با بهترین محصولات بهداشتی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز آشنا شوید
اولین امتیاز را ثبت کنید!

با بهترین محصولات بهداشتی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز آشنا شوید

هر فصل نیازمند روتین پوستی مخصوص خود است تا نیازهای پوست صورت و بدن شما را برطرف کند. خصوصاً پاییز و زمستان که با سرد و خشک‌شدن هوا، پوست شما به مراقبت بیشتری نیاز دارد تا با کمترین آسیب از روزهای سرد سال عبور کند. با کاهش دما، هوا خشک‌تر می‌شود و رطوبت را از پوست شما خارج می‌کند. این می تواند سد محافظتی پوست شما را ضعیف کند و به محرک‌ها اجازه دهد روی پوست شما تأثیر بگذارند. به نظر شما مناسب‌ترین لوازم آرایش برای فصل پاییز کدام‌اند؟ روتین پوستی فصل چه مراحلی دارد و چه محصولاتی را باید برای آن انتخاب کند؟ در ادامه این مطلب به معرفی لوازم بهداشتی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز می‌پردازیم.

با بهترین محصولات بهداشتی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز آشنا شوید

بیماری‌های پاییزی پوست

پوست خشک: خشکی پوست یکی از شایع‌ترین مشکلات در ماه‌های سرد است. با کاهش دمای هوا، رطوبت هوا کاهش می‌یابد و منجر به کم‌آبی پوست می‌شود. گرمایش داخلی بیشتر رطوبت پوست را از بین می‌برد و دوش آب گرم می تواند چربی‌های طبیعی را که پوست را هیدراته نگه می‌دارند از بین ببرد. این عوامل می‌توانند به پروتئین‌های موجود در سد محافظ پوست آسیب برسانند و در نتیجه پوست خشک و خارش‌دار شود. افزایش ازدست‌دادن آب از طریق اپیدرم به دلیل خشکی پوست نیز می تواند منجر به ترک‌خوردن پوست و ایجاد اگزما شود.

هایپرپیگمانتاسیون: قرارگرفتن در معرض نور خورشید در طول تابستان می تواند منجر به افزایش تولید ملانین در پوست شود که مسئول محافظت طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. بااین‌حال، این افزایش تولید ملانین می تواند باعث ایجاد رنگ‌دانه‌های ناهموار پوست و در نتیجه ایجاد لکه‌های خورشیدی، هایپرپیگمانتاسیون یا سایر نقاط تیره‌تر شود. این لکه‌های رنگ‌دانه می‌توانند آزاردهنده باشند و به ناهمواری رنگ پوست کمک کنند. در پاییز قرارگرفتن در معرض نور خورشید به‌تدریج کاهش می‌یابد و به پوست اجازه بازسازی می‌دهد. باتوجه‌به شدت کمتر نور خورشید، این زمان ایده‌آلی برای رفع و کاهش رنگ‌دانه است.

آکنه: برای برخی افراد، شرایط آکنه ممکن است در طول فصل پاییز بدتر شود یا دوباره ظاهر شود. این را می‌توان تا حدی به تغییرات در رطوبت نسبت داد که می تواند بر وضعیت پوست تأثیر بگذارد. تغییر در رژیم غذایی که اغلب در این دوره اتفاق می‌افتد نیز می تواند بر شرایط پوست تأثیر بگذارد.

قبل از هر چیز پوست خود را تمیز کنید

پاک‌سازی پوست اهمیتی ویژه دارد؛ زیرا پوست شما در طول روز در معرض عناصر مختلف قرار می‌گیرد. هر روز سبوم اضافی و باقی‌مانده‌های متابولیک و همچنین برخی از سلول‌های مرده را که پوست یک‌شبه ریخته است، از بین می‌بریم. پوست آلوده بیشتر مستعد جوش‌های آکنه، کم‌آبی و پیری زودرس است. در آغاز پاییز، به سراغ پاک‌کننده‌های ملایم‌تر بروید. برای این کار به شما محصولاتی مانند ژل شستشو صورت هیدروم یا سیمپل را پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده از تونر را فراموش نکنید

بعد از پاک‌سازی پوست، شما به یک تونر حرفه‌ای نیاز دارید تا تمام آلودگی‌ها را از منافذ پوست صورتتان پاک کند. تونر به تعادل pH پوست کمک می‌کند و آلودگی‌های باقی‌مانده را از بین می‌برد. ما به شما تونر سینره و سی گل را پیشنهاد می‌کنیم که به شادابی پوست شما کمک می‌کند.

با بهترین محصولات بهداشتی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز آشنا شوید

انتخاب یک آب‌رسان قوی

با کاهش دما و رطوبت، پوست ما نیاز به آبرسانی عمیق‌تری دارد. هوای پاییز خشک و سرد است و می تواند به‌سرعت منجر به خشکی پوست شود. مرطوب‌کننده‌های سبک و مناسب برای تابستان ممکن است برای حفظ تعادل رطوبت در پوست شما کافی نباشند. آبرسان نوتروژینا یک گزینه عالی است که می‌تواند رطوبت و نشاط موردنیاز پوست شما را تأمین کند.

با کرم ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید

کرم ضد آفتاب بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست پاییزی است. به این دلیل که پاییز فصلی است که آسیب‌های UV زیادی به پوست می‌رسد. ما اغلب تصور می‌کنیم که با کاهش دما، نور خورشید کمتر مضر است، اما این درست نیست.

درحالی‌که اشعه‌های UVB (مسئول برنزه‌شدن و آفتاب‌سوختگی) ممکن است آن‌قدر قوی نباشند، اشعه‌های UVA (مسئول سرطان پوست و پیری زودرس پوست) به همان اندازه در تابستان قوی هستند. ما برای این کار به شما ضد آفتاب الارو را توصیه می‌کنیم که یک سد محافظتی قوی ایجاد می‌کند.

با بهترین محصولات بهداشتی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز آشنا شوید

سرم رتینول را مجدداً به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید

اگر در طول تابستان استفاده از رتینول را متوقف کردید، حالا وقت آن است که دوباره آن را به روتین مراقبت از پوست خود وارد کنید. رتینول که اغلب به‌عنوان یکی از ابرقهرمانان دنیای مراقبت از پوست شناخته می‌شود، یکی از مؤثرترین مواد در مراقبت از پوست مدرن (در کنار محافظت SPF) است. سرم‌های رتینول جزو محبو‌ب‌ترین محصولات مراقبت پوست هستند که می‌توانید آنها را از برندهای مختلف تهیه کنید.

آنتی‌اکسیدان‌ها را فراموش نکنید

اگر درگیر روتین‌های پوستی هستید، احتمالاً نام سرم ویتامین C را شنیده‌اید. ویتامین C یکی از مؤثرترین محصولات ضد پیری موجود در بازار است که برای دستیابی به پوستی صاف، یکدست و درخشان ضروری است. سرم‌های ویتامین C توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. محصولات لافارر، پریم و سی گل از بهترین گزینه‌های پیشنهادی ما به شماست.

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده قوی است که از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محیطی محافظت می‌کند، چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهد و رنگ پوست را صاف و درخشان می‌کند. جالب است بدانید که پوست حاوی غلظت بالایی از ویتامین C است که از عملکردهای حیاتی و سنتز کلاژن پشتیبانی می‌کند و به محافظت آنتی‌اکسیدانی در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند؟

به نشانه‌هایی که پوستتان بروز می‌دهد توجه کنید

صرف‌نظر از فصل، پوست شما، مانند بدن شما، به طور مداوم با تغییرات داخلی و خارجی سازگار می‌شود. مراقبت از پوست بسیار مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید که چه زمانی مواد موردنیاز را برای آن فراهم نمی‌کنید. احساس سفتی، خشکی، افزایش آکنه و حساسیت همگی نشانه‌هایی هستند که روال فعلی مراقبت از پوست شما به‌درستی کار نمی‌کند و زمان تغییرات فرارسیده است. برای خرید هر یک از محصولات مراقبتی که بالاتر معرفی کردیم، می‌توانید به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی خانومی مراجعه کنید و با جستجوی محصول موردنظر، خیلی سریع، امن و آسان را خریداری کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت