مورچه 1280x720 1 آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است؟ تاثیر روغن مورچه در از بین بردن موهای زائد
1/5 - (1 امتیاز)

آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است؟ تاثیر روغن مورچه در از بین بردن موهای زائد

تأثیر روغن مورچه در رفع موهای زائد چیست؟راه های زیادی برای خلاص شدن از شر موهای زائد وجود دارد، مانند استفاده از کرم های مو، واکس و لیزر که می توانید برای از بین بردن سریع و آسان موهای زائد استفاده کنید. اما همه خانم ها نمی توانند از این روش های حذف موهای ناخواسته استفاده کنند و تمایل دارند از روش های سنتی و طبیعی حذف موهای زائد استفاده کنند.

استفاده از این روغن  برای از بین بردن موهای زائد یکی از این روش هاست، این روغن به راحتی در عطاری یافت می شود. برخی از افراد روغن مورچه را سه بار در روز به مدت 5 تا 6 روز روی پوست بدون مو می زنند، موها از ریشه پاک می شوند و موهای زائد برای همیشه از بین می روند.

اما آیا این گفته درست است و آیا می توان مطمئن بود؟ در این قسمت از سلامت پوست و مو در باریخت قصد داریم به این سوال شما که آیا می توان موهای زائد را با استفاده از روغن مورچه از بین برد پاسخ دهیم پس با ما همراه شوید.

دستور العمل سنتی برای موهای زائد

مالیدن مورچه های مرده روی پوست می تواند باعث ریزش مو شود. در زمان های قدیم مورچه ها را می کشتند، سپس آنها را می سابیدند و روی پوست می مالیدند تا از رشد موهای ناخواسته بدن جلوگیری کنند.
این روش زمانی مفید است که فرد از هیچ روشی برای از بین بردن موهای زائد استفاده نکرده باشد. با تکرار این روش و استفاده از مورچه های سابیده شده روی پوست می توان موهای زائد را برای همیشه از بین برد.

این مطلب را نیز از دست ندهید: بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد

استفاده از روغن مورچه در طب سنتی

مواد شیمیایی مختلفی حاوی آهک و آرسنیک برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد و تهیه آنها بسیار مقرون به صرفه تر از تهیه روغن مورچه و فرآورده های آن است. باید ببینید برای تهیه روغن مورچه باید چند مورچه خرج کنید.

پیدا کردن و پرورش مورچه های بزرگ بی معنی است. در برخی موارد معمولا روغن مورچه تهیه و پیدا می شود، اما استفاده از این روغن ها نمی تواند موهای بدن را کاهش دهد، زیرا این روغن برای از بین بردن موهای زائد استفاده نمی شود و برای این کار باید از موم استفاده کرد.

نظرات متخصصان پزشکی مدرن در مورد استفاده از روغن مورچه

متخصصان پزشکی مدرن معتقدند استفاده از این روغن تنها می تواند ساقه مو را از بین ببرد و رشد موهای زائد را به تاخیر بیندازد، اما نمی تواند موهای زائد را به طور کامل از بین ببرد و ریشه مو سالم می ماند.

اسید فرمیک موجود در روغن مورچه بر تغذیه پیاز مو تأثیر می گذارد و روند رشد مو را کند می کند. اما برخی از متخصصان پوست و مو معتقدند استفاده از این روغن تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد. درمانگران طب سنتی معتقدند استفاده از روغن مورچه تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد، اما خود مورچه و طلا و ماسک روی پوست باعث از بین رفتن موهای زائد می شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید: تأثیر لیزر در از بین بردن موهای زائد

مصرف بی رویه ممنوع است!

مورچه ها را در روغن زیتون بجوشانید و از این روغن برای درمان و بهبود وزوز گوش و بهبود شنوایی در افراد کم شنوایی استفاده کنید. دارمش. این روش نیاز به مطالعه علمی دارد تا بدانیم این روغن چقدر موثر است.
از داروهای سنتی به دلیل طبیعی بودن و گیاهی بودن نباید بی رویه استفاده کرد. استفاده غیرمنتظره از روغن حشرات در گوش، در صورت وجود بریدگی کوچک که متوجه آن نشده یا روی گوش اعمال نمی شود، می تواند باعث بیماری گوش و آسیب یا کاهش شنوایی شود، بنابراین بدون تجویز و مشورت با یک متخصص طب سنتی یا پزشک از آن استفاده نکنید.

مضرات استفاده از آن برای نوزادان

برخی از افراد زمانی که نوزادی پر مو دارند، روغن مورچه را تهیه می کنند و روی بدن نوزاد ماساژ می دهند، اما این روغن در واقع روغن مورچه نیست، بلکه دارای ترکیبات دیگری است که برای پوست نوزاد مشکل ایجاد می کند. حتی اگر این روغن روغن مورچه باشد، اما حاوی اسید فرمیک است که می تواند باعث سوختگی پوست، ریزش مو در کودکان و تیره شدن پوست شود.

1/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت