1640681466HF خواص گیاه رزماری برای پوست و مو
اولین امتیاز را ثبت کنید!

خواص گیاه رزماری برای پوست و مو

خواص گیاه رزماری برای پوست و مو سالهاست که برای همگان روشن است. ممکن است متوجه ترکیبات موجود در محصولات مراقبت از پوست و مو شده باشید که بیشتر آنها از این گیاه به مقدار زیاد استفاده می کنند. از گیاه رزماری در غذاها و سالادهای مختلف استفاده می شود که علاوه بر طعم و عطر، ارزش غذایی را افزایش داده و ویتامین های بدن را تامین می کند. در ادامه به خواص گیاه رزماری برای پوست و مو خواهیم پرداخت تا انتها با ما همراه شوید.

خواص گیاه رزماری

عصاره گیاه رزماری سرشار از آنتی اکسیدان است. این مقدار بالای آنتی اکسیدان از پوست محافظت می کند و علائم پیری زودرس را به تاخیر می اندازد. از دیگر خواص گیاه رزماری، رزمارینیک اسید است که مشکلات پوستی مانند اگزما، آلرژی و آکنه را بهبود می بخشد و مانند آب روی آتش عمل می کند. استفاده از این گیاه برای همه کسانی که می خواهند هر روز با یک روال خاص از پوست خود مراقبت کنند مناسب است. اگر پوست حساسی دارید، توصیه می کنیم قبل از استفاده از عصاره رزماری مقداری را روی دستان خود آزمایش کنید.

خواص گیاه رزماری

این مطلب را نیز از دست ندهید: نگهداری از موهای مجعد، موهای مجعد سالمی داشته باشید

خواص آنتی اکسیدانی

رزماری علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی نیز می باشد. به طوری که نه تنها التهاب آکنه را کاهش می دهد، بلکه باکتری های عامل آکنه را از بین می برد. علاوه بر این، رزماری فعالیت بیولوژیکی و رشد سلولی را برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک تحریک می کند.

روش استفاده برای پوست

عصاره رزماری را مستقیماً روی پوست بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس صورت خود را بشویید. همچنین می توانید گیاه تازه را روی پوست خود بمالید و از این روش به عنوان مرطوب کننده و محافظ استفاده کنید.

خواص گیاه رزماری برای مو

تاثیر رزماری بر رشد مو سال هاست که ثابت شده است. در برخی از مطالعات، ریزش مو حتی به مرور زمان کاهش یافته و متوقف شده است. علاوه بر این عصاره این گیاه گردش خون را بهبود می بخشد به طوری که با مصرف آن در پوست سر، خون رسانی بیشتر شده و مواد مغذی به فولیکول های مو می رسد. همچنین شوره سر، سفیدی زودرس مو، پوست خشک یا تحریک شده نیز درمان خواهد شد.

درمان بافت ها و عصب آسیب دیده

اسید کارنوزیک موجود در این گیاه بافت و عصب آسیب دیده را التیام می بخشد. این توانایی برای ترمیم انتهای عصبی به بازسازی اعصاب پوست سر برای رشد مجدد موهای از دست رفته کمک می کند. در برخی از مطالعات بالینی، رزماری برای گروه اول و محلول ماینوکسیل برای گروه دیگر برای بررسی تاثیر رزماری در درمان ریزش مو و بهبود رشد مو استفاده شد. نتایج نشان می دهد که در یک دوره 6 ماهه و با استفاده منظم، اثر رزماری و ماینوکسیدیل برابر است. حتی رزماری هم بهتر از ماینوکسیل بود. زیرا خارش پوست سر را نیز از بین می برد.

خواص گیاه رزماری

طرز تهیه رزماری برای مو

عصاره رزماری باید یک یا دو بار در هفته استفاده شود. هنگامی که موها و پوست سر تمیز شدند، 5 یا 6 قطره را روی پوست سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید. می توانید روغن آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید. اگر بعد از استفاده از این روغن احساس کردید که نیاز به شستشوی موها دارید، حتما آن را به مدت 30 تا 45  دقیقه روی پوست سر خود بگذارید. می توانید 5 یا 6 قطره روغن رزماری را به شامپو خود اضافه کنید و موهای خود را با آن بشویید.

استفاده در دوران بارداری و شیردهی

در حالی که این روغن برای استفاده موضعی توصیه می شود، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

تفاوت عصاره رزماری و روغن

عصاره رزماری را نباید با روغن رزماری خوراکی اشتباه گرفت. روغن رزماری همچنین ممکن است حاوی مواد دیگری باشد که باعث تحریک پوست و آلرژی می شود. استفاده از عصاره این گیاه برای انواع پوست مناسب است.

دمنوش رزماری برای مو

البته اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایلی به اسپری کردن رزماری روی موهای خود ندارید، دمنوش رزماری می تواند موهای شما را تقویت کند. حتی می توانید از قطره رزماری برای موهای خود استفاده کنید.

دمنوش رزماری

اثرات و مضرات رزماری برای مو

از آنجایی که رزماری یک ماده ارگانیک است، عوارض جانبی زیادی ندارد و تنها در شرایط خاصی می تواند باعث حساسیت پوستی شود.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت