تفاوت پوست خشک و دهیدراته
اولین امتیاز را ثبت کنید!

تفاوت پوست خشک و دهیدراته را میدانید؟

بسیاری از ما فکر می کنیم که پوستمان خشک است و با وجود استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب، پوستمان هنوز هم پوسته پوسته است. لازم به ذکر است که علت خشن یا کدری پوست تنها خشکی نیست. دو مشکل متفاوت وجود دارد، پوست خشک و کم آب پوستی که کمی دهیدراته باشد خشک محسوب نمی شود. آیا می دانستید که پوست چرب ممکن است کم آب شود؟ این بدان معنی است که با وجود اینکه پوست چرب است، باز هم پوسته می شود. با ما همراه باشید تا تفاوت پوست خشک و دهیدراته را توضیح دهیم.

 

کمبود آب در پوست باعث دهیدراته شدن پوست می شود. این بیماری می تواند هر نوع پوستی را درگیر کند. علاوه بر پوست خشک به طور کلی، افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند نیز می توانند خشکی پوست را تجربه کنند. پوست کم آب اغلب کدر می شود و باعث علائم اولیه پیری از جمله چین و چروک و افتادگی می شود. به طور خلاصه، خشکی پوست می تواند منجر به پیری زودرس شود. شایع ترین علائم خشکی پوست عبارتند از:

سیاهی دور چشم
خارش
تیرگی پوست
ظاهر شدن چین و چروک و خطوط ریز روی پوست

تفاوت پوست خشک و دهیدراته

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص دهیدراته بودن پوست، انجام تست نیشگون است. اگرچه نتیجه این آزمون نهایی نیست، اما می تواند نقطه شروع موثری باشد.

 

تست نیشگون

یک تکه کوچک از پوست گونه، شکم، سینه یا پشت خود را نیشگون بگیرید و چند ثانیه نگه دارید.
اگر پوست شما به سرعت در حال برگشت به حالت اولیه است است، سطح آب پوست قابل قبول است.

اگر چند ثانیه طول بکشد تا پوست شما به حالت قبلی خود بازگردد، پوست شما مستعد کم آبی است و باید به فکر درمان باشید.
البته اگر می خواهید مطمئن شوید می توانید این آزمایش را در سایر نواحی پوست نیز تکرار کنید.
همانطور که گفته شد، انواع پوست (چرب، خشک، معمولی) می توانند دهیدراته باشند. عوامل اصلی کم آبی پوست عبارتند از: عوامل محیطی، دوش یا حمام آب گرم، دستگاه های تهویه هوا، استفاده از پوست و مواد شیمیایی نامناسب، رژیم غذایی نادرست.

 

مهم ترین علائم خشکی پوست

 

اما بر خلاف پوست های کم آب، مشکل پوست خشک کم آبی نیست. پوست خشک فاقد چربی است و خشن و پوسته پوسته به نظر می رسد. در اینجا مهمترین علائم خشکی پوست را بیان می کنیم:

ظاهر خشن و ناهموار

پوسته پوسته شدن

قرمزی یا سوزش

ممکن است مشکلات پوستی مانند پسوریازیس، اگزما یا درماتیت داشته باشد.

پوست خشک و دهیدراته نیاز به مراقبت های متفاوتی دارند. برای اینکه ظاهر خوبی داشته باشید، بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید. البته استفاده از مرطوب کننده برای پوست های کم آب ضروری نیست، اما پوست های خشک حتما باید علاوه بر آبرسان، از مرطوب کننده نیز استفاده کنند. برخی محصولات هر دو خاصیت را دارند.
اگر از یک مرطوب کننده و یک مرطوب کننده جداگانه استفاده می کنید، ابتدا یک مرطوب کننده و بعد از چند دقیقه مرطوب کننده بزنید.

تفاوت پوست خشک و دهیدراته

چند نکته برای داشتن پوستی سالم و زیبا

 

  1. یکی از نکات اصلی برای درمان پوست خشک و دهیدراته، نوشیدن مقدار زیادی آب است. زیرا نوشیدن آب پوست را از درون مرطوب می کند. همچنین می توانید غذاهای غنی از آب مانند هندوانه، توت فرنگی، خیار، کرفس را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  2. استفاده از دستگاه بخور در محیط (مخصوصاً در سردترین فصل سال)
  3. برای تقویت اثر کرم های مرطوب کننده استفاده از ماسک های مرطوب کننده توصیه می شود.
  4. همیشه یک اسپری آب همراه خود داشته باشید.
  5. مهمترین چیز برای پوست خشک استفاده منظم از مرطوب کننده است. به افزایش و حفظ رطوبت در پوست کمک می کند. مشکل اصلی در انتخاب چنین محصولاتی توانایی آنها در حفظ رطوبت به خصوص در شب است.

 

تفاوت پوست خشک و دهیدراته

چگونه تفاوت پوست خشک و دهیدراته را باهم تشخیص دهیم. برای درک این موضوع بهتر است نوع پوست خود را مشخص کنید. برای این کار می توانید یک آنالیز آنلاین پوست انجام دهید. بهتر است به مدت سه روز از محصولات آرایشی استفاده نکنید تا از عوارض مراسم مراقبت از پوست جلوگیری کنید. اگر این کار موثر نبود، حتماً صبح قبل از استفاده از هر چیزی پوست را ارزیابی کنید.

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت