سرکه سیب برای زیبایی
اولین امتیاز را ثبت کنید!

خواص سرکه سیب برای پوست چیست؟

سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که در طب سنتی در درمان بیماری های مختلف بسیار مفید است. مهمترین خواص سرکه سیب برای پوست خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی آن است و به همین دلیل از خواص آن برای پوست و زیبایی بسیار استفاده می شود.

در این مقاله می خواهیم به طور کامل خواص سرکه سیب برای پوست و نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم. پس ما را تا انتها دنبال کنید.

سرکه سیب چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، سرکه سیب با استفاده از سیب در طی تخمیر به دست می آید. خوشبختانه علاوه بر استفاده روزمره و طب سنتی، این ماده به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و خواص آن توسط متخصصان پوست و مو تایید علمی شده است.

خواص سرکه سیب برای پوست

فواید سرکه سیب برای پوست

مهمترین خواص سرکه سیب برای پوست به شرح زیر است:

  • PH پوست را متعادل می کند: این خاصیت باعث بهبود توانایی پوست برای ترمیم و محافظت از خود می شود. در نتیجه میزان روغن تولید شده متعادل می شود و باکتری های مضر را از بین می برد.
  • لایه برداری نرم: لایه برداری برای هر پوستی به خصوص پوست های چرب بسیار مهم است. این باعث می شود سلول های مرده ای که به هر دلیلی از روی پوست پاک نمی شوند و باعث مسدود شدن منافذ یا پوست کدر می شوند به راحتی از بین بروند. در نتیجه پوست شفاف تری خواهید داشت و سلول های جدیدی خواهید داشت.
  • درمان و پیشگیری از آکنه: یکی دیگر از خواص سرکه سیب برای پوست، از بین بردن آکنه و جلوگیری از عود آن است. در واقع با لایه برداری با سرکه سیب، روغن ها به راحتی پاک می شوند و آکنه ایجاد نمی شود. از طرفی باکتری های مولد آکنه از بین خواهند رفت.
  • جوش های سر سیاه را از بین ببرید: یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد، بروز جوش های سرسیاه است. سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد شما را به راحتی از شر این نوع جوش ها خلاص می کند. برای این کار بهتر است جوش شیرین را با کمی سرکه مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و به صورت ماسک روی جوش سر سیاه خود ماساژ دهید و بعد از 5 دقیقه بشویید. پس از مدتی استفاده از این ماسک شگفت زده خواهید شد. البته اگر پوست خشکی دارید، نباید زیاد از جوش شیرین استفاده کنید.
  • لک های پوستی را از بین ببرید: اسید مالیک موجود در سرکه سیب برای یکنواخت شدن رنگ پوست بسیار مفید است و با استفاده مداوم از آن می توانید به طور موثری لک ها را از بین ببرید. یعنی این ماده ملانین انباشته شده در محل ایجاد جوش را کاهش می دهد.
  • آفتاب سوختگی: هیچ مدرک علمی برای درمان آفتاب سوختگی با سرکه سیب وجود ندارد. با این حال، تجربه نشان داده است کسانی که پس از آفتاب سوختگی مقداری سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و آن را به ناحیه آسیب دیده مالیده اند، پوستشان به سرعت بهبود می یابد.
  • کاهش چین و چروک: مراقبت خوب از پوست مهمترین عامل برای کند کردن روند پیری است. می توانید به جای استفاده از تونرهای شیمیایی زیاد که مطمئن نیستید روی پوست شما اثر می کنند یا نه، از سرکه سیب به عنوان یک تونر طبیعی یا خالص استفاده کنید. این کار علاوه بر لایه برداری پوست، باعث لیفت پوست و کاهش چین و چروک می شود.

سرکه سیب

این مطلب را نیز از دست ندهید: راه کار های خانگی و درمانی برای از بین بردن چربی بینی

عوارض جانبی سرکه سیب برای پوست

خوشبختانه، خواص سرکه سیب برای پوست لایه برداری ملایم است، بنابراین می تواند برای انواع پوست مفید باشد. اما با توجه به اینکه واکنش پوست هر فرد به مواد مختلف متفاوت است، بهتر است قبل از استفاده روی قسمت کوچکی از پوست مثلا پشت گوش و در صورت عدم واکنش بعد از 24  ساعت تست شود. می توانید آن را برای صورت خود نیز استفاده کنید.

اگر بعد از استفاده احساس سوزش کردید احتمالاً خیلی غلیظ است و باید آن را کمی بیشتر با آب رقیق کنید یعنی آب بیشتری بریزید هرگز سرکه سیب را به تنهایی روی صورت خود بدون رقیق کردن آن با آب استفاده نکنید. این کار باعث سوختگی شیمیایی می شود. به ازای هر مقدار سرکه، 4 برابر آب اضافه کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت