جنس لمینت دندان
اولین امتیاز را ثبت کنید!

بهترین روش زیبایی دندان کدام است؟

اگرچه دندان‌ها در حالت طبیعی خود قابل مشاهده نیستند، اما بخش مهمی از صورت هستند. اگر دندان‌های سالم و زیبایی ندارید یک لبخند کافی است تا چهره شما تمام جذابیت و زیبایی خود را از دست بدهد. در این مقاله از به بررسی انواع روش‌های زیبایی دندان و بهترین روش زیبایی دندان می پردازیم.

امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، روش‌های زیبایی دندان بسیار متنوع شده است و پزشک می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف لبخندی زیبا به شما هدیه دهد.

این مطلب را نیز از دست ندهید: زیبایی دندان با کامپوزیت؛ لبخندت را جذاب کن

سفید کردن و جرم گیری دندان‌ها، بهترین روش زیبایی دندان است؟

در این روش با از بین بردن لکه‌ها و تغییر رنگ دندان‌ها به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کنند. تمام محصولات سفید کننده دندان حاوی پراکسید به عنوان ماده فعال سفید کننده دندان هستند.
روش‌های سفید کردن دندان در خانه می‌تواند مشکل باشد و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا نتایج  مورد نظرظاهر شود. جرم گیری و سفید کردن دندان‌ها توسط دندانپزشک نتایج سریع‌تر و چشمگیرتری به شما می‌دهد. این یکی از کم هزینه ترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی است و لبخند شما را در کمترین زمان روشن‌تر می‌کند.

ونیر

می‌توان گفت بهترین روش زیبایی دندان که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد ونیر است. ونیرها روکش‌هایی هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و ظاهری معمولی و سفید دارند. هنگامی که ازونیر استفاده می‌کنید، مستقیماً روی دندان اعمال نمی‌شود و فقط یک روکش روی آن قرار می‌گیرد.
ونیرها به انواع اصلی کامپوزیت (رزین) و لمینت (پرسلن) تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ونیرهای چینی عمر طولانی‌تری دارند و گران‌تر هستند. در کنار زیبایی این روکش‌ها، تا حدودی از دندان‌ها نیز مراقبت می‌کنند. اما به شرطی است که به درستی از آنها مراقبت شود.

ایمپلنت‌های دندانی بهترین روش زیبایی دندان است؟

هنگامی که یکی از دندان‌ها از بین می‌رود، شکاف آن به همراه سختی جویدن، ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند. ایمپلنت دندان یک راه حل جایگزین برای دندان‌های از دست رفته است. در این روش یک لنگر پیچ مانند به صورت ریشه وارد فک می‌شود و دندان مصنوعی روی آن قرار می‌گیرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید: ۵ روش آسان برای سفید کردن دندان ها در خانه

تاج دندان

یکی دیگر از راه‌های زیباسازی دندان تاج یا کلاه دندان است. تاج دندان کلاهکی است که به شکل دندان ساخته می‌شود و روی دندان قرار می‌گیرد و برای محافظت یا افزایش زیبایی دندان استفاده می‌شود. روکش‌های دندانی برای بازیابی شکل، اندازه، استحکام دندان و همچنین برای بهبود ظاهر آن استفاده می‌شود.

شکل دادن به دندان‌ها

گاهی با برداشتن قسمتی از مینای دندان و تراشیدن می‌توان ظاهر دندان‌ها را مرتب و شیک‌تر کرد. این فرآیند نیز می‌تواند بخشی از مراحل روش‌های فوق باشد. این روش معمولاً دردناک نیست.

ارتودنسی بهترین روش زیبایی دندان است؟

یکی از روش‌های زیبایی دندان، درمان ارتودنسی است که ظاهر تمام دندان‌ها را به شکلی بسیار موثر و چشمگیر بهبود می‌بخشد. در درمان ارتودنسی سعی می‌کنیم دندان‌ها را در صحیح‌ترین موقعیت و در فاصله مناسب از دندان‌های دیگر قرار دهیم. درمان ارتودنسی به ویژه برای کودکان اهمیت دارد.
این روش با قرار دادن دندان‌ها در محل مناسب خود از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و باعث تمیزی بهتر و کامل‌تر دندان‌ها می‌شود.

کلام پایانی

بسیاری از اوقات استفاده از یک روش برای زیبایی دندان‌ها کافی نیست و می‌توان از ترکیب دو یا چند روش فوق استفاده کرد. اینکه کدام روش برای شما مناسب است کاملاً به وضعیت دندان شما بستگی دارد. مراجعه به دندانپزشک می‌تواند به شما در انتخاب روش مناسب برای زیباسازی لبخند کمک کند.
بهداشت دهان و دندان را فراموش نکنید. زیرا اولین شرط برای داشتن لبخندی زیبا داشتن دندان‌های سالم است.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت