• مو
  • 04 تیر 1401
  • 1956
اولین امتیاز را ثبت کنید!

تمام عوارض کاشت مو که ممکن است به شما نگویند

افراد زیادی در سرتاسر دنیا هستند که از ترس عواقب منفی ریزش مو تصمیم گرفته اند از کاشت مو اجتناب کنند. نکته مهم این است که این مشکلات دلایل علمی روشنی دارند. به عنوان مثال روش کاشت مو مطابق با اندام بیمار نیست، بیمار نکات بهداشتی را قبل و بعد از جراحی رعایت نکرده و یا کاشت مو توسط افراد واجد شرایط انجام نشده است.در این مقاله می خواهیم شما را با مهم ترین عوارض کاشت مو آشنا کنیم.

این معایب و عوارض شامل عوارض کوتاه مدت و بلند مدت می باشد که به شرح آن می پردازیم. در ادامه مزایا و معایب این روش را با هم مقایسه خواهیم کرد. سپس سوال متداول “میزان موفقیت کاشت مو چقدر است؟” را جواب میدهیم. در نهایت با عوارض جانبی به شما می گوییم چه کسانی نباید کاشت مو انجام دهند.


عوارض و خطرات احتمالی کاشت مو


بسیاری از افراد بر این باورند که کاشت مو می تواند برای پوست آنها بسیار خطرناک باشد. در حالی که با کمی تحقیق و بررسی می توان فهمید که این خطرات چه زمانی و برای چه کسانی ممکن است ایجاد شوند. به طور کلی، برخی از عوارض جانبی ممکن است تحت این شرایط ایجاد شود:

  • عدم انتخاب روش مناسب آرایش مو
  • سازگار نبودن  آن با بدن بیمار
  • عدم مهارت کادر پزشکی

معایب کاشت مو

همچنین باید بدانید که برخی از عوارض این عمل زیبایی کوتاه مدت و خفیف و برخی طولانی مدت و مزمن است و البته رعایت توصیه ها و دستورات پزشکی قبل و بعد از عمل می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. عوارض جانبی
خطرات بالقوه کاشت مو شامل موارد زیر است:


1) بی حسی پوست سر: با روش های مرسوم کاشت مو مانند FUE و SUT، بخشی از عصب با تراشیدن پوست سر برای برداشتن فولیکول پیوند شده قطع می شود. این عارضه باعث بی حسی موقت می شود و کمتر از یک هفته طول می کشد. در روش های غیر جراحی کاشت مو چنین عوارضی وجود ندارد.


2) به جا ماندن  اسکار : تراشیدن پوست سر با انتخاب روش های رایج کاشت مو شبیه به جای زخم خواهد بود. البته این جای نگرانی نیست و بعد از چند ماه مدل مو بهتر می شود. در روش های دیگر مانند تعویض مو بدون بانک مو این عارضه کمتر دیده می شود.


3) درد: درد برای مدتی پس از کاشت مو یکی از شایع ترین عوارض است. راه حل این مشکل بیهوشی حین عمل و تسکین درد بعد از عمل است.


4) سکسکه: به دلیل آسیب سلول های عصبی همزمان با تراشیدن پوست سر، ممکن است بیمار تا چند روز پس از جراحی دچار سکسکه شود.


5) رویش مو در زیر پوست: این عارضه که زیبایی پوست روی پوست سر را مخدوش می کند، ناشی از رشد فولیکول هایی است که در زیر پوست کاشته شده اند. در موارد نادر، این عارضه می تواند منجر به عفونت شود که باید بلافاصله به پزشک اطلاع داده شود.


6) رهاسازی پوست: اگر پیوند موی FUE انجام داده اید، احتمالاً آزاد شدن پوست سر را تجربه کرده اید. این حالت برای چندین ماه ادامه دارد و گاهی اوقات ضعف ادامه دارد.

۷) تاول: تاول ها یکی از شایع ترین عوارض کاشت مو با تراشیدن پوست سر هستند. این تاول ها بدون درد هستند و پس از مدت کوتاهی ناپدید می شوند.

8) حساسیت و خارش زیاد: این عارضه نشانه اسکار پوست سر پس از کاشت مو است. خارش نشانه خونریزی در زخم است که مدت کوتاهی طول می کشد.

9) خونریزی: تراشیدن پوست سر مطمئناً باعث خونریزی کمتری می شود که می توان آن را در حین جراحی متوقف کرد یا برای مدت کوتاهی ادامه داد. دوره خونریزی زیاد نیست و این مشکل با گاز تصفیه شده حل می شود. احتمال بروز این مشکل در افراد سیگاری بیشتر است.

10) تورم: به طور معمول جلوی سر که در آن کاشت مو انجام می شود تا پنج روز متورم می شود. داروهایی برای این کار وجود دارد که پزشک شما تجویز خواهد کرد.

11) عفونت: اگرچه عفونت از عوارض شایع کاشت مو نیست، اما می تواند رخ دهد و می تواند یک عارضه دردناک باشد. در صورت تداوم این مشکل با دارو قابل درمان است در غیر این صورت باید توسط پزشک معاینه شود.

12) رشد موهای نازک و ریزش مو: در برخی موارد، رشد مو پس از کاشت فولیکول ممکن است ریزتر باشد. این مشکل باید ظرف چند ماه حل شود. ریزش مو مشکل مشابهی است که در اثر انتقال فولیکول ایجاد می شود و پس از یک دوره ریزش کامل برطرف می شود.

13) هیپوپیگمانتاسیون: هیپوپیگمانتاسیون نازک شدن پوست سر است که دائمی ترین عارضه کاشت مو است. این عارضه به ویژه در FUE و SUT شایع است.

14) سرگیجه : این عارضه به دلیل اصلاح و جایگزینی مو نیست بلکه به دلیل بیهوشی اجتناب ناپذیر برای جایگزینی مو است.

15) برگشت: زمانی که قسمتی از موهای کاشته شده به دلیل کاشت نادرست و مشکلات ارثی شروع به ریزش می کند. این موها می توانند غیر طبیعی به نظر برسند و ظاهری ناخوشایند ایجاد کنند. از آنجایی که این روش برگشت ناپذیر است، بیمار چاره ای جز تغییر سایز مو ندارد که یکی از معایب کاشت مو است.

عوارض کاشت مو

این مطلب را نیز از دست ندهید: آیا من ریزش مو دارم؟


خطرناک ترین عارضه کاشت مو بعد از جراحی


وقتی به مشکلات کاشت مو نگاه می کنید، می توان گفت که عفونت، خونریزی و سوختگی بسیار بد است.

علائم عفونت پس از کاشت مو زمانی که میکروب ها وارد فولیکول های مو می شوند یا جایی که کاشته می شوند ظاهر می شود. باید بدانید که جمجمه شما شبکه بزرگی از رگ های خونی دارد که باعث می شود سیستم ایمنی بدن سریعتر به باکتری ها حمله کند، اما به درستی کار نمی کند.

عوارض کاشت مو
عفونت های جراحی معمولاً 3-7 روز پس از جراحی رخ می دهد. علائم عفونت مو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آکنه
  • ترشحات چرکی
  • قرمزی یا تغییر رنگ
  • درد
  • التهاب
  • خون ریزی


مزایای کاشت مو

اگرچه کاشت موی طبیعی عوارض و معایب خود را دارد، اما اگر در انتخاب بهترین روش کاشت مو دقت کنید، از مزایای کاشت موی طبیعی بهره مند خواهید شد.


1) نتایج بلند مدت: سایر درمان ها مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید باید به طور منظم تکرار شوند. مهمترین مزیت کاشت مو این است که می تواند مشکل پوست سر را برای یک عمر در چند جلسه و فرآیندی که 6 تا 9 ماه طول می کشد را به طور کامل حل کند.

2) ظاهر طبیعی: طبق یک بانک موی فردی، اکستنشن مو می تواند اثر طبیعی یا کاملاً غیرعادی داشته باشد. اگر بانک موی واقعی داشته باشد. ظاهر مو بعد از کاشت طبیعی است و ناحیه اهداکننده بعد از جراحی قابل رویت نیست و موهای کاشته شده به طور طبیعی رشد می کنند. همچنین از روش های دیگر استفاده از موهای مصنوعی یا روش های دیگر بهتر است.

اطلاعیه 

اکثر افراد مبتلا به ریزش مو ممکن است بانک موی مناسبی نداشته باشند. بنابراین، قبل از ادامه کاشت مو، حتما با یک مشاور در این وب سایت مشورت کنید، شاید استفاده از سایر تکنیک های آرایشگری ایده خوبی باشد.

عوارض کاشت مو

مراقبت بعد از کاشت مو


خارش و لمس قوی باید در طول بهبودی اجتناب شود. زیرا باعث تحریک ناحیه می شود و بر روند بهبودی تأثیر می گذارد. نباید زیر نور مستقیم خورشید باشید، باید نحوه خواب شما تغییر کند، باید از فشار بر فولیکول ها که معمولا برای بیماران سخت است جلوگیری کنید.

چه کسانی نباید موهای خود را بکارند؟


کاشت مو ممکن است برای همه موثر نباشد. افراد مبتلا به نارسایی‌های قبلی، دیابت، نارسایی کبد و برخی بیماری‌های دیگر باید بسیار با احتیاط درمان شوند.
پزشکان متخصص در این زمینه معتقدند کاشت مو برای افرادی با ویژگی های زیر مناسب نیست:

افراد مبتلا به بیماری های التهابی سر

اشخاص مبتلا به بیماری های خودایمنی مانند لیکن پلان یا مخملک

افراد زیر 27 سال

مردمی که بانک موی کافی ندارند

زنان حامله

افراد حساس به بیهوشی

افراد مبتلا به HIV و هپاتیت C.

افراد مبتلا به هموفیلی

جایگزین هایی برای گله کردن پیشنهاد کنید

روش های دیگر برای درمان ریزش مو


کاشت مو یک روش جراحی است که نیاز به ترمیم موهای ناشی از تراشیدن، ضربه یا سوختگی دارد. در حالی که ریزش مو با تغییر سبک زندگی و دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن قابل درمان است، ریزش مو به دلیل عوامل ژنتیکی یا هورمونی را نمی توان به راحتی با ترکیبی از استراتژی ها یا داروها درمان کرد.


بنابراین کاشت موبهترین انتخابی است که نتایج فوری و تضمینی را برای مردم به ارمغان می آورد. البته همانطور که اشاره کردیم این روش برای همه دوستان جواب نمی دهد. 

عوارض کاشت مو


 کمترین عوارض کاشت مو  با انتخاب روش مناسب

به طور قطع نمی توان گفت کدام روش کاشت مو کمترین عوارض را دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، موفقیت کاشت مو به عوامل متعددی در کنار عوارض کاشت مو بستگی دارد. به طور کلی می توان ادعا کرد که کاشت مو بدون بانک مو یا جراحی عوارض کمتری دارد.


سایر روش های ترمیم مو اگرچه برخی از آنها ویژگی های مثبت کاشت موی معمولی مانند FUE و SUT را ندارند، اما از نظر عوارض و معایب در وضعیت بهتری قرار دارند. همچنین تقریباً هیچ پیوند موی بدون درد وجود ندارد. با این حال، اگر پیوند فولیکول وجود داشته باشد، مقداری درد وجود خواهد داشت.


میزان موفقیت کاشت مو چقدر است و چه عواملی به آن بستگی دارد؟

دستیابی به موفقیت 100 درصدی در فرآیند کاشت مو کار ساده ای نیست، اما امروزه میانگین موفقیت کاشت مو حدود 90 تا 95 درصد است. معمولاً بیماران پس از کاشت مو موفق با مشکلات عمده ای مواجه نمی شوند.


عواملی که بر میزان موفقیت کاشت مو تأثیر می گذارد به موارد زیر بستگی دارد:

مهارت های پزشکی

امکانات بالینی مدرن و مدرن

موهای مناسب را انتخاب کنید

روش کاشت مو

نوع ریزش مو

سازگاری بدن با روش کاشت مو

وضعیت پوست سر

مسئولیت بیمار قبل، حین و بعد از جراحی

عوارض کاشت مو

نتیجه گیری

تصمیم گیری برای کاشت مو یکی از مهم ترین مسائل بیماران ریزش مو است. بنابراین در این مقاله به مقایسه معایب کاشت مو با مزایای آن پرداختیم. در این مقاله می توانید وضعیت خود را به دقت ارزیابی کرده و تصمیم لازم را برای کاشت مو بگیرید. در نهایت، اگرچه ظاهر زیبا، زیبایی و اعتماد به نفس حاصل اکثر جدیدترین روش های کاشت مو است، اما باید بهترین روش کلینیک، پزشک و کاشت مو را با دقت انتخاب کنید تا از نتیجه کاملا راضی باشید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت