best curly hair shampoo شامپو مناسب موهای فر چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
اولین امتیاز را ثبت کنید!

شامپو مناسب موهای فر چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

یکی از جذاب ترین مدل های مو، موهای فر است. موهای فر علاوه بر زیبایی خاصی که دارند نیاز به مراقبت خاصی نیز دارند که شاید بسیاری از کسانی که موی فر دارند متوجه آن نشوند. انتخاب شامپو مناسب موهای فر می تواند اولین قدم در روند مراقبت از این مدل مو باشد. شما می توانید با مراقبت از موهای خود موهایی سالم و زیبا داشته باشید.با ما همراه باشید تا مراقبت های مناسب موهای فر را برایتان توضیح دهیم.

روال مراقبت از موهای فر

موهای فر نسبت به موهای صاف نیاز به نگهداری بیشتری دارند. ساختار موهای فر و حلقه شده به گونه ای است که بیشتر در معرض آسیب و شکستگی هستند. اگر سلامت و شادابی موهایتان برایتان مهم است، هنگام مراقبت از موهایتان باید به چند نکته توجه کنید:

  1. برای شانه زدن بهتر است موها را به چند قسمت تقسیم کرده و سپس به آرامی از پایین به بالا شانه کنید. شانه کردن موهای مجعد از بالا به پایین باعث افزایش گره و شکستن آن می شود.
  2.  برای کاهش موخوره از یک شانه دندانه دار استفاده کنید. لازم نیست هر روز موهای خود را شانه کنید، زیرا موهای فر وز می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند.
  3.  سعی کنید از شامپو مناسب موهای فر برای شستن موهایتان استفاده کنید و بعد یا قبل از شستن موها از نرم کننده استفاده کنید تا گره های موهایتان به راحتی باز شود و رطوبت موهایتان متعادل شود.
  4. حتی اگر موهای چرب دارید، توصیه می کنیم هر روز حمام نکنید و زیاد شست و شوی خود را نزنید، زیرا باعث خشکی بیش از حد موهایتان می شود.
  5.  اگر هنگام خشک کردن موهای شما وز می شود ، بهتر است از سشوار استفاده نکنید، حوله های زبر می توانند کوتیکول موهای خاکستری را باز کرده و آن را منجمد کنند. شما می توانید از روغن های مخصوص جهت لطافت و نرمی موهایتان استفاده کنید.
  6.  دمای سشوار و اتو را پایین بیاورید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد شود.
  7.  نکاتی برای جلوگیری از وز شدن موهایتان هر از گاهی نوک موهایتان را کمی کوتاه کنید.

curly hair shampoo

این مطلب را نیز از دست ندهید: 3mol چیست؟

راهنمای خرید شامپو مناسب موهای فر

اگر شما موهای فر دارید، می توانید درک کنید که مراقبت از آن برای شما و فرها یک چالش است. برخلاف افرادی که موهای صاف دارند، موهای مجعد نامتقارن هستند و در هر تار یک انحنا دارند. به دلیل شکل فولیکول، موها اغلب به صورت توده رشد می کنند.
این پیچ و تاب‌ها حرکت روغن‌های طبیعی پوست سر را مسدود می‌کنند، زیرا پیمایش پیچ و خم بسیار دشوارتر از مسیر مستقیم است. به همین دلیل اکثر موهای مجعد خشک هستند و هر چه فرها کوتاهتر و فرتر باشند به رطوبت بیشتری نیاز دارند تا آسیب نبینند و شکننده نشوند. یکی از راه های مراقبت از این نوع موها استفاده از شامپو مناسب موهای فر است. برای خرید این محصول می توانید از راهنمای خرید زیر استفاده کنید:

  • همیشه سعی کنید در محصولات بهداشتی خود به دنبال مواد طبیعی باشید. شامپوهای حاوی ویتامین  E، آووکادو، روغن نارگیل، روغن آرگان و … می توانند مرطوب کننده های خوبی برای مو باشند.
  •  شامپوهای حاوی سولفات تارها را خشک و نازک می کنند، اما از طرف دیگر، شامپوهای بدون سولفات به شادابی و سلامت موهای شما کمک می کنند.
  •  استفاده از شامپوهای قوی به موها آسیب می رساند. بهتر است به دنبال شامپوهای ملایم با PH 4 تا 5 باشید. این محصولات علاوه بر از بین بردن آلودگی، روغن های مو را حفظ می کنند.
  •  از استفاده از شامپوهای حاوی پارابن و رنگ های مصنوعی خودداری کنید.

curly hair shampoo

این مطلب را نیز از دست ندهید: برای رفع موخوره چه باید کرد؟

بیایید با فرمول شامپو مناسب موهای فر آشنا شویم

بزرگترین مشکل موهای فر، خشک کردن موها بعد از هر بار شستشو و سشوار است. بنابراین موهای فر نیاز به یک محصول مرطوب کننده و آبرسان مناسب دارند که علاوه بر نرم شدن موها به ترمیم و لطافت موها کمک می کند.

اکثر شامپوهای مخصوص موهای مجعد فاقد سیلیکون هستند. سیلیکون یکی از ابزارهای نگهداری مو است و حالت مو را برای مدت طولانی تغییر می دهد. بنابراین، هنگام خرید شامپو برای موهای فر، به دنبال محصولاتی باشید که فاقد سولفات، سیلیکون، پارابن و مواد شیمیایی هستند.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث افزایش حالت موهای فر می شود، الکتریسیته ساکن ایجاد شده در حین شانه زدن است. شامپو موهای فر حاوی ویتامین B1 و مواد مغذی است که به طور کامل موها را تقویت می کند. شامپوی مو با خاصیت مرطوب کنندگی قوی در انتهای موها، موها را تمیز و شاداب می کند. بنابراین شامپو مناسب موهای فر شامپویی است که آبرسانی کاملی برای موهای فر باشد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت