پوستی زیبا
اولین امتیاز را ثبت کنید!

برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم؟

در این مقاله به معرفی غذاهای مفید برای پوست می پردازیم، برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم و متوجه می شویم که آیا هر کدام از این غذاها تاثیر خوبی روی پوست ما دارند یا خیر؟

 

البته عادات بد سبک زندگی مانند: کم تحرکی و سیگار کشیدن، آلودگی هوا و ژنتیک می تواند تاثیر منفی روی پوست شما بگذارد. اما این بدان معنا نیست که نمی توان پوستی زیبا داشت، زیرا غذاهایی وجود دارند که به شما برای داشتن پوستی زیبا کمک می کند.
اگرچه بسیاری از لوازم آرایشی برای مراقبت و درمان پوست استفاده می شود. اما حقیقت این است کلید حفظ سلامت صورت چیزی فراتر از این محصولات است.

پوست زیبا و هیدراته از درون شروع می‌شود. همه چیز بستگی به مواد غذایی موجود در بشقاب شما برای داشتن پوستی زیبا و درخشان دارد.
پوستی زیبا

محققان دریافته اند که گنجاندن برخی از غذاهای سالم در برنامه روزانه شما می تواند با خاموش کردن ژن های التهابی و دادن ابزار مناسب به بدن برای تقویت و ساخت بافت های سالم و مبارزه با مشکلات پوستی کمک کند.
اگر می خواهید رژیم غذایی سالم و پوستی زیبا داشته باشید، باید غذاهای زیر را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید.

 

برای مبارزه با اشعه های مضر خورشید رب گوجه فرنگی بخورید

لیکوپن، ماده شیمیایی گیاهی که به گوجه فرنگی ها رنگ قرمز می دهد. همچنین به تقویت کلاژن، پروتئینی که ساختاری جوان و انعطاف پذیر به پوست می بخشد و با از بین بردن رادیکال های آزاد پیری پوست، اثرات اکسید کننده اشعه UV را کاهش می دهد.

 

هویج آنتی اکسیدان قوی و ضد سرطان پوست است

هویج برای چشم مفید است و به پاکسازی پوست کمک می کند. هیچ جادویی در اینجا وجود ندارد، فقط مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین  A، آنتی اکسیدانی که از تکثیر سلول های خارجی پوست جلوگیری می کند.

پوستی زیبا

برای مبارزه با بیماری های پوستی سیب زمینی شیرین بخورید

مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات برای زیبایی پوست بسیار موثر است.

تعداد کمی از مواد غذایی به اندازه سیب زمینی شیرین پخته از ترکیبات ضد بیماری به نام کاروتنوئیدها غنی هستند.

در واقع، فقط نصف سیب زمینی به طور متوسط ​​دو برابر مقدار توصیه شده روزانه این ترکیبات را فراهم می کند و با پختن، کاروتنوئیدهای بیشتری برای مبارزه با بیماری های پوستی دریافت خواهید کرد.

 

ماهی سالمون برای جلوگیری از پیری پوست

علاوه بر این که یکی از قوی ترین منابع امگا 3 ضد التهابی است. ماهی سالمون همچنین حاوی دی متیل آمینو اتانول (DMAE) است. با محافظت از یکپارچگی غشای سلولی، سلامت پوست را بهبود می بخشد.

تقویت غشای سلولی از تخریب جلوگیری می کند. این ماده مغذی همچنین به جلوگیری از تولید اسید آراشیدونیک (AA)، پیش ساز التهاب که باعث ایجاد چین و چروک می شود، کمک می کند.
DMAE همراه با ویتامین های B سطح استیل کولین را افزایش می دهد، یک انتقال دهنده عصبی برای عملکرد مناسب عضلات که می تواند صورت شما را لطیف و سفت نگه دارد.

 

فلفل دلمه ای زرد برای ساخت کلاژن پوست

ویتامین C برای تشکیل و رشد پوست و بافت ماهیچه ای و همچنین برای تولید کلاژن ضروری است. ماده ای که استحکام و ساختار پوست، استخوان ها، ماهیچه ها و تاندون ها را تضمین می کند.
اما به جای خوردن یک پرتقال برای دریافت دوز خود، فلفل دلمه ای زرد غنی از ویتامین C بخورید.

 

تخم مرغ برای جلوگیری از آکنه و خشکی

در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که چرا باید تخم مرغ بخورید. زرده سرشار از ویتامین هایی است که برای عملکرد صحیح سلول ضروری است.

همچنین حاوی “ویتامین زیبایی”، بیوتین، ویتامین B است که برای رشد مو و تقویت ناخن ها شناخته می شود. اما تحقیقات نشان داده است که به محافظت از پوست در برابر آکنه، بثورات و حتی خشکی نیز کمک می کند.

پوستی زیبا

اسفناج

مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی سرطان منتشر شد نشان داد افرادی که سبزیجات سبز مصرف می‌کنند از سرطان سلول سنگفرشی پوست محافظت می‌شوند.

محققان فرض می کنند که سطوح بالای فولات در این گیاهان، یک ویتامین B ضروری که به حفظ و ترمیم DNA کمک می کند، ممکن است احتمال رشد سلول های سرطانی را در این سلول ها کاهش دهد. فقط یک فنجان اسفناج حاوی 65 درصد DV اسید فولیک است.

 

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت