اولین امتیاز را ثبت کنید!

بهترین روش برای پاک کردن تاتو چیست؟ از طرح تکراری تاتوتان خسته شده اید؟

هنگامی که تاتو شما کمرنگ می شود یا دیگر طرح خالکوبی خود را دوست ندارید یا به هر دلیل دیگری، ممکن است تصمیم به حذف تاتو خود بگیرید. در این شرایط راه های مختلفی برای انجام آن دارید. یکی از راه های غیرحرفه ای برای پاک کردن تاتو استفاده از جوهر تاتو همرنگ پوست است. استفاده از پاک کننده خالکوبی روش دیگری است که برای پاک کردن تاتو استفاده می شود. همچنین می توان برخی از درمان های خانگی را برای پاک کردن تاتو در نظر گرفت. اما بهترین روش پاک کردن تاتو لیزر است. روش لیزر معمولاً به ۲ تا ۵ جلسه برای اثرگذاری نیاز دارد. اما در برخی موارد ممکن است به 10 جلسه نیاز باشد.

وقتی مردم از دیدن تاتو و طراحی آن خسته می شوند، در پاک کردن آن با مشکل مواجه می شوند. اگر از تاتو خود پشیمان هستید، بهتر است یک تاتو موقت را انتخاب کنید. اما اگر تاتو دائمی دارید، بهترین روش پاک کردن تاتو لیزر است. در این روش ذرات جوهر با استفاده از لیزر تجزیه می شوند.

به عبارت دیگر، اگر جوهر روی سطح پوست باشد، اثر آن به راحتی پاک می شود، اما تاتو های عمیق باید ابتدا به ذرات ریز تقسیم شده و سپس شکسته شوند. هنگام پاک کردن هر تاتو با استفاده از لیزر، معمولاً چندین جلسه طول می کشد تا اثرات کاملاً از بین بروند.

بهترین روش پاک کردن تاتو

این مطلب را نیز از دست ندهید: بهترین روش رفع موهای زائد بدن چیست؟

روش های پاک کردن تاتو

بسیاری از افراد پس از تغییر رنگ یا محو شدن تاتو، ترجیح می دهند آن را پاک کنند. در این شرایط، روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو وجود دارد، از جمله:

1. از جوهر خالکوبی همرنگ پوست استفاده کنید

برای از بین بردن اثرات ، بسیاری از افراد غیر حرفه ای تاتو قبلی را با رنگ پوست جدید جایگزین می کنند تا پاک شود. اما با گذشت زمان تتو جدید تغییر رنگ داده و خود تبدیل به یک تتو جدید می شود.

2. استفاده از پاک کننده خالکوبی

بسیاری از آرایشگران از پاک کننده های تاتو استفاده می کنند. به این ترتیب رنگ تاتو را با کمک یک ماده شیمیایی حل کرده و از روی پوست پاک می کنند. این روش باید 4-5 بار تکرار شود. البته به دلیل استفاده از مواد شیمیایی باعث ایجاد زخم و آلرژی در برخی افراد می شود.

3. استفاده از لیزر

بهترین روش پاک کردن تاتو استفاده از لیزر است. دستگاه های مختلفی برای لیزر تاتو وجود دارد اما لیزر Q-Switch بهترین دستگاه محسوب می شود. با کمک  این روش، رنگ ها توسط پرتوهای لیزر شکسته شده و پس از جذب بدن، از آن جدا می شوند. بسته به میزان و عمق رنگ، این روش ممکن است به تعداد جلسات متفاوتی نیاز داشته باشد. معمولاً 2 تا 5 جلسه تمیز کردن طول می کشد که یک یا دو بار در ماه تکرار می شود. اما اگر تاتو عمیق باشد، ممکن است تا 10 جلسه طول بکشد. با این روش پس از پاک شدن اثری از آن باقی نمی ماند.

بهترین روش پاک کردن تاتو

عوارض پاک کردن تتو

به یاد داشته باشید که همیشه تاتوهای سیاه راحتتر پاک می شوند. زیرا رنگدانه های سیاه می توانند نور با هر طول موجی را جذب کنند. از این روش برای پاک کردن ابروها و سایر تتو های بدن استفاده می شود. اما به طور کلی، حذف می تواند عوارض زیر را داشته باشد:

  • اگر تتو توسط افراد با تجربه پاک نشود باعث عفونت می شود.
  • در برخی موارد، تاتو با کمک لیزر به طور کامل پاک نمی شود.
  •  برخی موارد، پوست فرد در ناحیه آسیب دیده روشن تر از سایر قسمت ها خواهد بود.
  • اگر یک فرد بی تجربه سعی کند تاتو را پاک کند، ممکن است پوست زخمی شود.

بهترین روش پاک کردن تاتو

این مطلب را نیز از دست ندهید: انواع روش های برنزه شدن پوست بی خطر

نکته مهم

برای جلوگیری از عوارض و درد ناشی از پاک کردن تتو، معمولا از کرم های بی حس کننده یا تزریق بی حس کننده در ناحیه تاتو استفاده می کنند. البته باید توجه داشت که استفاده از لیزر برای زنان باردار، شیرده و کسانی که مشکل سیستم ایمنی دارند گزینه مناسبی نیست. در بین دستگاه های لیزر Q-Switch  بسیار کم خطر و دارای عوارض کم است. در برخی موارد مشاهده شده است که به این صورت لکه های تیره و قهوه ای روی پوست ظاهر می شود که معمولاً پس از 6 تا 12 ماه از بین می روند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت