mootanroo پاکسازی پوست صورت در هفت مرحله آسان
اولین امتیاز را ثبت کنید!

پاکسازی پوست صورت در هفت مرحله آسان

پاکسازی پوست صورت  به موقع برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است. این لایه نازک و حساس بدن همیشه به مراقبت و توجه ویژه شما نیاز دارد. اگر فرصت ندارید برای تمیز کردن صورت خود به سالن های زیبایی بروید، در اینجا مراحلی را به شما می گوییم که نتایج شگفت انگیزی را برای پوست شما به همراه خواهد داشت.

با این راهنمای 7 مرحله ای می توانید تمام مراحل پاکسازی صورت خود را در منزل با کیفیت یک سالن زیبایی حرفه ای انجام دهید.

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی صورت در هفت مرحله

پاک سازی های صورت پوست شما را تمیز می کنند. علاوه بر بازسازی و تحریک سلول ها، از تامین آب و تغذیه آنها نیز مراقبت می کنند. در نتیجه پوستی جوان تر و روشن تر خواهید داشت.
جالب است بدانید که پاک سازی پوست صورت باعث کاهش استرس و درخشندگی پوست نیز می شود.
با یک ماسک صورت خوب به سبک زیبا و البته با پوستی نرم و لطیف بی بدیل احساس شادمانی می کنیم. اما ممکن است نتوانیم زمان و هزینه مراقبت از پوست را در استراحتگاه های مجلل پیدا کنیم و نتوانیم از خدمات اسپا و پاکسازی پوست به سبک حرفه ای بهره مند شویم، اما باید به خاطر داشت که پوست شما همیشه به این مراقبت نیاز دارد.

مراقبت آسان و خانگی از پوست

خبر خوب این است که شما می توانید به طور کامل پوست خود را در خانه پاکسازی کنید و به همان نتایج برسید. کافی است قدم به قدم پیش بروید و تمام مراحل را به درستی انجام دهید.

برای شروع، موهای صورت را بردارید و با هدبند سفت کنید.

پاکسازی پوست صورت

مرحله 1: تمیز کردن

قبل از شروع تمیز کردن صورت، تمام لکه های پوست، لوازم آرایشی و سایر محصولات را کاملا تمیز کنید. برای این کار می توانید از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنید. اما من به شما میسلار واتر را توصیه می کنم.
سپس به آرامی پوست را با پاک کننده های روغنی یا روغن های صورت مانند روغن نارگیل یا زیتون پاک کنید. این کار حتی کوچکترین ذرات باقی مانده روی پوست را از بین می برد. در نهایت از یک فوم یا ژل پاک کننده ملایم استفاده کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

مرحله 2: لایه برداری

این مرحله به پاکسازی سلول های مرده پوست با پوستی صاف کمک می کند و پوست را روشن می کند. یک اسکراب  را بردارید و به آرامی به مدت 30 ثانیه با حرکات دایره ای روی صورت و گردن خود بمالید. سپس اسکراب را با آب ولرم بشویید. مخصوصاً بینی و چانه خود را به خوبی مالش دهید تا جوش های سرسیاه و ناخالصی ها کاملاً از روی پوست پاک شوند.

پاکسازی پوست صورت

مرحله 3: ماساژ صورت

بدون ماساژ، روش پاکسازی پوست صورت ناقص است. جدای از آن، ماساژ هیجان انگیزترین بخش این رویداد است. این مرحله باید گردش خون را افزایش داده و عملکرد عضلات صورت را بهبود بخشید. ماساژ صورت باعث تقویت پوست و درخشندگی آن می شود.

مقدار کمی کرم صورت یا روغن ماساژ مصرف کنید. از وسط پیشانی شروع کنید و روی شقیقه ها کار کنید. سپس دو طرف بینی و گونه ها را ماساژ دهید.
در نهایت لب، چانه و فک را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. گردن خود را از پایین تا چانه با انگشتان خود ماساژ دهید. ماساژ را ده دقیقه ادامه دهید و سپس صورت خود را با آب بشویید.

از هر دو دست و انگشتان خود برای ماساژ صورت با حرکات دایره ای و با استفاده از حرکات بالا و پایین استفاده کنید.  به عقب و جلو ماساژ ندهید. جاذبه همیشه پوست را به سمت پایین می کشد. حرکت ماساژ رو به بالا به لیفت و سفت نگه داشتن پوست کمک می کند، در حالی که ماساژ رو به پایین به مرطوب شدن و افتادگی بیشتر پوست کمک می کند.

پاکسازی پوست صورت

مرحله 4:  بخور دادن

اکنون زمان تمیز کردن منافذ است. بعد از لایه برداری و ماساژ، نوبت به بخور دادن می رسد. این کار به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند و به پوست اجازه می دهد این محصولات را بهتر جذب کند. گرمای ملایم عطر گلاب نیز برای پوست مفید است زیرا آن را تسکین می دهد و آن را مرطوب می کند.

به خاطر داشته باشید که این مرحله از پاکسازی پوست برای پوست های چرب و جوش دار بسیار مفید است.

پاکسازی پوست صورت

برای پاکسازی صورت بخار بسازید!

آب را در قابلمه بجوشانید و از روی حرارت بردارید. چشمان خود را با عینک بپوشانید و صورت خود را با بخار بپوشانید. 5 تا 10 دقیقه بخور بدهید. سر خود را با حوله بپوشانید تا مطمئن شوید که گرما از آن خارج نمی شود. هر زمان که به هوای تازه نیاز داشتید، حوله را بردارید و هوای تازه تنفس کنید.

برای تجربه مشابه در سالن های حرفه ای، می توانید روغن های ضروری مانند اسطوخودوس یا گل رز را به آب اضافه کنید. برای خواص بیشتر می توانید از بخور رزماری یا چای سبز استفاده کنید.

پاکسازی پوست صورت

مرحله 5: ماسک صورت

بعد از مرحله بخور، پوست شما نیاز به تغذیه و نرمی دارد. ماسک های صورت برای پاکسازی پوست تمام سموم پوست را از بین می برد و اشعه را معکوس می کند. ماسک صورت مورد علاقه خود را بزنید و کمی صبر کنید تا جذب پوستتان شود.

همچنین می توانید از مواد طبیعی در خانه برای تهیه ماسک صورت متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای پوست های چرب، ماسک صورت با بلغور جو دوسر و آووکادو مناسب است. برای پوست های خشک از مخلوط موز و عسل استفاده کنید. برش های خیار سرد را روی چشمان خود بگذارید و ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. در نهایت صورت خود را بشویید.

پاکسازی پوست صورت

مرحله 6: تونر پاک کننده صورت

استفاده از تونر بخشی از مراقبت از پوست است و برای پاکسازی پوست صورت مهم است. اکنون که پوست شما مواد مغذی لازم را از ماسک صورت جذب کرده است، استفاده از تونر با اسفنج به بسته شدن منافذ و تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. این مرحله برای پوست های مستعد آکنه نیز بسیار مفید است. زیرا از باقی ماندن کثیفی و چربی اضافی روی پوست جلوگیری می کند.
یک تکه پنبه بردارید و مقدار کمی تونر روی آن بریزید. با مالیدن ملایم تونیک روی سطح پوست، منافذ باز شده در هنگام بخور مجددا بسته می شوند.

پاکسازی پوست صورت

مرحله 7: مرطوب کنید

پاکسازی خانگی  خود را با یک مرطوب کننده تسکین دهنده به پایان برسانید. پاکسازی پوست و بخور دادن پوست را خشک می کند. بنابراین استفاده از مرطوب کننده مناسب یک حرکت هوشمندانه برای جبران خشکی است. این کار رطوبت از دست رفته پوست را آبرسانی کرده و آن را بازیابی می کند. ابتدا از تمیز بودن دستان خود مطمئن شوید. سپس با استفاده از نوک انگشتان خود، یک مرطوب کننده سبک به تمام صورت خود بزنید.

کرم را به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید و اجازه دهید به خوبی روی پوست خیس بخورد. اگر این مراحل را در شب انجام می دهید، می توانید از کرم دور چشم نیز استفاده کنید. و اگر در طول روز خود را پاکسازی می کنید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

نتیجه گیری

پاکسازی در سالن های حرفه ای یک راه عالی برای جوان سازی پوست صورت است، اما همیشه گران است. با انجام مراحل ذکر شده در این مقاله می توانید پوست خود را تمیز کرده و آن را درخشان و خنک کنید. در هر صورت باید مراقب باشید که با ملایمت با پوست رفتار کنید و احتیاطات خاصی را رعایت کنید.

تجربه شما از پاکسازی پوست صورت چیست؟

آیا تا به حال صورت خود را در خانه پاکسازی کرده اید؟ نتایج را با ما در میان بگذارید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت