موی زائد
  • بدن
  • 09 شهریور 1401
  • 1936
اولین امتیاز را ثبت کنید!

تاثیر لیزر بر روی موهای زائد بدن

لیزر یکی از روش های شناخته شده رفع موهای زائد دائمی است. این دستگاه توانایی سوزاندن موها را از ریشه دارد و تنها در چند جلسه به شما پوستی بدون مو می بخشد. گفته می شود لیزر توانایی حذف دائمی موهای زائد بدن را دارد، توجه داشته باشید که این شامل همه موهای زائد نمی شود، در واقع نتیجه لیزر به عوامل متعددی بستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

چه عواملی به اثربخشی لیزر موهای زائد بستگی دارد؟

اکثر افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب به بیش از شش جلسه لیزر مو نیاز دارند. برخی از افراد برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به هفت یا هشت ویزیت دارند. در موارد دیگر، تعداد جلسات درمانی ده تا دوازده جلسه است. با این حال، لیزر موهای زائد به طور متوسط ​​6 جلسه طول می کشد و اثر آن در بسیاری از نواحی بدن دائمی است.

موی زائد
گاهی اوقات ممکن است بعد از چند ماه شاهد رشد مجدد موهای خود باشید. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است لازم باشد چند بار دیگر مراجعه کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. دانستن اینکه چه عواملی بر اثربخشی لیزر موهای زائد و مدت زمان درمان تاثیر می‌گذارند می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را بگیرید. به طور کلی عوامل زیر بر اثربخشی لیزر موهای زائد تأثیر می‌گذارند. هر کدام به طور جداگانه در ادامه مقاله توضیح داده می‌شوند:

نوع و ضخامت مو
رنگ مو و نوع پوست
چرخه رشد موی انسان
نوع دستگاه لیزر مو
سطح مهارت اپراتور لیزر

 

نوع و ضخامت مو

لیزر توسط ملانین که رنگ موهای شماست جذب می شود. موهای تیره و پرپشت ملانین بیشتری دارند. این بدان معناست که لیزر درمانی برای افرادی که موهای تیره دارند موثرتر است.
اگر موهای قهوه ای روشن یا بلوند دارید، به زمان بیشتری برای درمان نیاز دارید زیرا لیزر با انرژی کمتری به موهای شما ضربه می زند. اما نگران نباشید. با انتخاب کلینیک لیزر مناسب و مشاور لیزر موهای زائد، حتی اگر موهای بلوند داشته باشید، می توانید به نتایج دلخواه برسید.

 

رنگ مو و نوع پوست

از آنجایی که فقط رنگ مو باید نور را جذب کند نه رنگ پوست، رنگ مو و نوع پوست بر کیفیت لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد. لیزر باید فقط فولیکول مو را هدف قرار دهد بدون اینکه به پوست آسیب برساند.  بنابراین تضاد رنگ مو و رنگ پوست یعنی موهای تیره و پوست روشن بهترین نتیجه را می دهد.
در نتیجه، افرادی که پوست تیره یا موهای نازک دارند ممکن است به جلسات درمانی بیشتری نسبت به دیگران نیاز داشته باشند. این افراد دارای سرعت رشد سریع مو هستند.

لیزر موهای زائد روی موهایی که نور را بد جذب می کنند مانند خاکستری، قرمز، آبی و سفید تاثیر کمتری دارد. از طرفی خطر آسیب پوست برای افرادی که تفاوت جزئی بین رنگ مو و پوست دارند بیشتر است. با این حال، با توجه به پیشرفت دستگاه ها، گزینه های لیزر درمانی مناسب برای موهای روشن و پوست تیره همچنان به رشد خود ادامه می دهند.

 

چرخه رشد موی انسان

چرخه رشد مو از سه مرحله مجزا تشکیل شده است: آناژن، کاتاژن و تلوژن.

 

این سه فاز به طور همزمان در فولیکول های مختلف رخ می دهند. یک مو ممکن است در فاز آناژن باشد در حالی که موی دیگر در فاز تلوژن باشد. لیزر موهای زائد تنها زمانی عمل می کند که مو در مرحله آناژن چرخه رشد خود باشد و از رشد فولیکول های جدید مو جلوگیری می کند.

موی زائد

نوع دستگاه لیزر مو

در کلینیک های مجهز و معتبر با کادر پزشکی مجرب، انواع دستگاه ها بر اساس جنسیت، ضخامت پوست و مو و رنگ انتخاب می شوند. کیفیت لیزر درمانی تا حد زیادی تحت تاثیر استفاده مناسب با توجه به علائم است.

 

سطح مهارت کاربر لیزر مو

هنگامی که به دنبال مرکز لیزر موهای زائد هستید، باید سطح مهارت کارکنان کلینیک را در نظر بگیرید. اگر تکنسین به طور کامل آموزش ندیده باشد، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید و از طرف دیگر ممکن است به پوست خود آسیب برسانید.

مهم ترین عامل موثر در لیزر موهای زائد مراجعه به کلینیک معتبر با مدرن ترین تکنیک ها و تجهیزات و کادر درمانی مجرب و حرفه ای می باشد. زیرا یک کلینیک خوب تمامی شرایط ذکر شده را برای هر بیمار ارزیابی می کند و بر اساس آن بهترین روش درمانی را به کار می گیرد.

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت