آسیب های مو بعد از دکلره کردن
  • مو
  • 08 مرداد 1401
  • 1420
اولین امتیاز را ثبت کنید!

آسیب های مو بعد از دکلره کردن، چه کنیم آسیب به حداقل برسد؟

اکثر خانم هایی که موهای خود را رنگ کرده اند پس از مدتی از آسیب های مو بعد از دکلره کردن شکایت دارند. به خصوص اگر موهایش سفید شده باشد. سفید کردن مو باعث ایجاد ترک در لایه بیرونی مو یعنی کوتیکول مو می شود. این ترک ها همچنین باعث شکنندگی و خشکی مو می شوند. از آنجایی که مو مجموعه ای از سلول های مرده است، اگر آسیب عمیق باشد، قابل ترمیم نیست. موهای عمیقا آسیب دیده باید کوتاه شوند. اگر این آسیب عمیق نیست و فقط سطح خارجی مو را می پوشاند، می توانید با راه حل های ساده موهای آسیب دیده را ترمیم کنید.

آسیب های مو بعد از دکلره کردن

دلایل آسیب دیدن مو

گاهی اوقات مو بدون هیچ دلیل خاصی مو شکننده می شود. نازک شدن و کش آمدن موها از دیگر علائم آسیب مو است. آسیب مو می تواند ناشی از کمبود ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز مو باشد. در این صورت باید آزمایشات پزشکی انجام دهید و تحت نظر پزشک تحت درمان قرار بگیرید.

گاهی کاملاً واضح است که موهای یک فرد چقدر آسیب دیده است. به عنوان مثال استفاده از وسایل گرمایشی مانند سشوار و اتو مو آسیب قابل توجهی به مو وارد می کند. استفاده از دکلره ها برای رساندن رنگ مو به رنگ پایه استفاده می شود، نقش عمده ای در آسیب آنها دارد.

استفاده زیاد از آب داغ و دوش گرفتن طولانی مدت نیز باعث شکنندگی موها می شود. حتی نوع شامپویی که استفاده می کنید نقش مهمی در سلامت موهای شما دارد. شما باید از شامپوی مناسب برای موهای رنگ شده استفاده کنید، در غیر این صورت موها شل می شوند. باز شدن کوتیکول ها نیز باعث ریزش مو و افزایش شکنندگی مو می شود.

با توجه به اینکه بیشتر مشکلات سوختگی و آسیب مو مربوط به مواد شیمیایی است، بهتر است یک دوره زمانی در استفاده از آنها لحاظ شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید موهای خود را فر یا صاف کنید، باید دو هفته از تغییر مدل مو و رنگ کردن آن بگذرد. بنابراین، مو دو هفته فرصت دارد تا بهبود یابد. اگر همزمان موهای خود را رنگ کرده و تغییر دهید، موهای شما عمیق تر آسیب می بیند و به سختی می توان موهای خود را بازسازی کرد.

آسیب های مو بعد از دکلره کردن

آسیب های مو بعد از دکلره کردن چیست؟

اگر تصمیم دارید موهای خود را رنگ کنید، باید منتظر هرگونه آسیبی نیز باشید. زیرا در فرآیند حذف ملانین (رنگدانه مو) موهای شما ضعیف می شود. بنابراین باید منتظر موخوره و خشکی مو باشید. علاوه بر این، در موارد شدیدتر، باید منتظر ریزش مو، دو شاخه شدن موها و توقف ناگهانی رشد مو باشید. اما نگران نباشید راه هایی برای به حداقل رساندن آسیب های مو بعد از دکلره کردن وجود دارد . دوم اینکه می توانید با کمی مراقبت بعد از دکلره کردن موهای خود را احیا کنید. بعد از دکلره کردن برای موهایتان چه اتفاقی می افتد:

مو نمی تواند رطوبت را حفظ کند

موها رطوبت ضروری و پروتئین ساختاری خود را از دست می دهند، بنابراین موهای شما مستعد آسیب و شکستگی هستند.

احتمال آسیب رساندن به پوست سر وجود دارد

دکلره می تواند به پوست سر شما آسیب برساند. ترکیب پودر دکلره و اکسیدان یک ماده شیمیایی قوی تولید می کند که اگر به مدت طولانی روی پوست سر بماند، احساس سوزش می کنید.

آسیب های مو بعد از دکلره کردن

تغییر رنگ موی دکلره شده

اگر از مواد نامناسب استفاده کنید یا ندانید که چگونه آنها را مخلوط کنید، در نهایت موهایی با رنگ های مختلف در هر بخش خواهید داشت. زمانی که مو به پایه دلخواه نرسد، ممکن است رنگ دلخواه را به دست نیاورید یا بدتر از آن، با کمرنگ شدن رنگ، رنگ تغییر کند.

آسیب های مو بعد از دکلره کردن دائمی است؟

اگر بعد از خواندن اثرات دکلره بر روی مو و پوست سر خود می ترسید، نگران نباشید. مضرات و دکلره کردن برای همیشه با شما باقی نمی ماند. مهم است که به موهای آسیب دیده فرصت رشد داده و به موقع آن ها را کوتاه کنید.

آسیب های مو بعد از دکلره کردن

سخن آخر

آسیب های مو و سوختگی بعد از دکلره کردن یک اتفاق تعجب آور نیست. اما روش های مراقبت زیادی برای ترمیم و بازیابی ساقه مو و بازگرداندن نرمی و طراوت به مو وجود دارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا موهای شما به شکل طبیعی خود بازگردد. پس صبور باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت