skin care routine لیفتینگ پوست چیست و چگونه انجام می شود؟
5/5 - (1 امتیاز)

لیفتینگ پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

هرچه سن انسان بیشتر می شود، تمام بدن او هم دچار تغییراتی می شود. این تغییرات روی پوست و موی او تاثیرات زیادی می گذارد، ممکن است موها کم پشت شوند و یا پوست دچار شل شدگی و افتادگی شود و یا قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. در این مقاله قرار است به شما بگوییم لیفتینگ پوست چیست. پس با ما همراه باشید.

در چنین شرایطی بالا کشیدن پوست یا همان لیفتینگ به خوبی می تواند نشانه های افزایش سن و پیری را کاهش دهد. لیفتینگ پوست صورت را معمولاً بین سنین 40 تا 60 سال انجام می دهند.

لیفتینگ پوست چیست

 

مزایای لیفتینگ پوست چیست؟

عمل لیفتینگ برای جوانسازی پوست انجام می شود و پوست صورت را بین 10 تا 15 سال جوان تر نشان خواهد داد. معمولاً این عمل را همزمان برای صورت و گردن استفاده می کنند و می تواند با برداشتن چربی های اضافی، سفت کردن عضلات صورت و کشیدن پوست، جوانی را برای شما به ارمغان بیاورد.

انواع روش های لیفتینگ صورت و نحوه لیفتینگ پوست چیست؟

لیفتینگ صورت، روش های مختلفی دارد. در یک روش، با استفاده از جراحی، مقداری از سطح پوست برداشته می شود. سپس اطراف محل برداشتن پوست، نزدیک شده و محل را بخیه می زنند. به این ترتیب سطح پوست مورد کشش قرار می گیرد. به عنوان مثال، برای لیفتینگ پوست پیشانی، مقداری از پوست وسط سر، حدود ۱۰ سانتی متر بالاتر از محل رویش مو، برداشته می گردد.

لیفتینگ پوست چیست

لیفتینگ پوست صورت با نخ چیست؟

 

در این روش برای لیفتینگ، از نخ استفاده می کنند. در این روش، نخی از سطح پوست عبور داده می شود و تعدادی گره در جاهای مختلف این نخ ایجاد می شود که باعث کشیده شدن پوست می شود.  اکثر افراد رضایتی از این روش لیفتینگ ندارند؛ چرا که نگهداری از آن مشکل بوده و گاهی نخ یا گره آسیب می بینند و فرآیند لیفتینگ به مشکل بر می خورد. گاهی نیز اثر این روش به سرعت از بین رفته و یا تأثیر کافی و مورد دلخواه بیمار را در پی ندارد.

لیفتینگ صورت به روش هایفو (HIFU)

 

روش دیگر لیفتینگ، روش هایفو می باشد. دستگاه هایفو، روش جدیدی برای لیفتینگ می باشد اما با توجه به قیمت بالای دستگاه، هزینه جلسات درمانی این روش گران است. درصد رضایت از این روش نیز بین بیماران کم است و تأثیرگذاری این روش نیز مورد پذیرش اکثر بیماران نمی باشد.

لیفتینگ پوست چیست

 

لیفتینگ پوست صورت به روش آر-اف (RF) چیست؟

روش آر-اف ، روش دیگر لیفتینگ است. نام اصلی این روش، آر-اف فرکشنال (Fractional Radio Frequency) است که در آن، از تاباندن موج الکترومغناطیس، با تنظیمات خاص و دقیق در زمان بسیار کوتاه بر روی پوست استفاده می شود. در حین این تابش، سوزن های بسیار نازکی از جنس طلای ۲۴ عیار وارد سطح پوست می شود.
فلز طلا، باعث سفت شدن پوست می شود.  همراهی این دو، باعث می شود کلاژن های (collagen) پیر و قدیمی در سطح پوست شود و تولید کلاژن و سلول های تازه در سطح پوست سرعت صعودی به خود گیرد. بدین ترتیب، این عملیات، باعث نرم شدن و کشش پوست می شود و جوانسازی و لیفتینگ و سفت شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک ها را به شما هدیه می کند.

البته روند این فرآیند در پوست های مختلف، زمان های مختلفی دارد، اما به دلیل این که بدون هیچ گونه خونریزی و جراحی است، عوارض جانبی خاصی (مانند التهاب، ورم، درد و اثرات بیهوشی یا بی‌حسی) برای بیمار نداشته و چند ساعت بعد از انجام، فرد قادر به انجام کارهای روزمره ی خود می باشد.

لیفتینگ پوست چیست

 

این روش توسط دستگاه مخصوصی، در طی حدود یک ساعت انجام می شود که یکی از معروفترین آنها، دستگاه ویواسه (Vivace) است. با توجه به نوع عملیات، این روش جوانسازی و لیفتینگ، نسبت به بقیه روش ها ارزان تر می باشد. تمامی افراد بالای ۲۵ سال، برای تأخیر شگرف در شروع پدیده پیری پوست و پیش گیری از آن، می توانند از این روش استفاده نمایند.

بعد از استفاده از روش آر-اف، از پماد اکسید روی در محل جوانسازی استفاده می شود، به همین دلیل، پیشنهاد می شود در روز انجام استفاده از این روش، از تابش مستقیم نور آفتاب به محل مورد نظر، جلوگیری گردد.

نتایج استفاده از این روش، معمولا تا دو هفته بعد قابل رؤیت است و پیشنهاد می شود در این مدت، از مواد آرایشی و روش های دیگر زیباسازی استفاده نشود.
زمان بندی پیشنهادی برای این روش، یکبار در ماه، در طی شش ماه است.

لیفتینگ پوست چیست

 

این مطلب را نیز از دست ندهید:زیبایی صورت با خوراکی های خانگی

 نواحی مناسب در صورت برای لیفتینگ پوست چیست؟

 

بافت قسمت های مختلف صورت دچار افتادگی و خطوط عمیقی در گذر زمان می شود.  افتادگی بافت میانی صورت، ایجاد افتادگی در پلک و اطراف لب، شل شدن پوست غبغب و رسوب چربی های اضافی زیر چانه و فک، ایجاد شدن خطوط عمیق در طول بینی به سمت گوشه های لب از جمله نواحی مختلف صورت هستند که متأثر از روند پیرشدگی، دچار چنین تغییراتی می شوند. این مشکلات را می توان به خوبی با لیفتینگ برطرف نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت