ضد آفتاب، مرطوب کننده یا سایر کرمهای مراقبت از پوست برای پوست دور چشم هم استفاده نمود. زیرا پوست دور چشم بسیار حساس و نازک است و ممکن است با مصرف این کرمها دچار جوش، میلیا، حساسیت و التهاب گردد. برای محافظت از پوست دور چشم باید از کرمهای مخصوص دور چشم استفاده نمود. بهتر است که در روز از کرمهای دور چشم با خاصیت ضد آفتابی استفاده گردد تا در برابر نور خورشید نیز محافظت گردد. حداقل روزی 2 بار  باید از کرم دور چشم استفاده نمود.

سخن آخر

در این مقاله روتین روزانه پوست مختلط را به شما گفتیم. امید وارم با خواندن آن مراقبت بیشتری از پوست خود به عمل آورید و پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. این مطلب را بخوانید و برای کسانی که دوستشان دارید ارسال کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت