بی بی کرم می تواند جایگزین ضد آفتاب باشد
اولین امتیاز را ثبت کنید!

استفاده از بی بی کرم بهتر است یا ضد آفتاب؟

بی بی کرم ها و سی سی کرم ها نسل جدیدی از کرم های آرایشی رنگی با خواص مراقبت از پوست هستند. اولین بار توسط شرکت های کره ای معرفی شدند. برخی از کرم های بی بی و کرم های سی سی نیز دارای SPF در ترکیبات خود هستند. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا بی بی کرم می تواند جایگزین ضد آفتاب باشد؟

بی بی کرم می تواند جایگزین ضد آفتاب باشد

بی بی کرم چیست؟

کرم های بی بی محصولاتی هستند که برای ساده کردن روال مراقبت از پوست شما با استفاده از یک محصول به جای چندین محصول طراحی و تولید می شوند. این محصول زیبایی همه کاره را می توان به جای پنج یا حتی شش محصولی که روزانه استفاده می کنید، از جمله مرطوب کننده، پرایمر، ضد آفتاب، کانسیلر و کرم پودر استفاده کرد. بی بی کرم که برای اولین بار در آلمان توسط متخصص پوست برای تولید کرمی با خواص درمانی و پوششی برای مراقبت پس از لیزر ساخته شد. این فرمول محصول یکپارچه در کره جنوبی با استقبال خوبی مواجه شد و از آنجا در سراسر آسیا گسترش یافت. در آمریکا، کرم های بی بی برای اولین بار در بهار سال 2011 در فروشگاه های ایالات متحده ظاهر شد. امروزه تقریباً همه برندها، از برندهای داروخانه ای تا برندهای لوکس و شرکت های تخصصی شروع به تولید بی بی کرم کردند.

 

آیا بی بی کرم می تواند جایگزین مرطوب کننده شود؟

 

بیشتر کرم های بی بی حاوی ترکیبات سیلیکونی هستند که پوست را نرم کرده و رطوبت را حفظ می کنند. از طرف دیگر، از آنجایی که کرم های BB حاوی رنگدانه و ضد آفتاب هستند، این مواد می توانند پوست را خشک کنند. بنابراین همه بی بی کرم ها نمی توانند جایگزین مناسبی برای کرم مرطوب کننده باشند. بنابراین، اگر حتی پس از استفاده از کرم بی بی، به خصوص در فصل سرد و خشک، پوست شما احساس خشکی می کند، قبل از استفاده از کرم بی بی، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

آیا بی بی کرم می تواند جایگزین ضد آفتاب شود؟

با توجه به توصیه‌های هیئت متخصصین پوست آمریکا، اگر کرم BB شما حاوی یک ضد آفتاب با طیف گسترده محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB و SPF 30 یا بالاتر را دارا باشد. برای استفاده روزانه نیازی به استفاده از ضد آفتاب جداگانه نخواهید داشت.
اما اگر برای مدت طولانی (مسافرت، پیک نیک، کوهنوردی) در معرض نور خورشید قرار دارید. باید هر دو ساعت یکبار نصف قاشق چایخوری ضد آفتاب را روی صورت خود بزنید زیرا می تواند شما را در برابر اشعه های UVA و UVB کاملاً محافظت کند. صادقانه بگویم، کرم های BB جایگزین مناسبی برای ضد آفتاب نیستند. در این مواقع استفاده از ضد آفتاب با SPF و طیف وسیع توصیه می شود.

 

چه زمانی از کرم BB استفاده کنیم؟

می توان از آن برای چندین منظور استفاده کرد، بنابراین می توانید از روند استفاده از کرم پودر یا مرطوب کننده صرف نظر کنید و فقط از کرم BB استفاده کنید. اگر در فرمول BB کرم خود از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده با SPF استفاده کنید.

بی بی کرم می تواند جایگزین ضد آفتاب باشد

پس کرم بی بی برای چه کسانی خوب است؟

کرم های بی بی همه این کارها را انجام می دهند، اما در هیچ کدام متخصص نیستند. اگرچه آنها دارای SPF  هستند، اما همیشه جایگزین ضد آفتاب های تخصصی نیستند. اگرچه مرطوب کننده هستند، اما ممکن است به دلیل وجود کرم های ضد آفتاب و ترکیبات مات کننده، اثر مرطوب کنندگی نداشته باشند و به اندازه کرم پوشاننده نباشند، زیرا قرار است روی پوست احساس سبکی داشته باشند. البته هیچ کدام از اینها برای کرم های بی بی نقطه ضعف تلقی نمی شود. در واقع تحقق همه این اهداف با یک فرمول غیر ممکن است.

همچنین، علی‌رغم ادعای کرم‌های BB درباره خواص درمانی، نمی‌توانید محصولی را پیدا کنید که برای پوست‌های مستعد آکنه مناسب باشد. زیرا مقررات FDA  استفاده از مواد درمان‌کننده آکنه را در محصولات دارای SPF مجاز نمی‌داند.

کرم های BB به عنوان جایگزین پرایمر و در بسیاری از موارد به عنوان کرم پودر مناسب هستند. اما همیشه نمی توان از آنها به عنوان ضد آفتاب استفاده کرد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت