اولین امتیاز را ثبت کنید!

برطرف کردن سیاهی زیر چشم با درمان های کلینیکی

شما با هر نوع پوست و سنی می توانید از درمان های کلینیکی برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم های خود استفاده نمایید. در ادامه به توضیح این روش ها می پردازیم.

سیاهی زیر چشم

 

از شناخته شده ترین درمان های کلینیکی استفاده از لیزر است. به طور کلی دو دلیل عمده باعث ایجاد حلقه های سیاه در اطراف چشم ها می شوند، شامل:

  • تولید زیاد ملانین
  • گردش خون ضعیف در ناحیه اطراف چشم

بسته به طول موج، اشعه و تابش، لیزر ها با سوق دادن شدت کم یا زیاد نور به یک ناحیه ی مشخص می توانند در درمان تیرگی زیر چشم ها موثر باشند. این روش مطمئن و راحت در مدت زمان کمی حلقه های سیاه زیر چشمانتان را محو می کند. انواع مختلفی از لیزر درمانی برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم ناشی از دلایل گفته شده کاربرد دارند که در دو دسته ی زیر قرار می گیرند:

  • لیزر های لایه بردار

در این روش، لیزر، لایه ی خارجی پوست را که حاوی ملانین اضافی است بر می دارد و رگ های خونی در لایه های زیرین پوست را برای جریان یافتن خون تحریک می کند. لیزر فرکشنال CO2 و لیزر گارنت دسته قرار می گیرند.

برطرف کردن سیاهی زیر چشم

 

  • لیزر های غیر لایه بردار برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم

در این روش، لیزر پوست را تحریک به تولید بیشتر کلاژن می کند تا بافت محکم تری داشته باشد. لیزر پالس، لیزر کیوسوئیچ و لیزر فرکشنال در این دسته قرار دارند.  این دسته از لیزر ها دارای مزیتی نسبت به دسته ی قبل هستند و آن اینکه اثرات جانبی کم تری دارند.

با توجه به نوع تیرگی اطراف چشم ها که ممکن است رنگدانه ای، عروقی یا ترکیبی باشند، پزشک شما روش مناسب لیزر درمانی را تعیین می نماید.

برطرف کردن سیاهی زیر چشم

 

  • کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم

اما برای آن دسته از افرادی که سیاهی دور چشمانشان تبدیل به وضعیتی دائمی شده است، روش دیگری وجود دارد که بسیار کارآمد است. این روش مناسب افرادی است که دارای حلقه های سیاه و تیره در اطراف چشم خود می باشند.

این درمان به نام کربوکسی تراپی شناخته می شود و همانطور که از نامش پیدا می باشد   از گاز کربن دی اکسید استفاده می کند.  کربوکسی تراپی در دسته ی درمان های غیر جراحی قرار می گیرد و با تزریق انجام می شود. این امر به بهبود سریع و نتیجه گیری در اسرع وقت منجر می شود.

روش درمان به این صورت است که پزشک سرنگ حاوی گاز کربن دی اکسید را به ناحیه ی مورد نظر وارد می کند و با انجام تزریق، محتویات سرنگ در زیر پوست جریان می یابند.

برطرف کردن سیاهی زیر چشم

 

نتایج نشان داده افرادی که تصمیم به استفاده از این روش معالجه گرفتند، با بهبود چشمگیر حلقه های سیاه اطراف چشمان خود مواجه شدند. علاوه بر این به مرور دارای پوستی با بافت انعطاف پذیر شده اند. خون رسانی بهتر در ناحیه ی اطراف چشم ها، تحریک کلاژن ساژی پوست و به خصوص کم تر شدن چروک ها از دیگر مزایای استفاده از این روش است. مقادیر کم کربن دی اکسیدی که به پوست تزریق می شود کم فشار است و برای بدن ضرری ندارد.

ناحیه ی تحت درمان نیز به دلیل قرار گیری در معرض اکسیژن بیشتر، سموم را سریع تر خارج می کند و به کلاژن سازی بیشتر تحریک می شود و در نتیجه دارای پوست سالم تری خواهید بود.

  • بر طرف کردن سیاهی و پف زیر چشم با تزریق ژل و فیلر

هدف از تزریق فیلر زیر چشم، روشن شدن و پر شدن ناحیه اشک یا همان زیر چشم هاست که کمک می کند میزان چین و چروک ها و سیاهی زیر چشم به حداقل برسد. فیلر زیر چشم را می توان در نواحی اطراف چشم ها انجام داد، از جمله:

برطرف کردن سیاهی زیر چشم

 

خطوط پنجه کلاغی

تزریق فیلر می تواند به رفع خطوطی که از گوشه خارجی چشم ها بیرون زده اند و هنگام خندیدن و لبخند زدن، عمیق تر به نظر می رسند، کمک کند.
ناحیه اشکی یا زیر چشم : سیاهی و تورفتگی زیر چشم که از گوشه داخلی چشم شروع می شود و به سمت گونه کشیده می شود، با تزریق ژل برطرف می شود.
چین و چروک های زیر چشم : از آن جایی که پوست زیر چشم حساس و مستعد چین و چروک است، تزریق فیلر می تواند به رفع خطوط ایجاد شده در این ناحیه کمک کند.
جهت تزریق فیلر زیر چشم، ابتدا نواحی که قرار فیلر تزریق شود، علامت گذاری و با مایع تمیز کننده، استریل می شوند. معمولا از کرم بی حس کننده در ناحیه استفاده می شود و چند دقیقه طول می کشد تا کرم جذب پوست شود و اثر کند. سپس، فیلر با استفاده از سوزن کوچک و ظریف و با دقت بالا، به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد.

برطرف کردن سیاهی زیر چشم

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: برای زیبایی صورت چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

علت سیاهی دور چشم و راهکار درمان آن چیست ؟

درمان های مختلفی برای رفع سیاهی زیر چشم وجود دارد. اولین درمان کرم ها هستند. مانند کرم های حاوی ویتامین ث و حاوی پیش ساز رتینوئید و مهار کننده های تیروزیناز که در سنتز رنگدانه های ملانین نقش دارند. از سوی دیگر روش های عملی نیز وجود دارند که به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته ی اول روش های جوان سازی دور چشم هستند که حین جوان سازی تیرگی ها را هم کمتر می کنند. می توان از تکنیک هایی مثل PRP ، کربوکسی تراپی، بوسترها، هیالورونیک اسیدهای رقیق استفاده کرد که علاوه بر رفع چروک ها، تیرگی ها را نیز برطرف می کنند.
دسته ی دیگر روش های حجم دهنده هستند. روش هایی مانند تزریق فیلر و تزریق چربی هر دو موثر هستند. اخیرا یک روش جدید به نام نانوفت نیز به کار برده می شود که در آن از چربی فرآوری شده استفاده می کنند که بسیار تاثیر گذار است. این چربی به محل مورد نظر تزریق می شوند. چربی های تزریق شده، پس از یک تا دو هفته التهاب و زرد شدن پوست پلک جذب می شود. این روش هم بر چروک ها و هم بر تیرگی های دور چشم اثر بسیار خوبی دارد.

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت