4 روتین پوستی نوجوانان
5/5 - (1 امتیاز)

روتین پوستی نوجوانان

رسیدن به بزرگسالی بدون شکایت از پوست در نوجوانی تقریبا غیرممکن است. متخصصان پوست نکاتی را برای مراقبت از پوست ارائه می دهند تا به شما کمک کنند پوستی سالم و براق داشته باشید. به گفته این متخصصان، آکنه و پوست چرب مهم ترین شکایات پوستی نوجوانان است. افراد اغلب در سنین نوجوانی با مشکلات پوستی زیادی مواجه می شوند. تغییرات هورمونی باعث بزرگ شدن غدد چربی و در نتیجه پوست چرب در نوجوانان می شود که باعث ایجاد منافذ بزرگ و تیره شدن پوست می شود. البته، با پیروی از روتین پوستی نوجوانان  می توانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

پوست نوجوانان متفاوت است

حتی اگر شما و دوستانتان همزمان بلوغ را تجربه کنید، باز هم ممکن است پوست شما کمی متفاوت به نظر برسد. این بدان معنی است که نکاتی که برای پوست دوست شما مناسب است ممکن است برای پوست شما مناسب نباشد. خوشبختانه شما به راحتی می توانید راه حل مناسبی برای مراقبت و نگهداری از پوست خود پیدا کنید.

mothers day mother daughter feature 1000 روتین پوستی نوجوانان

نکات مهم روتین پوستی نوجوانان

اینها می توانند در روتین مراقبت از پوست نوجوان شما بسیار مهم باشند. این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید، نوجوانی زمانی است که ما اساس پوستی سالم را می‌سازیم. سلامت پوست شما از بسیاری جهات به مراقبت از پوست در دوران نوجوانی بستگی دارد.

 

مرحله اول در روتین پوستی نوجوانان) پوست خود را با دقت تمیز کنید

اگر پوست شما چرب است، ژل یا فوم پاک کننده صورت ممکن است برای مراقبت روزانه از پوست مناسب باشد. اگر پوست شما خیلی چرب یا کثیف است، روزی یک یا دو بار در روز پوست خود را تمیز کنید. اگر نوجوانی هستید که آرایش می کنید، بهترین راه این است که ابتدا آرایش چشم خود را تمیز کنید و سپس صورت خود را با انگشتان خود با ژل یا فوم پاک کننده تمیز کنید.

اگر ورزشکار هستید یا در کلاس بدنسازی و تربیت بدنی فعالیت بدنی زیادی انجام می دهید، قبل از ورزش صورت خود را بشویید (در صورت امکان تا پوست عرق کند و به درستی نفس بکشد) یا حداقل یک دستمال برای پاک کردن داشته باشید. اگر نوجوانی با پوست خشک هستید، از شیر پاک کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

 

مرحله دوم روتین پوستی نوجوانان) مرطوب کردن پوست بسیار مهم است

استفاده از مرطوب کننده بسیار مهم است. حتی برای پوست های چرب و مستعد آکنه، مرطوب کردن پوست بسیار مهم است. چربی و رطوبت دو چیز متفاوت هستند.

با آبرسانی کافی به پوست، چربی کمتری روی پوست خود تولید خواهید کرد. در واقع آبرسانی به تنظیم تولید چربی پوست کمک می کند. از لوسیون ها و کرم های غیر کومدوژنیک و بدون روغن که باعث بهبود یا ترمیم پوست می شوند مانند سرامیدها و نیاسینامید استفاده کنید.

روتین پوستی نوجوانان

مرحله سوم روتین پوستی نوجوانان) لوازم آرایشی را قبل از خواب بردارید.

حتی اگر بهترین دوست شما می تواند با آرایش روی صورتش بخوابد و زیبا به نظر برسد، پاک نکردن آرایش قبل از خواب ایده خوبی نیست. حتی اگر آنقدر خسته هستید که نمی توانید موهایتان را عقب بکشید. حتما آرایش خود را تمیز کرده و صورت خود را بشویید.

حداقل از یک خشک کن آرایش برای پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی استفاده کنید. اگر عادت دارید با آرایش بخوابید، ممکن است جوش ها یا بثورات پوستی آشکاری به نام درماتیت در اطراف دهان یا اطراف چشم ها ایجاد شود.

مرحله چهارم روتین پوستی نوجوانان) چربی پوست را کنترل کنید

شما می خواهید درخشندگی را بدون آسیب رساندن به پوست خود کاهش دهید. به گفته متخصصان پوست در دانشکده پزشکی هاروارد، یک فرآیند سه مرحله ای برای کنترل چربی پوست وجود دارد:

  • پاک کننده ای را انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد.
  • برای کنترل درخشندگی پوست خود از پرایمر بدون چربی استفاده کنید.
  • در طول روز پوست خود را با پارچه یا پارچه مخصوص (کاغذ ضد چربی) تمیز کنید

مرحله پنجم روتین پوستی نوجوانان) پوست خود را لایه برداری کنید

پوست باید فقط یک یا دو بار در هفته با یک محصول نسبتا ملایم شسته شود. مالش ندهید زیرا کمکی به خلاص شدن از شر آکنه یا جوش های سرسیاه نمی کند و البته خیلی هم لایه برداری نمی کند.

مرحله ششم روتین پوستی نوجوانان) استفاده از ضد جوش

یکی از اهداف مهم مراقبت از پوست نوجوانان، پیشگیری از آکنه است. مواد فعال زیادی در از بین بردن و پیشگیری از آکنه وجود دارد. یکی از دلایل موثر بودن آنها این است که آنها قدرتمند هستند و اگر در مصرف آنها دقت نکنید، این مواد بیشتر از جوش های قرمز التهابی پوست شما را تحریک و قرمز می کنند. هر چه پوست شما بیشتر تحریک و تحریک شود، احتمال استفاده از روش های درمانی کمتر می شود و در نتیجه به اولین نقطه ای که آکنه روی صورت شما ظاهر شد، برمی گردید.

روتین پوستی نوجوانان

مرحله هفتم روتین پوستی نوجوانان) کرم ضد آفتاب بزنید

استفاده از ضدآفتاب در روتین های پوستی نوجوانان در همه گروه های سنی و احتمالا اکثریت جایگاه ویژه ای دارد. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هوا بارانی باشد، هوای صاف، ابری یا آفتابی، چه در حال رفتن به مدرسه، چه برای کار بیرون بروید، چه در حال ورزش، چه به ساحل یا پارک بروید.

استفاده از کرم ضد آفتاب نه تنها برای جلوگیری از سرطان پوست، بلکه برای کاهش چین و چروک و سایر علائم پیری در آینده نیز مهم است. مهم نیست پوست شما چقدر تیره است. در هر صورت همیشه به ضد آفتاب نیاز خواهید داشت. استفاده از کرم ضد آفتاب نیز می تواند به پیشگیری از آکنه کمک کند. بهتر است یک ضدآفتاب بدون مزاحم و لبه پهن انتخاب کنید.

روتین پوستی نوجوانان

حرف آخر

نوجوانی زمانی برای شاد زیستن است. با استفاده از این نکات می توانید از پوست خود مراقبت کنید و چهره ای سالم و شاداب به لب های خود بیاورید. به یاد داشته باشید که عادت هایی که در سنین پایین ایجاد می شوند، در طول زندگی حفظ می شوند. سه عادت توصیه شده برای مراقبت از پوست برای نوجوان شما باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد:

پاکسازی پوست در شب، استفاده از کرم ضد آفتاب در صبح و مرطوب کننده در صبح و عصر.

تجربه شما

برای ما بنویسید در دوران نوجوانی چگونه با مشکلات پوستی برخورد کردید یا با آنها برخورد کردید؟ اگر دوست دارید تجربیات شخصی خود را با ما و شنوندگان این مقاله در میان بگذارید. نظرات، سوالات و مقالات ارزشمند شما پذیرفته می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت