دست در حال زدن کرم به دست دیگر
اولین امتیاز را ثبت کنید!

نکات ساده اما کاربردی برای زیبایی دست ها

همه ما افرادی را می شناسیم که از بهترین و حتی گران ترین محصولات مراقبت از پوست صورت خود استفاده می کنند اما از پوست دست خود غافل هستند.  قدر دستان خود را بدانید زیرا آنها بخش مهمی از ظاهر شما هستند. در این مقاله سعی داریم با گفتن نکاتی ساده برای زیبایی دست ها شما را راهنمایی نماییم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

چرا زیبایی دست ها مهم است؟

بعد از صورت، دست قابل مشاهده ترین قسمت بدن است. اما بسیاری از ما به خوبی از دستان خود مراقبت نمی کنیم. در حالی که پوست نرم و نازک دست نشانه هایی از پیری زودرس را در صورت نشان می دهد.

بسیاری از زنان اغلب کارهای خانه، یا باغبانی و کشاورزی انجام می دهند، پوست آنها بیشتر از دیگران در معرض آسیب است. با گذشت زمان، این دست ها خشک، ترک خورده و دارای لکه های تیره می شوند. متخصصان پوست بر این باورند که به راحتی می توان زیبایی دست ها را به نکاتی ساده به ارمغان آورد.

زیبایی دست ها

پوست خشک

چروک شدن پوست دست به دلیل نازک شدن لایه کلاژن ایجاد می شود. برای تقویت کلاژن پوست، کرمی بخرید و استفاده کنید که حاوی رتینول یا آلفا هیدروکسی اسید و البته اسید لاکتیک باشد تا به نرم شدن بافت پوست کمک کند.

زمانی که استفاده از کرم ها به تنهایی کافی نیست، لایه برداری های شیمیایی توصیه می شود که اثرات مضر آفتاب را بهبود می بخشد و پوست مرده را از بین می برد و باعث جوانی پوست می شود. توجه داشته باشید که پوست ریزی کمی معمولا تا یک هفته پس از لایه برداری مشاهده می شود.

رگ های برجسته دست

این وضعیت نتیجه کاهش چربی زیر پوست در طول زمان است. به دست های بچه ها نگاه کنید، دست های آنها گوشتی است زیرا لایه ای از چربی طبیعی زیر پوست وجود دارد و وقتی این چربی به مرور زمان برداشته شود، استخوان ها و ماهیچه ها بیشتر نمایان می شوند.

در برخی موارد، درمان با تزریق چربی از بدن خود بیمار – یا یک محصول حجم دهنده دیگر – می‌تواند گوشت را ترمیم کند و استخوان‌ها و رگ‌ها را بپوشاند. این تزریق ها باید با دقت و به تدریج انجام شود تا از تشکیل توده زیر پوست جلوگیری شود و قرینگی صورت گیرد.

زیبایی دست ها

لکه های قهوه ای روی پوست دست

این لکه ها حاصل نور خورشید است و به همین دلیل تعداد این لکه ها در پشت دست بیشتر از داخل آن است. موارد جدید را می توان با کرم ها یا داروهای بدون نسخه درمان کرد، اما موارد قدیمی و مشکلات مداوم را می توان با استفاده از فناوری جدید توسط متخصصان پوست برطرف کرد. اگر لکه  ها تیره باشد، لیزر می تواند روی رنگدانه تمرکز کند. اگر تعداد نقاط کم باشد، در نیتروژن مایع منجمد می شوند.

ترک های پوست دست

این مشکل معمولا در زمستان رخ می دهد. این زخم های کوچک ظاهر انگشتان را ناخوشایند می کند و محل این ترک ها نیز دردناک است. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید از دستان خود به خوبی محافظت کنیم، مهمترین چیز محافظت از پوست دست است:

باید از تماس طولانی مدت با آب و سرما خودداری کنیم.

همچنین توصیه می شود از دستکش استفاده کنید (مثلاً هنگام شستن ظروف از دستکش پلاستیکی استفاده کنید) یا هنگامی که هوا سرد است از دستان خود محافظت کنید.

چند نکته برای زیبایی دست ها

لایه برداری: سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را روشن می کند همین امر باعث می شود زیبایی دست ها دیده شوند. اما پوست دست ها بسیار ظریف و لطیف است. بنابراین، باید محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست، دست ها باشد که نرم تر از محصولات مورد استفاده برای بدن هستند.

زیبایی دست ها

آبرسانی: پوست دست اغلب مستعد خشکی است، بنابراین ارزش دارد که دستان خود را با کرمی مناسب با نوع پوست خود مرطوب کنید، این امر پس از شستن دست ها و استفاده از صابون ظرفشویی و سایر محصولات پاک کننده بسیار مهم است. در حال حاضر صدها کرم دست وجود دارد که در بین این محصولات، کره شی، روغن بادام شیرین و آرنیکا ارجحیت بیشتری دارند.

ماساژ دادن: ماساژ دست باعث آرامش می شود. استرس روزانه را از بین می برد و جریان خون را در نوک انگشتان فعال می کند. ماساژ دست به سرعت انجام می شود و پس از آن فرد احساس آرامش و راحتی می کند. همچنین می توان از کرم مرطوب کننده یا مغذی برای ماساژ استفاده کرد.

روغن: روغن را فراموش نکنید. می توانید قبل از شروع شستن ظروف و قبل از پوشیدن دستکش، چند قطره روغن بادام یا زیتون را روی دستان خود ماساژ دهید تا دستانتان مرطوب بماند.

دستکش: با دستکش کار کنید. کارهای خانه به ویژه شستن ظروف را با دستکش انجام دهید. اگر پوست شما به دستکش لاستیکی حساسیت دارد، زیر آن دستکش نخی بپوشید.

نمک دریا: نمک دریا جان تازه ای به پوست های خسته می دهد. قبل از ورود به حمام مقداری نمک دریا را در آب حل کنید. روی دست ها و بدن بمالید، سپس بشویید. ممکن است پوست شما به دلیل نمک کمی بسوزد یا خارش کند، اما شستن آن مشکل را حل می کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت