5/5 - (1 امتیاز)

انواع گیاهان برای بخور صورت را می شناسید

استفاده از بخورهای گیاهی یک راه ساده و موثر برای طراوت پوست است.  انواع بخور های صورت می توانند باعث شادابی و طراوت پوست صورت شما شوند و از طرفی پوست را تمیز کنند. می توانید از انواع گیاهان برای بخور صورت استفاده کنید و از فواید این گیاهان برای پوست خود بهره ببرید.

بخور صورت چه فوایدی دارد؟

بخور با انواع گیاهان دارویی فواید زیادی برای پوست دارد. در زیر می توانید با مهم ترین فواید استفاده از بخور برای پوست آشنا شوید.

پاکسازی پوست: بخور صورت منافذ پوست را باز می کند و پوست شما را تمیز می کند. از سوی دیگر، پوست شما از ذرات آلوده و مواد آرایشی باقی مانده روی سطح پوست پاک می شود و باعث می شود جوش های سرسیاه و لکه ها به راحتی از بین بروند.

تقویت گردش خون: تنفس آب گرم باعث گشاد شدن عروق خونی و افزایش گردش خون در صورت شما می شود. افزایش جریان خون همچنین باعث می شود تا اکسیژن بیشتری به پوست صورت شما برسد.

تنظیم چربی و جلوگیری از جوش و آکنه: مسدود شدن منافذ پوست می تواند از آزاد شدن چربی های طبیعی از پوست جلوگیری کند. استفاده از بخور منافذ پوست را باز می کند. این می تواند به جلوگیری از آکنه و جوش های سر سیاه کمک کند.

آبرسانی پوست: استفاده از بخور صورت می تواند به نرمی و لطافت پوست شما کمک کند. پس از بخار دادن، پوست صورت به دلیل تولید روغن های طبیعی خاصیت ارتجاعی بیشتری پیدا می کند که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست: اگر قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست از بخور استفاده کنید، نفوذ پوست شما افزایش می یابد. بنابراین لوسیون ها و کرم هایی که برای پوست خود استفاده می کنید بهتر جذب می شوند.

تقویت کلاژن سازی:  بخور جریان خون را در پوست صورت افزایش می دهد که به نوبه خود باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست شما می شود. افزایش کلاژن در پوست باعث می شود پوست شما سفت تر، محکم تر و جوان تر به نظر برسد.

آرامش بخشیدن به پوست صورت: استفاده از انواع گیاهان برای بخور صورت یا روغن های گیاهی، خستگی یک روز سخت را از چهره شما دور می کند. هنگامی که از بخور آب گرم با گیاهان طبیعی استفاده می کنید، احساس بهتری خواهید داشت و پوست شما شاداب می شود.

انواع گیاهان برای بخور صورت

معرفی انواع گیاهان برای بخور صورت

بخور صورت جهت آبرسانی

برای مرطوب کردن پوست صورت خود می توانید سه میلی گرم بابونه خشک، سه میلی گرم گل محمدی و مقداری پوست لیموی تازه را به آب در حال جوش اضافه کنید.

بهترین بخور صورت برای پوست های حساس

اگر پوست حساسی دارید بهتر است از مقداری گل همیشه بهار به همراه برگ نعنا برای صورت خود استفاده کنید.

بهترین بخور های گیاهی برای تسکین پوست

پنج برش خیار را در آب جوش با یک کیسه چای بابونه  یا کمی روغن میخک خشک و اسطوخودوس مخلوط کنید تا پوست تسکین یافته و نرم شود.

بهترین بخور گیاهی صورت برای لیفتینگ پوست

اگر می خواهید پوست را با بخور لیفت کنید، می توانید چهار میلی لیتر پوست پرتقال و لیمو، چای و 5 قطره روغن طبیعی و گیاهی را به آب جوش اضافه کنید.

گیاه مناسب برای بخور پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید می توانید یک قاشق چای خوری گل رز خشک و یک قاشق چای خوری اسطوخودوس خشک و یک قاشق چای خوری گل گاوزبان خشک را به آب در حال جوش اضافه کنید و صورت خود را با این مخلوط بخور دهید.

انواع گیاهان برای بخور صورت

بهترین گیاه برای بخور صورت چرب

اگر پوست صورتتان چرب است، توصیه می کنیم 1 قاشق غذاخوری رزماری خشک، 1 قاشق غذاخوری مریم گلی خشک و 1 قاشق غذاخوری نعناع را به آب جوش اضافه کنید و پوست خود را با این ترکیب برای چند دقیقه بخور دهید.

بهترین گیاه برای بخور صورت جوش دار

اگر پوست شما مستعد آکنه و جوش است، افزودن 2 قاشق چایخوری اسطوخودوس خشک، دو قاشق چایخوری برگ مریم گلی و سه قطره روغن درخت چای می تواند به رفع آکنه و جوش کمک کند.

بهترین بخور گیاهی صورت برای تسکین پوست های حساس

بابونه فواید زیادی برای صورت دارد. این گیاه با نرمی و لطافت پوست می تواند آلرژی های پوستی را تسکین داده و التیام بخشد.

 

از بابونه و گلاب برای بخور صورت استفاده کنید

از انواع گیاهان برای بخور صورت که بسیار مفید می باشد ترکیب بابونه و گل سرخ است. ترکیبی از بابونه و گلاب می تواند پوست شما را نرم کرده و پوست شما را تمیز کند. استفاده از بابونه و گلاب که خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارند، مشکلات پوستی را بهبود می بخشد و پوست را تمیز و نرم می کند. برای تهیه بخور بابونه و گلاب فقط کافی است مقداری بابونه خشک را به همراه گلبرگ تازه یا خشک گل سرخ به آب در حال جوش اضافه کنید و سپس صورت خود را با این مخلوط بخور دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت