اولین امتیاز را ثبت کنید!

انواع رنگ پوست صورت را بشناسید

رنگ پوست می تواند عامل مهمی در انتخاب نوع و مدل آرایش شما باشد. برخی از انواع رنگ پوست صورت نیاز به آرایش غلیظ دارند و برخی دیگر نیاز به آرایش مات دارند. بسیاری از عوامل طبیعی و ژنتیکی می توانند رنگ پوست شما را تغییر دهند. به عنوان مثال، اشعه ماوراء بنفش، آب و هوا، نوع غذا و … به طور طبیعی بر روی پوست عمل می کنند. از طرفی عوامل ژنتیکی، سن و جنسیت نیز بر رنگ پوست تاثیر مستقیم دارند. اما شناخت این رنگ ها و خواص آنها در صنایع آرایشی و بهداشتی و مد بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع رنگ های پوست صورت آشنا کنیم.

انواع رنگ پوست

به طور کلی علوم طبیعی سه رنگدانه مختلف برای پوست ارائه می دهد و بنابراین پوست به 6 دسته اصلی تقسیم می شود.

ملانین: باعث قهوه ای شدن رنگ می شود.
کاروتن: باعث ایجاد رنگ زرد می شود.
هموگلوبین: باعث قرمزی می شود.

در واقع این سه نوع رنگدانه می توانند با یکدیگر ترکیب شوند و رنگ های دیگری ایجاد کنند.به طور کلی رنگ پوست شما به 6 دسته اصلی تقسیم می شود:

پوست روشن

این نوع پوست دارای سایه صورتی روشن است، جوش های زیادی روی پوست مشاهده می شود. افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند معمولا پوست روشنی دارند. این پوست در زیر نور آفتاب سریع می سوزد، بنابراین استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

پوست سفید

پوست سفید رنگدانه بسیار کمی دارد. اگر زیر چشمانتان آبی روشن دیدید، به این معنی است که پوستتان سفید است. این افراد در زیر نور آفتاب نیز سریع می سوزند و مجبورند از ضد آفتاب استفاده کنند.

رنگ پوست گندمی

این رنگ پوست حاوی رنگدانه های ملانین بیشتری است. ماندگاری آن نسبت به پوست های قبلی بیشتر است، اما توصیه می شود برای مراقبت از پوست از سایه بان آفتاب استفاده کنید. افرادی که پوست خشن یا پوست چرب دارند در قرار گرفتن در معرض نور خورشید مشکل دارند.

انواع رنگ پوست

 

پوست سبزه

رنگ پوست برخی افراد بسیار شبیه رنگ زیتونی است. به این نوع رنگ سبزه می گویند. افراد این گروه عمدتا موهای مشکی دارند. رنگ سبزه ترکیبی از رنگدانه های قهوه ای و زرد است، بنابراین می توان از این رنگ ها برای آرایش ملایم برای آرایش پوست سبزه استفاده کرد.

رنگ پوست تیره

افراد سیاه پوست اغلب در معرض نور خورشید و اشعه قرار دارند. پوست تیره هرگز در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد، اما نور خورشید می تواند اثرات منفی داشته باشد. بنابراین استفاده از ضد آفتاب برای پیشگیری از سرطان پوست توصیه می شود.

سیاه پوست

این رنگ پوست تیره ترین رنگ پوست است که در افراد ساکن آفریقا یافت می شود. به یاد داشته باشید که اگر فردی سیاه پوست باشد، ممکن است پوست او قهوه ای نشود.

این مطلب را نیز از دست ندهید: راهنمای خرید پنکک مناسب پوست صورت

 

چگونه رنگ پوست خود را بفهمید؟

شاید از خود بپرسید که چگونه رنگ پوست خود را بیان کنید؟ افرادی که پوست روشن دارند معمولاً روی مچ دست خود رگ زرد یا آبی دارند. نقره ای به  اینها بیشتر از طلایی می آید.

انواع رنگ برای پوست ایرانی

اگر رنگ پوست خنثی دارید، رگ های روی مچ دست شما سبز می شوند. به طور معمول، این نوع پوست در زیر نور خورشید رنگ سبزی دارد. از سوی دیگر، افرادی که رنگ پوست گرم دارند، رگ هایی روی مچ دست خود دارند که سبز زیتونی کم رنگ یا سبز است. برای این افراد طلا بهتر از نقره است.

راهنمای خرید پنکک مناسب پوست صورت

کلام آخر

دانستن رنگ پوست به شما این امکان را می دهد که بهترین رنگ ها را برای نشان دادن زیبایی خود در هنگام آرایش انتخاب کنید. برای مثال رنگ های صورتی و قرمز برای پوست های سرد، رنگ های هلویی و طلایی برای پوست های خنثی و رنگ های زرد برای پوست های گرم می توانند گزینه های خوبی باشند. استفاده از این نکات در آرایش روزانه صورت شما را زیباتر می کند.
از طرفی برخی از پوست ها مانند پوست های روشن نسبت به پوست های خنثی به مراقبت بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل، برای جلوگیری از آسیب پوست، باید رنگ پوست خود را شناسایی کرده و از یک مرطوب کننده یا کرم سالم برای آن استفاده کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت