اسید فولیک برای رشد مو
اولین امتیاز را ثبت کنید!

اسید فولیک برای رشد مو

یکی از مزایایی که زنان در دوران بارداری تجربه می کنند رشد مو به دلیل افزایش استروژن است. اما امروزه کارشناسان در حال بررسی نقش اسید فولیک یا فولات در رشد مو هستند. در دوران بارداری، سطح فولات در رشد کانال نخاعی کودک نقش دارد. برخی تحقیقات نشان داده است که اسید فولیک فواید زیادی برای رشد مو دارد.
این مزایا شامل افزایش تراکم است. رشد و درخشش مو و جلوگیری از سفیدی مو و نازک شدن موها.اما به لطف ویتامین ها و مکمل های موجود در بازار برای افزودن اسید فولیک به بدن خود لازم نیست باردار باشید.

اسید فولیک چیست؟

اسید فولیک نوعی ویتامین B به نام فولات است.
این ویتامین را می توان با مصرف مکمل ها، مولتی ویتامین ها و برخی مواد غذایی مانند آجیل و سبزیجات تیره به دست آورد. اسید فولیک برای تولید گلبول های قرمز، سلول های جدید، مو و ناخن ضروری است.

اسید فولیک برای رشد مو

فواید اسید فولیک برای رشد مو

نقش اسید فولیک در رشد مو و تاثیر آن بر بدن بسیار مهم است. فولات در تولید گلبول های قرمز خون نقش دارد و در تامین اکسیژن و مواد مغذی برای تقسیم سلولی مهم است. هنگامی که با دوز 400 میکروگرم در روز مصرف شود، اسید فولیک می تواند نتایج شگفت انگیزی بر روی فولیکول های مو داشته باشد.

  • کمک به رشد مو: اسید فولیک به کراتینه شدن مو در طول رشد کمک می کند.
  • جلوگیری از سفیدی مو: اسید فولیک تولید طبیعی و پایدار گلبول های قرمز غنی از اکسیژن را حفظ می کند. در غیر این صورت، گلبول های قرمز می توانند تکثیر شوند و باعث تغییراتی در رنگدانه مو شوند.
  • پیشگیری از ریزش مو: وقتی اسید فولیک کافی نباشد، بدن مقدار محدودی از این ماده را به اندام های حیاتی بیشتری می فرستد و موها جذب خود را از دست می دهند.
    افزایش تراکم مو: کمبود اسید فولیک می تواند با موهای نازک همراه باشد. نقش اسید فولیک در تولید سلول های جدید می تواند منجر به رشد مو در ستون فقرات کمری شود.
  • افزایش درخشندگی مو: وقتی سطح اسید فولیک طبیعی است، مواد مغذی به طور مساوی در سراسر بدن توزیع می‌شوند و ظاهری درخشان‌تر دارند.

اسید فولیک برای رشد مو

این مطلب را نیز از دست ندهید: گلیسیرین برای مو هایی سالم و درخشان

موارد احتیاط در مصرف اسید فولیک برای رشد مو

افزایش یا کاهش بیش از حد اسید فولیک در بدن می تواند عوارض جانبی داشته باشد. مصرف مقادیر زیاد اسید فولیک برای رشد مو می تواند عوارض جانبی مانند سردرد، بثورات پوستی، حالت تهوع و واکنش های پوستی ایجاد کند.

اگر پزشک کمبود فولات را تصحیح کند، نباید بیشتر از تجویز پزشک مصرف کنید. متخصصان می‌گویند که همه می‌توانند اسید فولیک مصرف کنند، اما مصرف آن برای کسانی که ویتامین ندارند بسیار مهم است. اگرچه استفاده از اسید فولیک می تواند توجه و نتایج مثبتی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد، اما ارتباط بین این دو توسط تحقیقات علمی تایید نشده است.

در حالی که مکمل ها می توانند نیاز روزانه 400 میکروگرم را برآورده کنند، مکمل بیشتر در موارد کمبود مفید نیست. مصرف بیش از 400 میکروگرم در روز رشد سریع مو را تضمین نمی کند. اگر سوال یا نگرانی در مورد استفاده و مفید بودن مکمل های اسید فولیک دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

اسید فولیک برای رشد مو

این مطلب را نیز از دست ندهید: خارش سر و ارتباط آن با ریزش مو

چگونه از اسید فولیک برای رشد مو استفاده کنیم؟

اگر احساس می‌کنید سرتان خاکستری است، می‌توانید موارد اضافی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. بهترین راه برای دریافت اسید فولیک، خوردن غذاهای غنی از ویتامین B9 از جمله بروکلی، سبزیجات سبز، سبزیجات و تخم مرغ است. غذاهای غنی از طبیعی و چربی نخورید و اگر آنها را با غذاهای غنی شده جایگزین کنید، به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

اسید فولیک برای رشد مو

در اینجا چند نکته برای اطمینان از دریافت مقدار مناسب اسید فولیک در روز آورده شده است:

یک ویتامین در روز مصرف کنید: اسید فولیک معمولاً به شکل چندین ویتامین در آب یافت می شود. شما می توانید مقدار فولات مورد نیاز خود را با مصرف ویتامین های B کمپلکس، ویتامین های دوران بارداری (بارداری و شیردهی) و سایر مکمل های مولتی ویتامین دریافت کنید.

غذاهای غنی از اسید فولیک بخورید: اسید فولیک را می توان در سبزیجات برگ سبز تیره یافت. برخی از این سبزیجات عبارتند از اسفناج، لوبیا، نخود و کلم بروکلی.

استرس خود را مدیریت کنید: علاوه بر تضعیف سیستم ایمنی بدن، استرس می تواند به سلامت مو نیز آسیب برساند. استرس یک عامل شناخته شده در کاهش تراکم مو و ریزش مو است.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت