• بدن
  • 24 مرداد 1401
  • 2296
اولین امتیاز را ثبت کنید!

بهترین روش رفع موهای زائد بدن چیست؟

خلاص شدن از شر موهای زائد برای همیشه غیر ممکن است. همه افراد در زندگی خود با مشکل موهای زائد روبرو هستند. رشد موهای ناخواسته برای سلامت شخصی و جنسی افراد مضر است. بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال بهترین روش رفع موهای زائد بدن خود هستند که در این مقاله به بررسی روش های مختلف رفع موهای زائد بدن می پردازیم.

موهای انسان در طول زندگی رشد می کنند و ظاهر متفاوتی دارند. موی انسان در دوران کودکی نرم و حساس است. اما با افزایش سن، موها نیز متراکم تر می شوند. برخی افراد به دلیل شرایط ژنتیکی پرمو هستند. برخی ممکن است ریزش موی شدید و طاسی را در اوایل جوانی تجربه کنند. اما موهای ناخواسته روی بدن و صورت داستان دیگری دارد. موهای زائد در دوره های مختلف به دلایل مختلفی ایجاد می شوند. همه به نوعی راهی برای خلاص شدن از شر موهای زائد پیدا می کنند. زیرا موهای زیاد ظاهر ما را می پوشاند.

در ادامه، ما شما را با بهترین روش رفع موهای زائد بدن  آشنا خواهیم کرد همچنین با عوارض جانبی و نقاط قوت هر کدام آشنا خواهید شد.

The best way to remove excess hair

استفاده از تیغ

با یک اصلاح ساده می توانید به راحتی از شر موهای زائد بدن خلاص شوید، اما نقطه ضعف این روش این است که موها به سرعت رشد می کنند.

با استفاده از موچین

روش دیگر برای از بین بردن سریع موهای زائد استفاده از موچین است. موچین مو را از ریشه می‌کشد و رشد آن بیشتر طول می‌کشد. اما حتی با موچین، موهای شما در عرض چند هفته دوباره رشد خواهند کرد.

The best way to remove excess hair

الکترولیز

الکترولیز شامل استفاده از فرکانس‌های رادیویی موج کوتاه است که توسط سوزن‌های ظریفی که مستقیماً در فولیکول‌های مو وارد می‌شوند، ارسال می‌شوند. هدف از بین بردن فولیکول مو است تا رشد موهای جدید را تحریک نکند. این روش باید توسط متخصص پوست یا الکترولوژیست مجاز انجام شود.

از بین بردن موهای بدن با این روش شامل چندین گزینه درمانی است. استفاده از این روش موهای ناخواسته را برای همیشه از بدن شما دور نمی کند، بلکه به این معنی است که رشد موهای ناخواسته را برای مدت طولانی کند کرده اید. الکترولیز را می توان در نواحی مختلف بدن و انواع پوست انجام داد. از عوارض این روش می توان به درد و قرمزی ناشی از تحریک پوست اشاره کرد.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش رفع موهای زائد بدن است زیرا تا مدت طولانی از رشد موهای زائد بدن جلوگیری می کند. مانند الکترولیز، این درمان فولیکول مو را هدف قرار می دهد. با آسیب رساندن به فولیکول با لیزر با دمای بالا از رشد موهای جدید جلوگیری می کند.

لیزر موهای زائد به چندین جلسه برای دستیابی به بهترین نتیجه نیاز دارد. بسته به ناحیه لیزر موهای زائد، ممکن است 4 تا 6 جلسه درمانی با فاصله 4 تا 8 هفته از یکدیگر ضروری باشد. وقتی مو دوباره رشد می کند، اغلب نازک تر و روشن تر می شود. با این حال، لیزر موهای زائد حذف دائمی موهای زائد را تضمین نمی کند.
شایع ترین عارضه این روش سوزش و قرمزی پوست است که معمولاً پس از چند ساعت از بین می رود. این درمان همچنین می تواند باعث تغییرات موقتی در رنگدانه ها، به خصوص در رنگ پوست تیره تر شود.

اپیلاسیون

یکی از گزینه های حذف موهای زائد در نواحی کوچک بدن، اپیلاسیون حرفه ای است که توسط متخصص زیبایی معتبر انجام می شود. وقتی موها به این روش برداشته می شوند، مستقیماً از ریشه جدا می شوند. بسته به سرعت رشد موهای شما، نتایج این درمان می تواند بین دو تا هشت هفته باقی بماند.
این روش ارزان تر از لیزر موهای زائد یا الکترولیز است. اما شما باید آن را چندین بار تکرار کنید. بارها برای رسیدن به نتایج مطلوب موهای ناحیه تناسلی، نوک سینه ها، گوش ها یا مژه ها را نباید اپیلاسیون کرد. شایع ترین عوارض جانبی سوزشو بثورات خفیف است. که معمولا فقط به صورت موقت اتفاق می افتد.

The best way to remove excess hair

این مطلب را نیز از دست ندهید: بادی شیمینگ یا شرم از بدن چیست؟

کرم موبر

یکی دیگر از راه های ساده برای از بین بردن موهای زائد استفاده از کرم های موبر است. این کرم ها با تضعیف پروتئین مو به نام کراتین باعث ریزش مو می شوند. نتایج حذف موهای زائد با استفاده از کرم های موبر تا دو هفته موثر است.

The best way to remove excess hair

جمع بندی

شاید شما نیز جزء دسته کسانی باشید که به دنبال بهترین روش رفع موهای زائد بدن هستید. هر یک از روش های گفته شده در این مقاله می تواند به شما برای از بین بردن موهای زائد بدنتان کمک کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت