8 3 نگهداری از موهای مجعد، موهای مجعد سالمی داشته باشید
اولین امتیاز را ثبت کنید!

نگهداری از موهای مجعد، موهای مجعد سالمی داشته باشید

برای داشتن ظاهری خوب و زیبا باید بدانید که چگونه از موهای خود مراقبت کنید. موهای مجعد می توانند کدر و وز به نظر برسند. آموزش نگهداری از موهای مجعد با محصولات مراقبت از مو به شما کمک می کند موهای مجعد و سالمی داشته باشید. البته برای نگهداری از موهای مجعد به طور صحیح باید از ابزارهای آرایش مناسب نیز استفاده کنید.

شست و شو موهای مجعد

هر چه بیشتر موهای خود را بشویید، خشک‌تر و شکننده‌تر می‌شوند. همانطور که می دانید کلر موجود در آب پوست سر را خشک می کند. بهترین راه برای نگهداری از موهای مجعد این است که پوست سر خود را مرطوب و چرب نگه دارید و حالت دادن به آن را آسان تر کنید. اگر پوست سرتان خشک است، توصیه می کنیم فقط یک بار در هفته از شامپو استفاده کنید و شامپو را جایگزین نرم کننده کنید. اگر مو بیش از حد کثیف است، می توانید از شامپوی خشک نیز استفاده کنید.

موی مجعد

شامپو مناسب

همیشه سعی کنید از شامپو و نرم کننده مناسب با نوع موی خود استفاده کنید. همچنین برخی از شامپوهای موجود در بازار حاوی سولفات هستند که می توانند پوست سر را زبر و خشک کنند. در برخی موارد باعث خارش شدید پوست سر نیز می شود. پس قبل از خرید نرم کننده و شامپو کمی تحقیق کنید. به طور کلی، شامپوهای حاوی سولفات نسبت به شامپوهای بدون سولفات وز بیشتری دارند. هر چه میزان سولفات موجود در شامپو کمتر باشد، پوست سر شما چرب تر و آبرسانی خواهد شد. شامپوهای حاوی سولفات نیز باعث ایجاد شوره سر می شوند. برای نگهداری موهای مجعد بهتر است موهای خود را به صورت تکه تکه بشویید تا بتوانید تمام موهای خود را به طور یکنواخت تمیز کنید. موهای فر به دلیل حجمی که دارند به راحتی شسته نمی شوند، شما با این روش می توانید از تمیزی کامل موهای خود مطمعن شوید.

ماسک مو در نگهداری از موهای مجعد

همانطور که می دانید موخوره دشمن اصلی موهای مجعد است و تنها راه غلبه بر آن استفاده از ماسک مو، روغن های طبیعی و نرم کننده ها است. برای اینکه پوست سرتان بدون چربی بماند، بهتر است هر دو هفته یکبار از ماسک مو یا سرم مو استفاده کنید و بگذارید 30 دقیقه روی موهایتان بماند. در نهایت موهای خود را بدون شامپو بشویید و برای جلوگیری از ریزش و موخوره از نرم کننده استفاده کنید. به عنوان مثال: روغن زیتون برای افرادی که موهای مجعد و خشک دارند مناسب است، عسل موهای پرپشت، موهای وز را مرطوب می کند و از رشد شکسته شدن مو جلوگیری می کند، سرشار از آنتی اکسیدان است که به سلامت پوست سر کمک می کند.

نگهداری از موی مجعد

زمان مناسب برای حالت دادن موها در نگهداری از موهای مجعد

یک روش موثر برای مراقبت و حالت دادن به موهای مجعد این است که بعد از دوش گرفتن در حالی که موهایتان هنوز مرطوب است، آن ها را با یک شانه دندانه پهن حالت دهید. اگر صبر کنید تا موهایتان خشک شود، به احتمال زیاد در نهایت دچار مشکل خواهید شد. پس از استفاده از نرم کننده در حمام، موها را شانه کنید تا از گره خوردن جلوگیری کنید. برای خشک کردن موهای مجعد بهتر است موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید، هرگز موهای خود را با حوله خشک نکنید زیرا می تواند به ریشه موهای شما آسیب برساند. برای خشک کردن موهای مجعد بهتر است در مرحله اول از حوله میکروفایبر استفاده کنید سپس حوله را دور موهای خود بپیچید و کمی فشار دهید تا رطوبت موها گرفته شود.

استفاده از سشوار و اتو مو

یکی از دلایل مجعد شدن موها کمبود چربی در پوست سر شماست. از طرفی خشک کردن مو با اتومو و سشوار نه تنها فولیکول های مو را خشک می کند، بلکه باعث وز و فر می شود. همانطور که گفته شد بهترین راه برای نگهداری از موهای مجعد استفاده از روغن ها و نرم کننده ها برای تامین روغن های لازم پوست است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: برای رفع موخوره چه باید کرد؟

نگهداری از موی نجعد

موثرترین روش نگهداری از موهای مجعد

موثرترین راه برای نگهداری از موهای مجعد  استفاده از نرم کننده و روغن های طبیعی است. همانطور که می دانید وز شدن اغلب به دلیل گرما و رطوبت است که باعث خشک شدن پروتئین های مو می شود. مرطوب کننده هایی مانند روغن نارگیل و آرگان بهترین دوست شما برای جلوگیری از موخوره خواهند بود. همیشه به جای روغن های طبیعی، ماسک و سرم های موی مصنوعی را امتحان کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت