اولین امتیاز را ثبت کنید!

جنس لمینت دندان که در دندانپزشکی از آن استفاده می کنند

لمینت دندان مخصوص افرادی است که دندان‌های سفید، صاف و زیبا ندارند و از داشتن لبخند زیبا و جذاب بی بهره اند و به دنبال دندان‌هایی خوش فرم و سفید هستند. اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید و جنس لمینت دندان را بیشتر بشناسید با ما همراه باشید.

لمینت دندان راه حلی برای افرادی است که می‌خواهند با ترمیم دندان‌های خود با لمینت اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. البته لمینت دندان لایه نازکی است که روی دندان قرار می‌گیرد و رنگ دندان را می‌پوشاند و شکل و رنگ آن را اصلاح می‌کند. همچنین شکاف‌هایی که گاهی بین دندان‌ها وجود دارد را پر می‌کند و دندان‌های شکسته را که حالت خوبی ندارند، می‌پوشاند.

به طور کلی لمینت دندان منجر به درمان تغییر رنگ دندان‌ها، شکستگی‌ها، ترک‌ها و حتی دندان‌های کج می شود. در زیر به بررسی انواع و اقسام لمینت دندان می‌پردازیم.

جنس لمینت دندان

این مطلب را نیز از دست ندهید: جرم گیری دندان چگونه انجام می شود؟

کاربردهای لمینت دندان

لمینت دندان برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقایص کانتور، شکل یا رنگ است، گزینه ایده‌آلی است و معمولاً از آن برای اصلاح موارد زیر استفاده می‌شود:

  • دندان‌هایی که به دلیل عصب‌کشی، مصرف تتراسایکلین یا سایر داروها، دریافت بیش از حد فلوراید، تاثیر رزین‌های پرکننده، و دلایل دیگر دچار تغییر رنگ شده اند.
  • دندان‌هایی که در اثر ساییدگی تغییر کرده‌اند.
  • دندانهای ترک‌خورده یا شکسته
  • دندانهای نامرتب، ناهموار یا نامنظم
  • دندانهای فاصله دار (برای بستن فاصله میان دندان)

جنس لمینت دندان

جنس لمینت دندان

لمینت‌ های دندانی که به ونیر نیز معروف هستند به دو نوع لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت تقسیم می‌شوند. پس از انجام مراحل لمینیت، دندان‌ها بسیار تمیز و سفید شده و زیبایی و جذابیت بالایی خواهند داشت. در اغلب موارد برای نصب لمینت روی دندان، لایه ای از روی دندان برداشته می‌شود تا سطح دندان صاف شود و نواحی لکه دار و تیره دندان کاملاً از بین برود.

جنس لمینت دندان کامپوزیتی

همانطور که از نام آن پیداست، لمینت کامپوزیت از یک ماده کامپوزیتی ساخته می‌شود که همان ماده ای است که برای ترمیم دندان استفاده می‌شود. در روش کامپوزیت ونیر، دندانپزشک یک لمینت کامپوزیت تهیه می‌کند و به صورت یکجا روی دندان قرار می‌دهد. در نتیجه فرد در یک جلسه درمانی دندان‌های سفید و زیبایی پیدا می‌کند. مشکلاتی مانند شکستگی، تغییر رنگ، فاصله بین دندان‌ها و سایر آسیب‌های دندانی در لمینت کامپوزیت ناپدید می‌شوند.

جنس لمینت دندان سرامیکی

فرآیند پردازش در روش لمینیت سرامیکی بسیار متفاوت خواهد بود و جزئیات بیشتری را شامل می‌شود. برای تولید لمینت‌های سرامیکی از لایه‌های نازک چینی استفاده می‌شود که از سرامیک ساخته شده است. لمینت سرامیکی بر خلاف لمینت کامپوزیت که در یک جلسه در مطب دندانپزشکی ساخته می‌شود، در لابراتوارهای خاص ساخته می‌شود و زمان بیشتری می‌برد و محدود به یک جلسه نخواهد بود. پس از ساخت روکش‌های سرامیکی، لایه‌ها با مواد مخصوص به دندان‌ها چسبانده می‌شوند. ونیر سرامیکی دارای ویژگی‌های مشابه کامپوزیت ونیر است، با این تفاوت که مواد لمینت دندان سرامیکی در مقایسه با کامپوزیتی قوی‌تر و محکم‌تر است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: ۵ روش آسان برای سفید کردن دندان ها در خانه

لمینت دندان

چه افرادی نمی‌توانند دندان‌های خود را لمینت نمایند؟

لمینت دندان برای افراد زیر مناسب نیست

  • افرادی که دندان‌های آنها به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه فعال ناسالم است.
  • افرادی که دندان آنها در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پر کردن (در دندان‌های بزرگ) ضعیف شده است.
  • افرادی که دچار دندان قروچه هستند و دندان‌های خود را به هم می‌سایند. زیرا این عادت می‌تواند باعث ترک خوردن یا شکستن روکش‌ها شود.

سخن پایانی

لمینت های دندانی به دو نوع روکش کامپوزیت و سرامیکی طبقه بندی می‌شوند. نوع کامپوزیتی به دلیل تنوع رنگ و ضخامت کم (معمولاً 0.5 میلی متر) محبوبیت بیشتری دارد و نیازی به تراش دندان ندارد. از دیگر مزایای لمینت های کامپوزیت می‌توان به اصلاح و شکل دادن به طرح لبخند مطابق با فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین می‌توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط یک متخصص انجام می‌شود بهره مند شوید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت