شکستگی دندان با کامپوزیت ونیر ۱۰ روش خانگی برای درمان ترک لب
اولین امتیاز را ثبت کنید!

۱۰ روش خانگی برای درمان ترک لب

لازم نیست در پاییز و زمستان خشکی لب ها و پشه ها را تحمل کنید و منتظر رسیدن بهار باشید. در تمام طول سال می توانید لب هایی نرم و لطیف داشته باشید. آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست، فقط توصیه های متخصص پوست را دنبال کنید. به گفته آن ها، گاهی اوقات برای از بین بردن برخی محصولات روی لب کافی است و گاهی باید از هوای تازه در اتاق خود استفاده کنید. برای اطلاع از 10 روش موثر برای درمان ترک خوردگی لب و علل خشکی و ترک خوردگی لب، در این مقاله با ما همراه باشید.

1) از محصول مناسب استفاده کنید

لب های ترک خورده را با محصولات مناسب درمان کنید
از بالم لب، رژ لب یا سایر محصولاتی که پوست را تحریک نمی کنند استفاده کنید.  محصولات نامناسب و ارزان باعث آسیب بیشتری می شوند. با استفاده از این محصولات آسیب بیشتری به لب های خود وارد خواهید کرد. بنابراین، بهتر است در اسرع وقت از چنین محصولاتی خودداری کنید.

درمان ترک لب  نیاز دارید، سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما به سرعت پاسخ دهند.

اگر بالم لب دارید، نباید از محصولاتی که حاوی موارد زیر هستند استفاده کنید:

کافور
اکالیپتوس

عطرهایی مانند دارچین، مرکبات، نعناع فلفلی و نعناع، ​​بافت لب های خشک و ترک خورده را تقویت می کنند.
مواد معطر
لانولین
منتول
اکتینوکسات و اکسی بنزون
فنل (یا فنیل)
پروپیل گالات
اسید سالیسیلیک

به یاد داشته باشید که برخی از مواد می توانند برای لب های خشک و ترک خورده خطرناک باشند. اما دارای موادی است که به ترمیم لب ها کمک می کند. اگر به دنبال محصولی برای درمان ترک های لب هستید. متخصصان پوست توصیه می کنند از محصولاتی که حاوی مواد زیر هستند استفاده کنید:

  • روغن کرچک
  • سرامید
  • دایمتیکون
  • روغن معدنی
  • شی باتر
  • مواد با خاصیت محافظت در برابر آفتاب مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی
  • وازلین (وازلین)

علاوه بر این، توصیه می کنیم از محصولات بدون عطر و ضد حساسیت برای مراقبت از لب استفاده کنید.

2) لب های خود را مرطوب کنید

چند بار در روز و قبل از خواب، از بالم لب یا مرطوب کننده استفاده کنید که پوست لب های شما را تحریک نکند. اگر لب های شما خیلی خشک و ترک خورده است، از لوسیونی مانند بالم  استفاده کنید. در مقایسه با موم ها و روغن ها، مواد آرایشی رطوبت را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.

3) از دهان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

با استفاده از بالم لب مناسب از لب های خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

قبل از خروج از خانه، مقدار زیادی بالم لب ضد حساسیت (با SPF 30 یا بالاتر) روی لب های خود بمالید. حتی در زمستان، لب های شما باید در برابر نور خورشید محافظت شوند. نور خورشید می تواند لب های خشک و خشک را بسوزاند و باعث آسیب شود.

برای جلوگیری از خشکی، ترک خوردن لب ها در برابر نور خورشید، از بالم لب با SPF 30 یا بالاتر و حاوی دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی استفاده کنید. همچنین هنگام بیرون رفتن حتماً هر دو ساعت یک بار پماد را روی خود بمالید.

۱۰ روش خانگی برای درمان ترک لب

 

4) آب بنوشید.

مواظب باشید برای درمان ترک  لب های ترک خورده آب کافی بنوشید. بیشتر لب های ترک خورده  به دلیل کم آبی بدن ایجاد می شود، بنابراین نوشیدن آب را فراموش نکنید.

5) لب های خود را با زبان خیس نکنید

از لیسیدن، جویدن، گاز گرفتن و برداشتن پوست لب خودداری کنید. وقتی لب‌هایتان خشک است، طبیعی است که بخواهید زبانتان را مرطوب کنید، اما انجام این کار خشکی را بدتر می‌کند، زیرا بزاق رطوبت بیشتری را از لب‌هایتان جذب کرده و تبخیر می‌شود و باعث خشک شدن لب‌هایتان می‌شود. چیدن پوست لب یا گاز گرفتن لب ها باعث تحریک و جلوگیری از بهبودی می شود.

۱۰ روش خانگی برای درمان ترک لب

 

۶) اجسام فلزی را با لب لمس نکنید

اجسام فلزی را با لب های خود لمس نکنید. گیره های کاغذ، جواهرات و اشیاء فلزی لب های حساس را تحریک می کنند.

۷) از دستگاه بخور استفاده  کنید

استفاده از یک مرطوب کننده در اتاق خواب می تواند به جلوگیری از ترک خوردن لب ها کمک کند، به خصوص اگر هنگام خواب از طریق دهان نفس می کشید.

8) سیگار نکشید

برای درمان ترک خوردگی لب، سیگار را ترک کنید. دود تنباکو پوست اطراف لب را تحریک کرده و آن را خشک می کند. به همین دلیل پوست لب شروع به ترک خوردن می کند. استعمال دخانیات همچنین باعث مشکلات دیگری مانند زخم دهان و درد لثه می شود. پس از ترک سیگار به وضوح می بینید که لب هایتان بهتر شده و دیگر پوسته پوسته نمی شود.

۱۰ روش خانگی برای درمان ترک لب

 

9) لب های خود را لایه برداری کنید

لایه برداری لب هایتان را فراموش نکنید. لب های ترک خورده با یک لایه مرده از پوست پوشیده شده است. این لایه از نفوذ و اثربخشی بالم لب ها جلوگیری می کند.

با استفاده از اسکراب لب حاوی شکر یا جوش شیرین می توانید از شر پوست مرده خلاص شوید. هنگام خرید اسکراب لب، باید محصولی را انتخاب کنید که از لب ها محافظت و مرطوب کند.

10) درمان های خانگی را امتحان کنید.

چندین راه طبیعی برای درمان ترک خوردگی لب وجود دارد. به احتمال زیاد، این مواد درمانی را در آشپزخانه خود خواهید یافت.

برای تسکین و مرطوب کردن لب های ترک خورده می توانید مواد زیر را مستقیماً روی لب های خود بمالید.
آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا که از برگ این گیاه به دست می آید حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب است که پوست را تسکین می دهد و رطوبت از دست رفته را بازیابی می کند.

روغن نارگیل: ساخته شده از پالپ نارگیل، این روغن با التهاب و التهاب مبارزه می کند. روغن نارگیل نیز ملایم است.
عسل: یک مرطوب کننده فوق العاده با خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. به همین دلیل از عفونت لب های بسیار خشک و ترک خورده جلوگیری می کند.
خیار: لب ها را مرطوب می کند. این گیاه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی برای زیبایی لب ها است.
چای سبز: سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی و پلی فنول است که التهاب را از بین می برد. یک کیسه چای سبز را در آب گرم خیس کنید. به آرامی هم بزنید
لب هایتان را لایه برداری کنید تا سلول های مرده اضافی پوست از بین برود و لب هایتان نرم شود. این روش ملایم تر از لایه برداری سنتی است.
آلوئه ورا، روغن نارگیل و عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند. که لب ها را مرطوب کرده و با جلوگیری از عفونت پوست آن ها را بهبود می بخشد.

۱۰ روش خانگی برای درمان ترک لب

چه چیزی باعث ترک خوردن لب ها می شود؟

پوست لب با سایر قسمت های صورت متفاوت است. اگرچه ساختار زیرین پوست یکسان است، اما سطح پوست لب ها بسیار نازک تر و ظریف تر از پوست سایر قسمت های صورت است. پوست لب بر خلاف پوست بدن غدد چربی ندارد. در نتیجه نمی تواند رطوبت ایجاد کند.
ترک خوردگی لب ها می تواند در اثر عوامل زیادی ایجاد شود. با کنترل این عوامل می توانید به درمان لب های تراشیده شده کمک کرده و از بدتر شدن مشکل جلوگیری کنید.

 وضعیت آب و هوا

رطوبت هوا نیز به دلیل سردی هوا در زمستان و پاییز کاهش می یابد. هوای خشک رطوبت پوست را از بین می برد. این باعث می شود که لب های شما در زمستان مکرراً ترک بخورند.

با دوری از هوای سرد می توانید از خشکی و ترک خوردن لب ها جلوگیری کنید.

۱۰ روش خانگی برای درمان ترک لب

لیس زدن لب ها 

وقتی لب‌هایتان خشک می‌شوند، به طور طبیعی آن‌ها را لیس می‌زنید تا آب‌رسانی کنند. این به طور موقت لب های شما را آبرسانی می کند، اما استفاده از آن باعث بدتر شدن آن می شود. با جاری شدن بزاق، سطح لب ها رطوبت خود را از دست می دهد.

ترکیبات برخی از محصولات لب

برخی از انواع مومیایی کننده ها، رژ لبها و محصولات مشابه حاوی موادی هستند که باعث خشکی لب ها می شوند. برخی از این ترکیبات عبارتند از مرطوب کننده ها یا رطوبت گیرها مانند گلیسیرین، کافور، منتول و فنل.

ممکن است به برخی از ترکیبات رایج در محصولات لب، به ویژه رنگ ها و عطرها حساسیت داشته باشید. هنگامی که از محصولی استفاده می کنید که حاوی مواد حساسیت زا است، لب های شما ممکن است خشک، قرمز و قرمز شوند.

نور خورشید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند به طور جدی به لب های شما آسیب برساند. این وضعیت خشکی و ترک خوردن لب ها را تشدید می کند. گاهی اوقات نور خورشید باعث کراتوز اکتینیک می شود. در این مدت، لب ها جمع می شوند. آکنه عمدتاً انسان را تحت تأثیر قرار می دهد، اما می تواند سرطانی نیز باشد. بنابراین، اگر این اتفاق افتاد، باید فوراً این گلوله ها را بردارید.

برخی داروها

گاهی کمبود رطوبت با مصرف برخی داروها همراه است. آنتی هیستامین ها، داروهای شیمی درمانی، دیورتیک ها (دیورتیک ها) در این دسته قرار می گیرند. علاوه بر این، داروهای موضعی ممکن است حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید باشند. این مواد لب های شما را خشک می کنند.

چه زمانی باید به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

اغلب، با مراقبت از خود، می توانید در عرض دو تا سه هفته لب های خشک و ترک خورده را درمان کنید. در غیر این صورت باید به متخصص پوست مراجعه کنید.
گاهی اوقات دلیل خشکی لب های شما چیزی غیر از کمبود رطوبت هوا است. به عنوان مثال، آلرژی یا عدم تحمل، قارچ یا مشکلات جدی تر باعث خشکی لب ها می شود. کراتیت لب نوعی ضایعه پیش سرطانی است که باعث خشکی و چرب شدن لب های شما می شود. با کمک یک متخصص پوست می توانید ریشه خشکی لب ها را پیدا کنید.

اگر به نکات بیشتری در مورد درمان ترک لب  نیاز دارید، سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما به سرعت پاسخ دهند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت