• صورت
  • 29 اردیبهشت 1401
  • 1488
5/5 - (1 امتیاز)

خواص آب پاپایا برای پوست

پاپایا علاوه بر اینکه میوه‌ای خوشمزه است، یک منبع مواد مغذی با فواید سلامتی بیشمار است. طبق یک مقاله‌ی منتشر شده در سال 2013، بسیاری از خواص پاپایا را می‌توان به میزان بالای ویتامین‌های B.A و C موجود در آن نسبت داد. آنزیم‌های پروتئولیتیک (تجزیه کننده‌ی پروتئین) آن مانند پاپائین (papain) و کیموپاپائین (chymopapain) نیز دارای خواص ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروسی هستند. در این مقاله به خواص آب پاپایا برای پوست شما می پردازیم.

پاپایا به عنوان یک درمان خانگی طبیعی و همچنین برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست و مو محبوبیت زیادی دارد. برای دانستن بهترین خواص آب پاپایا برای پوست، مقاله را دنبال کنید.

خواص آب پاپایا برای پوست

خواص آب پاپایا برای پوست

آنزیم‌های فعال موجود در پاپایا مانند پاپائین می‌تواند باعث بهبود پوست صورت شما شود. به این ترتیب که به کاهش تجمع رنگدانه ها کمک می‌کند و بروز جوش و تشکیل چین و چروک صورت را کنترل می‌کند.

خواص آب پاپایا برای پوست و کاهش چین و چروک

پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن (lycopene) است که ممکن است با علائم مشهود پیری مقابله کند.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که بیشتر آسیب‌های پوستی و چین و چروک‌هایی که با پیری اتفاق می افتد را می‌توان به فعالیت رادیکال های آزاد، نسبت داد. طبق یک مطالعه‌ی دیگر، این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد کمک کنند که در نهایت منجر به داشتن پوستی صاف و جوان خواهد شد.

طبق یک تحقیق که در سال 2012 بر روی موش‌ها انجام شد، پاپایا به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما نیز کمک می نماید.  این بهبود در خاصیت ارتجاعی پوست ظاهر چین و چروک را به حداقل خواهد رساند.

یک مطالعه در سال 2014 بر روی زنان مسن که مخلوطی از آنتی اکسیدان‌ها از جمله سرم ویتامین C و لیکوپن مصرف کرده‌اند، کاهش قابل توجهی در عمق چین و چروک‌های صورت را نشان داده است.

خواص آب پاپایا برای پوست

خواص آب پاپایا برای پوست و کنترل آکنه

آنزیم های پاپائین و کیموپاپائین موجود در پاپایا می‌توانند التهاب را کاهش دهند. پاپائین را که یک آنزیم تجزیه کننده ی پروتئین است، می‌توان در بسیاری از محصولات لایه بردار یافت. این محصولات با از بین بردن سلول های مرده ی پوست به بسته شدن منافذ پوست و در نهایت کاهش آکنه کمک می کنند.

همچنین از خواص آب پاپایا برای پوست می توانیم بگوییم که کراتین آسیب دیده ای را که روی پوست جمع می شود و منجر به برجستگی های کوچکی می شود، از بین می برد.  یک مطالعه در سال 2017 نشان داده است که پاپائین یک روش درمانی مناسب برای جای زخم (یا اسکار) خواهد بود.

در خصوص خواص آب پاپایا برای پوست سرشار از ویتامین آ بودن آن است. . اگرچه اعتقاد بر این است که ویتامین A می‌تواند در بهبود و درمان جوش نقش داشته باشد، اما تأثیر رژیم غذایی روی آکنه هنوز مشخص نیست.

رتینول، یک فرم موضعی از ویتامین A ، می‌تواند به درمان و جلوگیری از ضایعات التهابی آکنه کمک کند.

خواص آب پاپایا برای پوست و درمان ملاسما

پاپایا یک درمان خانگی محبوب برای ملاسما است. طرفداران درمانهای طبیعی معتقدند که آنزیم‌ها، بتاکاروتن، ویتامین‌ها و مواد فیتوشیمیایی موجود در خواص پاپایا دارای خاصیت روشن کننده‌ی پوست هستند.

این خاصیت توسط تحقیقات بالینی مورد تأیید قرار نگرفته است، اما آن‌ها این ادعا را دارند که پاپایا با عملکرد بالینی اثبات شده‌ی پاپائین در تجزیه‌ی پروتئین غیرفعال، می‌تواند پوست را نرم و روشن کند.

خواص آب پاپایا برای پوست

پوست را مرطوب می کند.

پاپایا می‌تواند برای افرادی که پوست خشک دارند، سودمند باشد. استفاده از ماسک صورت پاپایا می‌تواند پوست شما را نرم و انعطاف پذیر کند. آنزیم‌های موجود در پاپایا می‌توانند در درمان پوست خشک و پوسته پوسته و آبرسانی آن کمک کنند.

برنزگی و تیرگی پوست را برطرف می‌کند.

این میوه‌ی عجیب حاوی مقدار زیادی ویتامین های A و C است. ترکیب ویتامین‌ها با پاپائین، به روشن شدن پوست شما کمک می‌کنند. برای خلاص شدن از شر تیرگی آزاردهنده از روش زیر استفاده کنید.

به درمان اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

اجداد ما از خواص پاپایا برای بهبود زخم‌ها، سوختگی‌ها و بیماری‌های پوستی استفاده می‌کردند.

همان طورکه قبلاً بحث شد، آنزیم پاپائین موجود در پاپایا سلول‌های مرده پوست را برای درمان ناهنجاری‌های پوستی لایه‌برداری می‌کند. زمانی که پاپایای خام به صورت پوره در بیاید و به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده استعمال شود، می‌تواند به جلوگیری از خارش پوست و قرمزی کمک کند. همچنین می‌توانید روزانه یک لیوان شیر پاپایا بخورید تا به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند.

حلقه‌های سیاه زیر چشم را کاهش می‌دهد.

استفاده از پالپ پاپایای سبز روی حلقه‌های سیاه زیرچشم، روش خوبی برای خلاص شدن از شر آن‌ها است. از آنجا که این ماده یک روشن کننده‌ی طبیعی است، به از بین بردن رنگ تیره‌ی پوست کمک می‌کند.

خواص آب پاپایا برای پوست

تجمع رنگدانه‌ها را از بین می‌برد.

اگر آکنه منجر به اسکار شده است، یا اگر از تجمع ناهمگون رنگدانه ها رنج می‌برید، پاپایا می‌تواند به شما کمک کند. یکی از خواص پاپایا روشن کنندگی پوست است که به پاکسازی لکه‌ها و تجمع رنگدانه‌ها کمک می‌کند. همچنین بتاکاروتن، آنزیم‌ها و مواد فیتوشیمیایی موجود در پاپایا به روشن کردن پوست کمک می‌کنند.

آنزیم پاپائین، همراه با آلفا هیدروکسی اسیدها، به عنوان لایه بردار قوی عمل می‌کند و پروتئین‌های غیرفعال و سلول‌های مرده‌ی پوست را حل می‌کند. این کار به نوبه‌ی خود می‌تواند پوست شما را روشن‌تر و نرم تر کند.

5/5 - (1 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت