اولین امتیاز را ثبت کنید!

بررسی تمام علت های کدر شدن پوست

پوست بزرگترین عضو بدن است. این فضای بزرگ و وسیع گاهی روشنایی خود را از دست می دهد و تاریک و تیره می شود. در چنین شرایطی باید دلیل آن را جویا شوید و برای رفع آن اقدامات موثری انجام دهید. در زیر به برخی از دلایل رایج کدر شدن پوست می پردازیم.

 

کم آبی بدن

اگر آب کافی ننوشید، ظاهر پوست شما تحت تاثیر قرار می گیرد طبق مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد؛ ارتباط قوی بین نوشیدن آب کافی و داشتن پوست سالم وجود دارد.

نوشیدن آب زیاد به افزایش رطوبت سطح پوست کمک می کند. سرم های آبرسان صورت نیز می تواند در به دام انداختن رطوبت در لایه های بالایی پوست مفید باشد.

کدر شدن پوست
استفاده ناکافی از مرطوب کننده

استفاده کم یا خیلی کم از مرطوب کننده می تواند بر سلامت و شادابی پوست شما تأثیر بگذارد، به خصوص اگر پوست خشکی دارید. مرطوب کننده دو بار در روز می تواند به آبرسانی پوست و محافظت از لایه رویی ظریف آن کمک کند.

 

تجمع سلول های مرده

سلول های مرده به طور طبیعی هر روز ریخته می شوند و سلول های جدید جایگزین آنها می شوند. اما گاهی اوقات سلول های مرده نباید به سرعت و روال عادی باشند و در سطح پوست تجمع کنند. این می تواند منجر به پوست خشک، پوسته پوستهد شدن، کدر و یکنواختی پوست می شود.

 

پوست خشک

پوست خشک می تواند به سرعت کدر شود. این امر به ویژه در ماه های سرد زمستان که هوا خشک است یا اگر در آب و هوای با رطوبت کم زندگی می کنید قابل توجه است.

 

مصرف دخانیات (سیگار و قلیان)

بر اساس یک بررسی در سال 2010، سیگار یکی از عوامل محیطی اصلی در پیری پوست است. این بررسی به این نتیجه رسید که سیگار می‌تواند تولید کلاژن را مختل کند و رشته‌های الاستیک پوست و بافت‌های همبند را تجزیه کند.
می تواند استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها) را در سلول های پوست افزایش دهد.
همه این عوامل روند پیری را تسریع کرده و باعث کدر شدن پوست می شوند.

 

کهنسالی

پیری بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. پیری پوست نیز در طبیعت اجتناب ناپذیر است.
شما نمی توانید روند پیری را کنترل یا متوقف کنید، اما می توانید از یک روال مراقبت از پوست پیروی کنید تا پوست خود را تغذیه و آبرسانی کنید تا سالم و درخشان بمانید.

 

استرس داشتن

اضطراب یک مشکل رایج در بین همه افراد است. و همه ما بارها در محل کار یا زندگی خود با این استرس مواجه می شویم.
چیزی که اغلب مردم نادیده می گیرند تاثیر استرس بر سلامتی است. پوست شما علائم استرس مانند آکنه، جوش یا تغییر رنگ را نشان می دهد.

خواب ناکافی

پوست ما این توانایی را دارد که در هنگام خواب خود را تجدید کند. اگر به اندازه کافی نخوابیم، علائم خستگی روی پوست به صورت کدر شدن پوست ظاهر می شود.

 

تغذیه مناسب

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل برای سلامت پوست مهم است. داشتن یک رژیم غذایی مغذی تضمین می کند که پوست شما تغذیه می شود. سبک زندگی مدرن تاثیر منفی بر رژیم غذایی ما دارد و ما تمایل داریم از تغذیه خود غافل شویم. این مشکل همچنین می تواند باعث تیرگی یا کدر شدن پوست شود.

 

کدر شدن پوست ناشی از کمبود ویتامین

B  کمپلکس و ویتامین C نقش حیاتی در حفظ سلامت پوست دارند. ویتامین C مسئول تولید پروتئینی به نام کلاژن است که به پوست خاصیت ارتجاعی می بخشد. افراد مبتلا به کمبود ویتامین C  پوست خشک، مات و شل دارند. کمبود ویتامین B-9 (اسید فولیک) و B-12 (کوبالامین) می تواند منجر به مشکلات رنگدانه شود. کمبود ویتامین ناشی از کاهش مصرف سبزیجات و میوه های تازه می تواند باعث تیرگی و کدر شدن پوست شود.

 

کدر شدن پوست
پوست تیره و کدر چه ویژگی هایی دارد؟

پوست کدر معمولاً با ویژگی های زیر تعریف می شود:

پیری پوست: با گذشت زمان، پوست دچار چین و چروک و خطوط ریز می شود.
در برخی موارد، این می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شود.
ناهمگونی رنگ پوست
بروز آکنه و لکه و مشکلات پوستی
از بین رفتن درخشش پوست

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت