بهترین اکسسوری خواب برای حفظ سلامت پوست و مو چیست؟!
اولین امتیاز را ثبت کنید!

بهترین اکسسوری خواب برای حفظ سلامت پوست و مو چیست؟!

استفاده از اکسسوری خواب مناسب، در کیفیت خواب شما، نقش مهمی دارد. برای داشتن آرامش بیشتر و همچنین حفظ سلامت پوست صورت و موی سر، باید از لوازم مناسب خواب، استفاده کرد که ویژگیهای خاصی دارند. اما تاچه حد با بهترین اکسسوری های خواب برای حفظ سلامت پوست و مو، آشنا هستید؟ در ادامه، تمام خصوصیات مهم آنها را خواهید آموخت، تا با استفاده از آن، پوست و موی سالم تری داشته باشید.

کدام اکسسوری های خواب، به سلامت پوست و مو آسیب وارد می‌کند؟

نور کم، دمای محیط مناسب، تنها بخشی از شرایط لازم برای داشتن خواب راحت و آرام است. اما در نظر داشته باشید که در زمان خوابیدن، پوست صورت شما، با لوازمی مانند روبالشی، در اصطکاک است. اگر از جنس نامناسب روبالشتی استفاده کنید، ممکن است پوست صورت شما، آسیب دیده و یا دچار بحران پوستی شود. از این رو، لازم است بدانید که از چه اکسسوری های خوابی، باید استفاده کرد و از چه جنس پارچه هایی در لوازم رخت و خواب، باید دوری کرد تا سالم تر ماند.

اگر از جنس پارچه ضخیم و زبر در روبالشی خود استفاده کنید، ممکن است موی سر شما کشیده شده و به مرور دچار ریزش مو شوید. همچنین به دلیل سایش پارچه با پوست حساس صورت، ممکن است دچار آکنه، جوش، زخم و یا آسیب های پوستی دیگر شوید. پس لازم است، با خصوصیات بهترین اکسسوریهای خواب آشنا باشید که در ادامه توضیح داده ایم.

بهترین اکسسوری خواب، چه ویژگی های دارد؟

پوست صورت حساس است، برای همین باید جنس پارچه اکسسوری های خواب شما مانند روبالشی، از جنس پارچه نرم و لطیف، با کمترین اصطکاک ممکن باشد. پارچه های مانند ساتن ابریشم، به دلیل داشتن کمترین اصطکاک، به عنوان بهترین جنس پارچه در اکسسوری خواب، شناخته می شود.

به گزارش مجله معتبر لباس سکرت، روبالشتی ساتن ابریشم از فواید زیر برخوردار است:

  • کاهش آکنه و جوش صورت، از فواید روبالشی های ساتن ابریشم است.
  • استفاده از روبالشتی ساتن ابریشم، مانع از وز شدن موها خواهد شد.
  • به دلیل داشتن کمترین سایش، پوست صورت شما سالم تر و زیباتر خواهد ماند.
  • مژه های زیباتر و سالم تر خواهید داشت.
  • موی سر شما سالم تر و زیباتر خواهد ماند.

بهترین اکسسوری خواب برای حفظ سلامت پوست و مو چیست؟

موارد زیر، شامل بهترین اکسسوری های خواب هستند که در سلامت بیشتر پوست و موی شما، نقش زیادی دارند:

روبالشی

همانطور که توضیح دادیم، در زمان خواب، ممکن است پوست صورت و موی سر شما به سطح روبالشتی، ساییده شود. برای همین لازم است از روبالشتی های استفاده کنید که مانع از آسیب به پوست شده و یا با گیر کردن مو در بافت درشت پارچه، دچار ریزش مو شود.
روبالشی ساتن ابریشم ، از جمله بهترین اکسسوری های خواب است که در سلامت پوست و موی شما، نقش زیادی خواهد داشت.

بهترین اکسسوری خواب برای حفظ سلامت پوست و مو چیست؟!

چشم بند، یکی از اکسسوری های خواب مهم

نور در کیفیت خواب شما تاثیر گذار است. اگر در جایی باشید که نور زیادی باشد، به دلیل ترشح ملاتونین در بدنتان، دچار خواب آشفته و سبکی خواهید شد. از همین رو میتوان به وسیله چشم بند ها، مانع از رسیدن نور به چشمتان شده و خواب عمیق تری را تجربه کنید.

گوش گیر

صدا نیز مانند نور، خواب شما را سبک خواهد کرد. اگر در محیط پر سر و صدایی هستید، استفاده از گوش گیر، میتواند به داشتن خوابی راحت تر به شما کمک کند. اگر در زمان خواب به صدا حساس هستید، از گوش گیر استفاده کنید. با یک جفت گوش گیر با کیفیت، صداهای مزاحم را مسدود کنید.

کلاه خواب، در داشتن موی سالم تر تاثیر دارد

اگر موهای پر یا بلندی دارید، به طوری که در زمان خواب مزاحم شما می‌شوند، بهتر است از کلاه خواب استفاده کنید. کلاه خواب های از جنس ساتن ابریشم در عین حال که موها را مرتب و سالم نگه می‌دارد، منجر به آرامش خواهد شد. همچنین مانع از پیچش مو و فشار به تار مو شده و در نتیجه موی سالم تری خواهید داشت.

روبالشی، از مهمترین اکسسوری های خواب

در بخش بالا، در مورد تاثیر روبالشتی بر روی کیفیت خواب و همچنین سلامت پوست و مو به صورت کامل، توضیح دادیم.

لباس خواب

پوشیدن لباس خواب؛ در وهله ی اول آسایش و راحتی شما را فراهم می‌کند. لباس مخصوص خواب؛ در هنگام شب مانع تعرق خواهد شد و دمای بدن را متعادل نگه می‌دارد. بلوز و شلوار خواب زنانه و مردانه برای تمام فصل ها؛ در برابر سرما و گرما، از آقایان و بانوان محافظت می‌کند. پس یکی از دلایل پوشیدن لباس خواب، حفظ تعادل در دمای بدن است.
از لباس خواب های ساتن، در دوران گذشته، توسط پادشاهان و ثروتمندان استفاده می‌شد. اما امروزه با وجود برند های بزرگ ایرانی مانند لباس سکرت، به راحتی و با قیمت بسیار مناسب، میتوان بهترین جنس لباس خواب مردانه و زنانه را تهیه کرد.

بهترین اکسسوری خواب برای حفظ سلامت پوست و مو چیست؟!

برای داشتن خواب راحت، چه لباسی بپوشیم؟

پارچه لباس خواب، باید نرم، سبک، راحت، خنک، زیبا و جذاب باشد. لباس های متنوعی از این ویژگیها، برخوردار هستد. لباس خواب های ساتن ابریشم، حریر، نخی، این ویژگی ها را دارند. پارچه های مانند ساتن ابریشم، در چهار فصل سال، قابل استفاده هستند. پارچه های مانند حریر، برای فصل های گرم سال مناسب هستند.

توصیه ما به شما، ست کردن روبدوشامبر، با لباس خواب های از مدل بلوز و شلوار و یا تاپ و شلوارک است.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت