5/5 - (1 امتیاز)

بایدها و نبایدهای انتخاب نوار بهداشتی مناسب را بشناسید!!!

برای انتخاب نواربهداشتی مناسب ابتدا باید بدن خود را بشناسید و وضعیت خود را در روزهای قاعدگی بدانید. همچنین بسیار خوب است که بدانید در ماه به چند نوار بهداشتی نیاز دارید. برای انتخاب نواربهداشتی مناسب، باید ویژگی های آن را خوب بدانید. شاید تنوع محصولات موجود در بازار انتخاب را دشوار می کند. با این حال، بر اساس آنچه در این مقاله خواهید خواند، می توانید آگاهانه انتخاب کنید.

در دوران قاعدگی، زنان باید از نظر روحی و جسمی مراقب خود باشند. استفاده از نواربهداشتی های راحت و موثر در روزهای قاعدگی تاثیر انکارناپذیری بر سلامت جسمی و روحی خانم ها دارد. هر زن در دوران قاعدگی نیازهای خاصی دارد. شاید دلیل اصلی تنوع آنها در بازار همین باشد. انتخاب نوع کاملاً به ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد. نوع پوست، فرم بدن، جریان قاعدگی و بسیاری عوامل دیگر در انتخاب نقش دارند. برخی از خانم ها طرفدار نواربهداشتی های بزرگ هستند، برخی از جنس کتان را ترجیح می دهند و به گفته برخی دیگر، جذب بالا مهمترین عامل در انتخاب آنها است.

در ادامه به بیان معیارهای انتخاب نوار بهداشتی خوب می پردازم و به فواید توجه به این معیارها و خطرات ناشی از عدم توجه به این معیارها می پردازم.

مواد اولیه در تهیه نواربهداشتی مناسب

مواد مورد استفاده در ساخت نوار بهداشتی عامل مهمی در انتخاب آن است.  به گفته بسیاری از خانم ها، نرمی سطح نوار بهداشتی نشانه کیفیت بالای آن است. اما این باور نادرست است. نوار بهداشتی از مواد بی کیفیت و مواد پلاستیکی در لایه رویی استفاده می شود که باعث ایجاد حساسیت، تحریک و عفونت می شود. بنابراین، قبل از خرید نوار بهداشتی، مواد استفاده شده در ساخت آن را بررسی کنید.

صافی سطح نوار بهداشتی برای انتخاب آن کافی نیست. اگر پوست حساسی دارید یا مستعد عفونت هستید، بهتر است به دنبال نوارهای بهداشتی ساخته شده از مواد ضد حساسیت باشید. استفاده از مواد طبیعی و غیر شیمیایی در تولید نوار بهداشتی هم برای سلامتی شما و هم برای محیط زیست بهتر است. مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت نوار بهداشتی با کیفیت پایین می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیری مانند سرطان تخمدان، عفونت های واژن، نارسایی سیستم ایمنی، ناباروری و دیابت شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید: علائم عفونت قارچی واژن در زنان

اندازه نوار بهداشتی

اندازه ای را انتخاب کنید که متناسب با میزان خونریزی و شکل بدن شما باشد. شاید زمانی که برای اولین بار پریود می شوید و میزان خونریزی را نمی دانید، یک پد با اندازه معمولی انتخاب کنید. اما اگر هنگام استفاده از سایز معمولی احساس می کنید که نیاز به تعویض مکرر نوار بهداشتی و در فواصل زمانی کوتاه دارید، بهتر است نوار بهداشتی بزرگ را انتخاب کنید. حجم خون ریزی و شکل بدن به شما می گوید که آیا یک پد سایز معمولی برای نیازهای شما مناسب است یا اینکه باید از پدهای بسیار بزرگ با بال استفاده کنید. پدهای مخصوص شب دارای بال های بزرگ در انتهای پد هستند و از نشت مایع به لباس شما هنگام خواب جلوگیری می کنند.

نواربهداشتی مناسب

معطر بودن

برخی از خانم ها دوست دارند در دوران قاعدگی از نوارهای بهداشتی معطر برای کاهش بوی ترشحات استفاده کنند. قبل از خرید نوار بهداشتی معطر به یاد داشته باشید که پوست ناحیه تناسلی بسیار حساس است. مواد شیمیایی استفاده شده در نوارهای بهداشتی معطر می تواند برای شما مشکل ساز باشد.

مدل

امروزه انواع نوار بهداشتی در قفسه فروشگاه ها یافت می شود. با انتخاب نواربهداشتی مناسب می توانید به راحتی با پریود خود کنار بیایید. برخی از مدل های نوار بهداشتی عبارتند از:

  • پدهای نازک یا ضخیم و چند لایه
  • نوار بهداشتی بسیار بزرگ و کرکی یا کوچک
  • ویژه شب یا روز
  • پدهای بهداشتی مخصوص ورزش

به غیر از اینها، انواع نوار بهداشتی در بازار موجود است که می توانید با توجه به نیاز بدن خود از آنها استفاده کنید.

ضخامت

نوار بهداشتی بسیار ضخیم و مربعی شکل اغلب روی لباس ها دیده می شود و از همه مهمتر راحت نیستید. قدرت جذب این نوارهای بهداشتی معمولاً کم است، بنابراین باید در اسرع وقت تعویض شوند. بنابراین بهتر است از نوارهای بهداشتی ارگونومیک با ضخامت و قدرت جذب قابل قبول استفاده شود.

قدرت جذب نواربهداشتی مناسب

یکی از مهم ترین ویژگی های نوار بهداشتی خوب، جذب کامل مایعات و جلوگیری از نشت مایع به داخل پارچه است. برخی از خانم ها در روزهای اول پریود (زمانی که شدت و میزان خونریزی زیاد است) از نوار بهداشتی با قابلیت جذب بالا استفاده می کنند و در روزهای آخر ترجیح می دهند از نوار بهداشتی با جذب متوسط ​​استفاده کنند.

سخن آخر

در انتخاب نوار بهداشتی علاوه بر وضعیت بدنی و میزان خونریزی، باید سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. نوار بهداشتی را بر اساس فعالیت قاعدگی خود انتخاب کنید. مثلا، نوار بهداشتی با بال های بزرگ برای فعالیت های ورزشی و نوار بهداشتی با قابلیت جذب بالا برای روزهایی که مشغله زیادی دارید و وقت کمی دارید مناسب است.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت