معرفی ۱۲ ترکیب ضد جوش
5/5 - (1 امتیاز)

معرفی ۱۲ ترکیب ضد جوش

خرید محصولات ضد جوش می تواند به اندازه خرید یک تلفن همراه جدید گیج کننده باشد. زیرا هنگام خرید گزینه های زیادی دارید. بنابراین بهتر است قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد خواص محصولی که می خواهید بخرید به دست آورید.
برای انتخاب داروی مناسب ضد آکنه، ابتدا باید چهار راه اساسی برای مبارزه با آکنه را بیاموزید.

ترکیبات ضد جوش

آنها باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد، سلول های مرده پوست را پاک می کند، لکه های پوستی را کاهش می دهد، التهاب را کاهش می دهد یا چربی اضافی را از بین می برد.
در متن این مقاله، کارکرد موثرترین محصولات ضد آکنه را شرح داده و موثرترین روش های درمان آکنه را معرفی کرده ایم.

ضد جوش

داروهای بدون نسخه آکنه شامل چه چیزهایی هستند؟

در زیر لیستی از ۷ داروی بدون نسخه برای آکنه آورده شده است.

1) نیاسینامید

نیاسینامید (نوعی ویتامین B3) خواص مهمی برای پوست دارد. این ماده دارای اثر ضد التهابی قوی است که در کاهش التهاب ناشی از آکنه بسیار موثر است. همچنین چربی پوستی را کاهش می دهد، از تجمع چربی جلوگیری می کند و منافذ پوست را پر می کند. همچنین رشد باکتری های مولد آکنه (Propionibacterium acne) که روغن های پوست را می خورند را کنترل می کند.

نیاسینامید همچنین با افزایش میزان سرامید (گروهی از اسیدهای چرب) در سلول های پوست به حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند، پوست را تقویت می کند و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

ضد جوش

2) بنزوئیل پراکسید

بنزوئیل پراکسید موثرترین داروی ضد جوش بدون نسخه است. این دارو نه تنها از آکنه جلوگیری می کند بلکه باکتری ها و چربی های اضافی را از بین می برد و سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند.

در 10-2.5 درصد پاک کننده ها، لوسیون ها، کرم ها، ژل ها و ضد سفید کننده های صورت استفاده می شود.

3)  آلفا هیدروکسی اسید (AHA)
اسیدهای آلفا هیدروکسی پوست را صاف و صاف می کنند و سلول های مرده پوست را که باعث بسته شدن منافذ و جوش می شوند از بین می برند. این نوع ترکیبات را می توان برای کل صورت استفاده کرد. انواع آلفا هیدروکسی اسیدها عبارتند از اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک.

ضد جوش

4) خاک رس

خاک رس تنها برای ساخت سرامیک استفاده نمی شود. این ماده به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد معمولا در ساخت ماسک های ضد جوش استفاده می شود. خاک رس به نرم شدن پوست کمک می کند و به طور موقت تولید چربی را کاهش می دهد.

5) اسید سالیسیلیک

این بتا هیدروکسی اسید یک لایه بردار موثر و قدرتمند است که با لایه برداری به تمیز نگه داشتن منافذ پوست کمک می کند. اسید سالیسیلیک دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین بیماران آن را بهتر از اسید گلیکولیک تحمل می کنند. به گفته متخصصان، بهتر است داروهای بدون نسخه حاوی 2 درصد اسید سالیسیلیک مصرف شود.

ضد جوش

6) گوگرد

این ماده معدنی چربی اضافی و التهاب را کاهش می دهد و به لایه برداری پوست کمک می کند. گوگرد برای درمان جوش ها و روزاسه (یک بیماری شایع پوستی که باعث قرمزی، تورم و جوش می شود) استفاده می شود.
گوگرد بوی تخم مرغ گندیده می دهد. بنابراین بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از آن ندارند. با این حال، ترکیب گوگرد با مواد دیگر به حذف بوی بد آن کمک می کند.

ضد جوش

7) روغن درخت چای

این ماده طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد جوش است و به کاهش شدت آکنه کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که استفاده از 5% روغن درخت چای همان تاثیر 5% بنزوئیل پراکسید را دارد. با این حال، این ماده طبیعی ممکن است برای افرادی که اگزما یا پوست حساس دارند مناسب نباشد.

داروهای ضد جوش چیست؟

برخی از ترکیباتی که در مورد آنها می خوانید می توانند از داروهای تجویزی و محصولات ضد آکنه رایج تر باشند.

8) آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برند. آنتی بیوتیک ها به صورت خوراکی (تتراسایکلین، داکسی سایکلین، مینوسیکلین، اریترومایسین) و آنتی بیوتیک ها (اریترومایسین، کلیندامایسین) تجویز می شوند. آنها اغلب در ترکیب با سایر داروهای آکنه مانند گوگرد و روغن درخت چای وجود دارند.

ضد جوش

9) لاک اسیدی

این محصول به کشتن باکتری ها و لایه برداری سلول های مرده پوست که منافذ را می بندند، کمک می کند. به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می کند و باکتری های مولد آکنه را کاهش می دهد. اسید آزلائیک که به صورت کرم یا ژل موجود است، بهترین گزینه ضد جوش خفیف تا متوسط ​​است.

10) قرص های ضد بارداری

قرص های ترکیبی ضد بارداری حاوی هورمون های استروژن-پروژسترون هستند، بنابراین به تنظیم نوسانات هورمونی که باعث ایجاد آکنه های مکرر می شوند کمک می کنند. این قرص ها چربی اضافی را کاهش می دهند. داروهای ضد بارداری خوراکی معمولاً همراه با سایر داروهای ضد التهابی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک تجویز می شوند.

11) رتینوئیدهای خوراکی( راکوتان) 

ایزوترتینوئین قرصی از خانواده رتینوئیدها است که برای درمان آکنه شدید در صورت عدم موفقیت سایر روش ها تجویز می شود. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، حدود 85 درصد از بیماران پس از یک دوره درمان با این دارو، دیگر آکنه نخواهند داشت. فقط این داروی قدرتمند می تواند از تولید چربی اضافی جلوگیری کند.

ضد جوش

علت اصلی آکنه چربی است. فرقی نمی کند چند باکتری روی صورت شما وجود داشته باشد یا موهای شما چقدر سفت باشد. اگر بتوانید تولید روغن را متوقف کنید، آکنه برای همیشه درمان می شود.

اما مصرف این دارو می تواند عوارض جدی ایجاد کند و منجر به ناهنجاری های مادرزادی و افسردگی در جنین شود. قبل از مصرف این دارو چندین آزمایش کامل از جمله آزمایش بارداری لازم است.

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید نباید از این دارو استفاده کنید، همچنین در طول مصرف باید تحت نظر متخصص پوست چکاپ ماهانه انجام دهید.

12) رتینوئیدهای موضعی

رتینوئیدهای موضعی، مانند ترتینوئین، آداپالین و تزروتین، مشتقات ویتامین A هستند که نه تنها خطوط ظریف و چین و چروک را صاف می کنند، بلکه سلول های مرده پوست را نیز لایه برداری می کنند که از منافذ و آکنه جلوگیری می کند. مانند سایر روش های لایه برداری آکنه، رتینوئیدها می توانند باعث تحریک، خشکی و قرمزی پوست شوند. بنابراین، اگر پوست شما حساس است، با احتیاط از آنها استفاده کنید.

ضد جوش

برای مقابله با عوارض لایه برداری و حساسیت به نور خورشید، پس از مصرف این دارو از مرطوب کننده غیر کومدون زا که منافذ پوست را مسدود نمی کند و ضد آفتاب استفاده کنید.

بر چه اساسی باید یک محصول موثر ضد جوش انتخاب کنید؟

انتخاب محصول مناسب برای درمان آکنه به عوامل زیادی از جمله نوع پوست، شدت، نوع آکنه و البته روتین مراقبت از پوست شما بستگی دارد. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای انتخاب و استفاده از محصولات ضد جوش آورده شده است:

ساخته شده از بنزوئیل پراکسید

اگر مطمئن نیستید که یک محصول ضد آکنه را انتخاب می کنید، درمان خود را با محصولی که حاوی بنزوئیل پراکسید است شروع کنید. این ماده شیمیایی برای اکثر افراد موثر است و به خوبی تحمل می شود. نتیجه را چند روز دیگر خواهید دید. قبل از خرید، نوع و مقدار مواد موجود در محصول را روی برچسب بررسی کنید. سطوح بالای بنزوئیل پراکسید لزوماً محصول را بهتر نمی کند.

در برخی موارد، فرآورده هایی با 2.5 درصد بنزوئیل پراکسید به اندازه محصولات با غلظت بالاتر بنزوئیل پراکسید موثر بوده و عوارض جانبی کمتری خواهند داشت.

پاکسازی پوست صورت

با محصولات ضد جوش کمتر قدرتمند شروع کنید

استفاده از این محصولات در به حداقل رساندن قرمزی، خشکی و سایر مشکلات پوستی موثر است. در صورت لزوم پس از چند هفته مقدار مصرف محصول و تعداد دفعات مصرف آن را افزایش دهید. این به پوست کمک می کند تا به تدریج با درمان سازگار شود.

از محصولاتی با ترکیبات مختلف برای درمان آکنه مقاوم استفاده کنید

ترکیبات موجود در محصولات پیشگیری از آکنه به روش های مختلفی عمل می کنند. بنابراین، استفاده از محصولات و ترکیبات مختلف برای درمان آکنه مقاوم می تواند مفید باشد. صبح و شب برای جلوگیری از تحریک پوست استفاده کنید.

صبور باشید

آکنه با صبر و حوصله قابل درمان است. ممکن است دو یا شش ماه طول بکشد تا نتایج را ببینید. آکنه می تواند قبل از بهبود کامل شرایط را بدتر کند.

محصولات مختلف را امتحان کنید

قبل از اینکه بدانید کدام دارو برای شما مناسب است، ممکن است بخواهید محصولی را امتحان کنید که دارای انواع مواد فعال است.

هنگام استفاده از محصولات ضد جوش برای مراقبت از پوست چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

محصولات ضد آکنه بخشی جدایی ناپذیر از برنامه مراقبت از پوست هستند. هنگام استفاده از محصولات زیر به نکات زیر توجه کنید:

صورت خود را دو بار در روز بشویید

پس از استفاده از ترکیبات ضد آکنه صورت خود را بشویید.
از یک پاک کننده ملایم بدون صابون استفاده کنید و صورت خود را زیاد نشویید. شستشو و مالش زیاد می تواند آکنه را بدتر کند. اسکراب هایی که در طول شستشو به راحتی حل می شوند کمترین سایش را ایجاد می کنند، در حالی که اسکراب هایی با آجیل آسیاب شده و آلومینا ساینده تر هستند.

از یک پارچه مرطوب استفاده کنید

دستمال مرطوب انتخاب بهتری نسبت به پاک کننده ها و پاک کننده هاست. حوله های لاکی برای پوست های خشک و حساس ایده آل هستند و حوله های قوی تر بهتر می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند.

از چسب پاک کننده پوست استفاده کنید

این محصولات آلودگی و سبوم را از منافذ پوست پاک می کنند. چسب را روی پوست مرطوب بمالید. بگذارید خشک شود و سپس پوست آن را جدا کنید می توانید هر 3 روز یکبار از این محصولات استفاده کنید.

تحقیقات بیشتری برای اثبات موثر بودن این روش در پیشگیری و درمان آکنه مورد نیاز است.

از استفاده بیش از حد از محصولات ضد جوش خودداری کنید

از یک محصول ضد آکنه مناسب استفاده کنید و پس از پاکسازی پوست آن را بمالید. دستمال مرطوب پاک کننده پوست حاوی بنزیل پراکسید و سایر مواد فعال است. بنابراین، پس از تمیز کردن پوست با این دستمال‌ها، نیازی به استفاده از سایر محصولات حاوی این ماده موثر نیست.

از مرطوب کننده های مبتنی بر آب و غیر چرب استفاده کنید

این مرطوب کننده ها التهاب و خشکی پوست را کاهش می دهند.

از چربی های موجود در پوست و مو خودداری کنید.
محصولاتی را انتخاب کنید که دارای برچسب غیر کومدوژنیک یا بر پایه آب هستند.

آکنه را فشار ندهید یا نخارانید.

این می تواند باعث عفونت یا زخم شود.

به هر چیزی که با صورت شما در تماس است توجه کنید.

موهای خود را تمیز و دور از صورت خود نگه دارید.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت