اولین امتیاز را ثبت کنید!

بوی بد واژن بدون ترشح نشانه چیست؟

بوی بد واژن بیش از حد برای خانم‌ها مشکلاتی بسیار آزاردهنده است و نه تنها برای خودشان، بلکه برای شریک جنسی و اطرافیانشان نیز غیرقابل تحمل است. میزان ترشحات واژن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و حتی در چرخه جنسی همان فرد، گاهی اوقات واژن ممکن است بوی بدی داشته باشد.

تغییر رنگ یا بوی ترشحات ممکن است به دلیل وجود عفونت‌های مختلف در واژن باشد. در حالی که بهترین راه حل برای درمان و شناسایی علت بوی بد واژن مراجعه به متخصص زنان و زایمان است، این مقاله به بررسی عوامل ایجاد این بو می‌پردازد.

علت بوی بد واژن چیست؟

احساسات منفی در مورد بوی بدن می‌تواند به اعتماد به نفس و ظاهر افراد آسیب برساند. تغییرات هورمونی در دوران بارداری، یائسگی و قاعدگی می‌تواند بوی واژن را تغییر دهد. مهم است که بوی طبیعی ادرار را از غیر طبیعی تشخیص دهید و در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید.

بوی بد واژن نشانه چیست؟

بوی ماهی

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی بر بوی واژن تاثیر می‌گذارد، در صورت وجود عفونت و التهاب در بدن رشد باکتری‌های بیماری زا افزایش می‌یابد و باعث ایجاد بوی نامطبوع در آلت تناسلی می‌شود. واژینوز باکتریایی یکی از شایع‌ترین علل عفونت واژن در زنان 15 تا 44 ساله است.
برخی از زنان مبتلا به واژینوز باکتریایی علائمی مانند خارش و سوزش را تجربه می‌کنند. خارش و سوزش داخل واژن نیز با عفونت قارچی قابل مشاهده است، اما برخی از آنها ممکن است فقط بوی بدی از واژن داشته باشند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: ۶ راه برای رفع تیرگی کشاله ران به روش های ساده

بوی شیرین

رشد بیش از حد مخمر در ناحیه تناسلی می‌تواند باعث تولید بوی شیرینی مانند عسل یا آب نبات شود. واژن نیز می‌تواند بویی شبیه آبجو ایجاد کند. عفونت قارچی اغلب با سوزش و خارش شدید یا خشکی شدید همراه است. این علائم با گذشت زمان بدتر می‌شوند. برخی از زنان نیز ممکن است ترشحات پنیری واژن را تجربه کنند. ترشحات پنیری یکی از عوامل بوی بد جنسی است.

بوی گندیدگی از اندام تناسلی زن

رشد بیش از حد باکتری‌ها در محیط‌های بسته یکی از دلایل بوی بد واژن است. رشد باکتری‌های بیماری زا باعث ایجاد بوی گندیده در واژن می‌شود. بوی پوسیدگی باعث نگرانی خانم‌ها می‌شود و بر عزت نفس و تصویر ذهنی آنها تاثیر منفی می‌گذارد. تامپون طولانی مدت در واژن باعث ایجاد بوی گندیده می‌شود.

بوی فلزی واژن

گاهی اوقات واژن بوی فلز می‌دهد. برای از بین بردن این بو باید آن را با آب فراوان بشویید.

بوی کپک زدگی

ورزش و تعریق می‌تواند باعث ایجاد بوی بد شود. پوشیدن لباس‌های نایلونی بوی عرق را به دام می‌اندازد. حتماً بعد از ورزش دوش بگیرید و بدن خود را با صابون‌های ملایم بشویید. لباس زیر خود را مرتب عوض کنید و سعی کنید از پنبه و الیاف طبیعی در لباس‌های خود استفاده کنید و بعد از شستن آنها را آویزان کنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: علائم عفونت قارچی واژن در زنان

واژن با بوی شیرین

رژیم غذایی و آنچه می‌خورید در تغییر بوی واژن موثر است. اگر اثرات بوی شیرین را در ناحیه تناسلی احساس می‌کنید، بهتر است به دنبال تغییر در رژیم غذایی خود باشید. مصرف مرکباتی مانند پرتقال باعث ایجاد بوی شیرین در واژن می‌شود.
خوردن مارچوبه، سیر و غذاهای گرم و تند نیز می‌تواند باعث تغییر در بوی واژن شود. عفونت قارچی همچنین می‌تواند باعث بوی شیرین واژن شود. عفونت‌های قارچی نیاز به دارو دارند.

بوی بد واژن

نتیجه گیری

تغییر کوچک در بوی واژن طبیعی است و هر عاملی که باعث تغییر اسیدیته واژن و pH شود می‌تواند باعث بوی واژن شود. عوامل متعددی در تغییر pH واژن نقش دارند. رابطه جنسی واژینال یکی از عواملی است که باعث تغییر بوی واژن می‌شود. مایع منی دارای pH قلیایی است، بنابراین تغییر در بوی واژن پس از رابطه جنسی طبیعی و ممکن است. در دوران یائسگی به دلیل کمبود استروژن، ترشح مخاط و میزان باکتری‌های مفید در واژن کاهش می‌یابد و خطر عفونت افزایش می‌یابد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت