فشیال صورت برای پوست چرب 
3/5 - (2 امتیاز)

فشیال صورت برای پوست چرب در خانه

در هر سنی پوست سالم و شاداب قطعا اعتماد به نفس و رضایت شما را افزایش می دهد. داشتن یک چهره حرفه ای یکی از مهمترین اهداف در روتین مراقبت از پوست شما است. در واقع با استفاده از درمان های خوب و مناسب صورت و فشیال صورت باعث پاکسازی عمیق پوست، کاهش اندازه منافذ آن، جلوگیری از جوش، شل شدن پوست و جلوگیری از پیری زودرس (با افزایش جریان خون در صورت) می شود. در این مقاله راجع به فشیال صورت برای پوست چرب می پردازیم.

فشیال صورت برای پوست چرب 

مراحل  فشیال صورت برای پوست چرب

اگر پوست چرب دارید می توانید از روش های خانگی برای حفظ کیفیت آن استفاده کنید. این روش ها در دسترس همه هستند و برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. به دلیل هزینه بالای ماسک های صورت در سالن های زیبایی، انجام این روش ها در خانه با مواد طبیعی به حفظ و بهبود بافت پوست شما کمک می کند.

فشیال صورت برای پوست چرب 

1) پاکسازی صورت در فشیال صورت برای پوست چرب

برای از بین بردن آلودگی ها، باکتری ها، چربی و سلول های مرده پوست باید از روشی خوب و مناسب برای صورت استفاده کرد. فراموش نکنید که پاکسازی صحیح صورت در دو مرحله باقیمانده مواد آرایشی و چربی اضافی پوست را از بین می برد. اگر پوست چرب دارید حتما از شوینده پوست چرب استفاده کنید که فقط چربی اضافی پوست را پاک می کند تا تمام چربی صورت از بین نرود. زیرا برای داشتن پوستی نرم و مرطوب نیاز به مقدار مشخصی چربی طبیعی روی پوست صورت دارید.

می توانید انواع مختلفی از روغن های پاک کننده پوست مانند ژل پاک کننده صورت یا عطر را با روغن های پوست میسلار امتحان کنید تا محصول مناسب پوست خود را به دست آورید. راه دیگر استفاده از وسایل استاندارد و خانگی است که تهیه آن نیز آسان است. برای این کار، یک تکه سرکه سیب و ماست را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید، سپس روغن حاصل را روی پوست و گردن بمالید.
کرم را به آرامی با انگشتان خود به صورت دورانی روی پوست پخش کنید سپس با پنبه یا پارچه نرم پاک کنید. سپس صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید. در نهایت با آب سرد بشویید و پوست را به آرامی خشک کنید.

فشیال صورت برای پوست چرب 

۲) صورت را بخور دهید

بخور دادن صورت یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های مراقبت از پوست است. این روش کثیفی و چربی اضافی سطح پوست را از بین می برد و منافذ بسته را باز می کند. قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست های چرب، از بخوری استفاده کنید که پوست را تسکین می دهد و منافذ را باز می کند. این به مواد مغذی مفید ماسک اجازه می دهد تا به عمق پوست نفوذ کنند و پوست را نرم تر و درخشان تر نشان دهند.

بخور پوست را تحریک می کند و باعث نفوذ عمیق به پوست می شود و در نتیجه صورت را تمیز و مرطوب می کند.
هنگام زدن بخور به صورت، از گیاهان خشک شده مانند اسطوخودوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. با شیر در حال جوش یا ظرفی با عمق کافی پر کنید. کمی سبزی خشک شده اضافه کنید و بگذارید بجوشد. سپس شعله را خاموش کرده و پوست را با حوله به مدت 8-5 دقیقه در معرض بخار آب قرار دهید. وقتی صورت خود را بو می کنید، چشمان خود را با یک نوار دستمال بپوشانید و استراحت دهید.

فشیال صورت برای پوست چرب 

3) ماسک صورت در فشیال صورت برای پوست چرب

ماسک صورت خاک رس یک درمان خانگی عالی برای پوست های چرب است. این ماسک ها چربی اضافی روی پوست را از بین می برد و پوست را سالم و شاداب نگه می دارد. حتما از ماسک صورت مخصوص پوست های چرب با برند خوب و معتبر استفاده کنید، می توانید با انجام چند مرحله ساده، ماسک صورت موثری نیز بسازید.

در یک کاسه کوچک، 2 قاشق غذاخوری خاک رس کیهانی، 2 قاشق غذاخوری گوجه فرنگی پوره شده و 1 قاشق غذاخوری ماست تازه را با هم ترکیب کنید. کمی آب لیمو به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. اگر مخلوط غلیظ بود، می توانید کمی آب اضافه کنید. این ماسک نباید خیلی ضخیم یا خیلی نازک باشد. باید بسیار یکنواخت و به اندازه کافی ضخیم باشد. ماسک را به طور یکنواخت روی پوست صورت و گردن خود (به جز دور چشم) بمالید.

سپس دو تکه پنبه را در گلاب یا آب خیار خیس کنید. سپس آب بیشتری بگیرید و روی پلک ها بمالید. حالا می توانید استراحت کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک بدون حرکت دادن پوست صورت خشک شود. ماسک را برای مدت طولانی روی پوست نگذارید. در نتیجه، پوست بسیار کشیده شده و در نتیجه خطوط ریز روی سطح ایجاد می شود. بعد از 15 دقیقه ماسک را به آرامی با پنبه مرطوب پاک کنید و صورت خود را با آب سرد بشویید. سپس به آرامی پوست را خشک کنید.

طبق بررسی های کارشناسان، خاک رس آرایشی موجود در ماسک در از بین بردن چربی های اضافی پوست و اجزای صورت بسیار موثر است. ماست، آب لیمو و پوره گوجه فرنگی آن را به خوبی تسکین می دهند و پوست را صاف و یکدست می کنند. این مواد همچنین رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشند.

فشیال صورت برای پوست چرب 

4) تونر در فشیال صورت برای پوست چرب

تونر صورت برای از بین بردن هوا و آلودگی های پوست و لوازم آرایشی استفاده می شود. تونر با نرم کردن پوست آماده استفاده از مرطوب کننده است. بازگرداندن منافذ پوست به اندازه طبیعی به چهره شما ظاهری جوان و زیبا می دهد. اگر قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده از تونر صورت استفاده کنید، اثر مرطوب کنندگی مورد نظر را افزایش خواهید داد.
به یاد داشته باشید که هنگام انجام کارهای روتین مراقبت از صورت یا پوست باید از تونر غیر الکلی استفاده کنید. برای این منظور یک تونر مارک خوب بخرید. همچنین می توانید از گلاب یا پنبه آغشته به عرق گل رز برای تهیه تونر خانگی استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب کننده، گلاب را با یک سواب پنبه ای بمالید. گلاب به عنوان یک تونر طبیعی پوست عمل می کند.

فشیال صورت برای پوست چرب 

5) مرطوب کننده صورت

خشکی پوست رایج ترین تصور غلط است که فقط مرطوب کردن لازم دارد. نکته کلیدی برای داشتن پوستی جوان، مرطوب نگه داشتن آن است. حتی پوست های چرب نیز برای تغذیه و حفظ نرمی و لطافت خود نیاز به آبرسانی مناسب دارند. اگر پوست مرطوبی نداشته باشید، برای جبران خشکی، چربی بیشتری تولید می کند. اگر پوست چرب دارید، باید از مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.

به لطف این مرطوب کننده ها، دیگر احساس چربی روی پوست خود نمی کنید. بنابراین مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد. مرطوب کننده را روی پوست صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

نکته مهم: همیشه مطمئن شوید که پوست شما پس از شستشو، استشمام یا استفاده از ماسک به اندازه کافی هیدراته شده است.
با مرطوب کردن پوست و برداشتن مرحله نهایی در فشیال صورت برای پوست چرب ، ماسک صورت طبیعی شما کاملاً با کمک درمان های خانگی ساخته می شود. هفته ای یک بار در خانه قدم بردارید. مراقبت از صورت می تواند به طور قابل توجهی ظاهر آکنه را در نتیجه حذف منظم چربی اضافی از پوست کاهش دهد و پوست شما را دو برابر زیباتر کند.
این کار پیری زودرس پوست و لکه های تیره روی صورت را کاهش می دهد. پوست را صاف صاف می کند و تیرگی را کاهش می دهد. در نتیجه پس از انجام مراحل فوق پوست شما تمیز و شاداب می شود.

نوبت شماست

این درمان های خانگی برای صورت را امتحان کنید و نتایج را با ما در میان بگذارید. در این مطلب راهکارهای لازم برای داشتن پوستی نرم، زیبا و درخشان را برای شما گردآوری کرده ایم. با انجام منظم و منظم این مراحل، قطعا پوست شما شاداب می شود. استفاده از ضد آفتاب را هنگام خروج از منزل فراموش نکنید.

3/5 - (2 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت