اولین امتیاز را ثبت کنید!

بهترین اسکراب پوست چرب

اگر به سلامت پوست خود فکر می کنید، 2 تا 3 بار در روتین هفتگی خود از اسکراب استفاده کنید. سلول های پوست به طور منظم بازسازی می شوند و اگر سلول های مرده از روی پوست پاک نشوند در سلول های جدید جمع می شوند. در نتیجه تنفس سلول های زنده پوست سخت تر می شود. آنها همچنین باعث ریزش مو، چربی و جوش های التهابی می شوند. در پوست های چرب بهترین راه برای از بین بردن سلول های مرده پوست، پاکسازی پوست و خلاص شدن از شر چربی های اضافی پوست استفاده از اسکراب پوست چرب است.


اهمیت استفاده از اسکراب در پوست های چرب 


برای پوست های چرب، لایه برداری حتی از سایر انواع پوست مهمتر است. زیرا مسیر مادون قرمزی که باعث التهاب می شوند را می بندد. در عین حال، باید توجه داشته باشید که نباید ناحیه  را زیاد تمیز کنید. باعث آسیب به سلول ها و مشکلات دیگر می شود.


بهترین زمان برای لایه برداری پوست چرب یک روز در هفته یا سه روز در هفته  برای حذف سلول های مرده پوست است. انواع مختلفی از اسکراب ها و ماسک ها برای پوست های چرب در بازار وجود دارد. با این حال، استفاده از ماسک‌ها و اسکراب‌هایی که در خانه تهیه می‌کنید، قطعاً نتایج بهتری خواهند داشت. علاوه بر مزایای اقتصادی، برای سلامت پوست شما نیز مفید است.
در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند از لایه برداری پوست چرب حداکثر بهره را ببرید.

اسکراب پوست چرب


  اسکراب جو و عسل برای پوست چرب 


اسکراب جو دوسر با عسل یکی از موثرترین اسکراب ها برای افراد دارای پوست چرب است.
یک قاشق غذاخوری جو دوسر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مقدار کمی آب اضافه کنید و خمیر غلیظی درست کنید. این خمیر را روی صورت بمالید و 20 دقیقه صبر کنید. سپس انگشت خود را کمی مرطوب کنید و به آرامی خمیر را روی پوست بمالید، سپس با آب سرد بشویید. برای پوست های چرب می توانید از این اسکراب سه روز در هفته استفاده کنید.


شکر قهوه ای و لیمو یک اسکراب پوست چرب


یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با آب لیمو مخلوط کنید. مخلوط را با انگشتان مرطوب روی صورت بمالید و صورت خود را با آب سرد بشویید. این مخلوط به طور موثر سلول های مرده پوست و چربی اضافی را از بین می برد.

اسکراب پوست چرب

این مطلب را نیز از دست ندهید: درمان جوش زیر پوستی به روش های ساده


آرد نخودچی با نمک و ماست اسکراب پوست چرب


یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی باید با نصف قاشق چایخوری ماست و یک قاشق غذاخوری نمک مخلوط شود. مخلوط را خوب تکان دهید و پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. مخلوط را به مدت سه تا پنج دقیقه روی پوست خود قرار دهید و با آب بشویید. نمک باکتری های موجود در پوست را از بین می برد. نخود و ماست سلول های مرده و کثیفی پوست شما را شسته و پاک می کند و پوست را پاکسازی می کند.


خیار با شیر و شکر


خیار را له کنید و یک قاشق چای خوری شیر جوشانده و دو قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید. مخلوط را به آرامی روی پوست بمالید. اجازه دهید مخلوط به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند سپس انگشتان خود را مرطوب کرده و دوباره پوست را با مخلوط بمالید و با آب سرد بشویید. بعد از دو تا سه بار استفاده می توانید تاثیر این لایه برداری را ببینید.

اسکراب پوست چری


برنج له شده با عسل و عصاره زنجبیل اسکراب پوست چرب


از برنج خشک استفاده کنید و آن را به آرد ریز تبدیل کنید. دو قاشق چای خوری عسل و 10-12 قطره زنجبیل تازه اضافه کنید. بگذارید مخلوط به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس مخلوط را به آرامی با انگشتان مرطوب روی پوست بمالید. 20 دقیقه با آب بشویید و خشک کنید. زنجبیل ترشح سبوم را کاهش می دهد و باکتری های روی پوست را از بین می برد. این شستشو همچنین باعث روشن تر شدن پوست می شود.

 


اسکراب جوش شیرین با عسل و لیمو برای پوست چرب


یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. خمیر را به مدت دو تا سه دقیقه روی پوست قرار دهید، سپس با آب بشویید.

 


پوست پرتقال و شیر


طبق تحقیقات، پوست پرتقال و شیر یک دستور العمل عالی برای اسکراب خانگی برای پوست های چرب است.
پس از برداشتن پوست پرتقال، آن را در آفتاب خشک کنید. پس از خشک شدن کامل پوست پرتقال، آن را کمی آسیاب کنید و پودر درشت دانه ها را در ظرف در بسته قرار دهید. هنگام استفاده از اسکراب، یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و روی پوست بمالید تا خمیر یکدستی به دست آید. بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند، صورت خود را با آب بشویید و صورت خود را با دستان خود مالش دهید.

 

 اسکراب عدس و آبلیمو برای پوست چرب


دو قاشق غذاخوری عدس را چرخ کرده و سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. مخلوط فوق را روی پوست خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس با آب بشویید. لیموترش به دلیل خاصیت تحریک کنندگی برای از بین بردن میکروب های روی پوست بسیار مفید است. عدس لایه بردار خوبی است.

اسکراب پوست چرب


سفیده تخم مرغ با نمک دریا و لیمو


سفیده تخم مرغ را پوست بگیرید و نصف قاشق غذاخوری نمک دریا به آن اضافه کنید. پس از اضافه کردن آب لیمو، مخلوط به دست آمده را کاملا مخلوط کنید. پوست را به آرامی با مخلوط مالش دهید و سه دقیقه صبر کنید. صورت خود را دوباره با انگشتان مرطوب مالیده و سپس با آب بشویید. نمک دریا سلول های مرده و باکتری های پوست را از بین می برد و سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن و تغذیه پوست می شود.

اسکراب صورت خانگی


پاپایا با برنج آسیاب شده و عسل


دو تکه کوچک پاپایای پخته شده را بکوبید و با یک قاشق غذاخوری برنج آسیاب شده مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری عسل را به مخلوط فوق اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست خود بمالید و 30 دقیقه یا تا زمانی که روی پوست خشک شود صبر کنید. انگشتان خود را خیس کنید و پوست خود را با مخلوط مالش دهید سپس بشویید. این اسکراب مخصوصا برای پوست های چرب مفید استاسکراب

 


با قهوه و عسل اسکراب کنید


می توانید قهوه را مستقیماً به عنوان لایه بردار پوست استفاده کنید یا آن را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. نصف قاشق چای خوری قهوه آسیاب شده را با نصف قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست خود قرار دهید. یک دقیقه صبر کنید و پوست خود را با این مخلوط رها کنید و بشویید. اسکراب قهوه اثرات شگفت انگیزی روی پوست های چرب دارد.


نمک دریا، عسل و مرکبات را تجربه کنید


اسکراب همراه با مرکبات مانند پرتقال و لیمو به همراه عسل و نمک دریا بسیاری از مشکلات پوستی چرب را درمان می کند. نمک دریا منافذ مسدود شده را باز می کند، در حالی که مرکبات ترشح چربی پوست را تنظیم می کند، در حالی که عسل پوست را مرطوب و نرم می کند. این اسکراب پوست چرب همچنین به دلیل وجود مرکبات و نمک دریا خاصیت ضد باکتریایی دارد تا آکنه های پوست را برطرف کند.


2 قاشق غذاخوری نمک دریا را به 2 قاشق غذاخوری پودر پوست لیمو یا پرتقال خشک و له شده اضافه کنید. سپس عسل را به این مخلوط اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا عسل تمام مواد را بپوشاند. پوست را با مخلوط مالش دهید و بعد از یک هفته اثر آن را ببینید.

اسکراب

این مطلب را نیز از دست ندهید: فشیال صورت برای پوست چرب در خانه


تجربه شما چیست؟ 


اگر تا به حال از پاک کننده ای برای پوست چرب خود استفاده کرده اید، نتیجه را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. به نظر شما در چه شرایطی باید از هر یک از محصولات پاک کننده خانگی فوق استفاده کرد؟

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت