ذرت و خانم با موهای بلوند طلایی
اولین امتیاز را ثبت کنید!

خواص ذرت شیرین برای پوست و مو، جوان بمانید

اگر می خواهید جوان باشید و پوست خود را جوان نگه دارید، باید ذرت را در برنامه غذایی خود قرار دهید. ذرت یک میان وعده بسیار خوشمزه است و خواص زیادی دارد. آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در ذرت از ریزش مو جلوگیری می کند و پوستی شاداب می بخشد. اگر به خوردن ذرت علاقه دارید و می خواهید از خواص ذرت بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

خواص ذرت برای پوست

بتاکاروتن ذرت که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. برای سلامت پوست ضروری است و از پوست در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی ذرت برای جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک نیز مفید است. استفاده موضعی از نشاسته ذرت که به طور گسترده در لوازم آرایشی استفاده می شود، به کاهش جوش و سوزش کمک می کند و از آرد ذرت برای تهیه ماسک های مختلف صورت برای لایه برداری، روشن کننده و رفع آکنه استفاده می شود.

خواص ذرت

این مطلب را نیز از دست ندهید: نگهداری از موهای مجعد، موهای مجعد سالمی داشته باشید

از بین بردن جوش با ذرت

اگر به طور منظم روغن ذرت را روی پوست خود بمالید، بافت پوست شما به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. از آنجایی که ذرت شیرین منبع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، به پوست درخشندگی و ظاهری منحصر به فرد می بخشد.

خواص ذرت برای مو

خوردن ذرت به تقویت فولیکول های مو کمک می کند و در افزایش رشد مو و درمان ریزش مو مفید است.

گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد

روغن ذرت گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و در نتیجه به فولیکول ها کمک می کند تا موهای سالم و قوی تولید کنند.

تارهای مو را تقویت می کند

تقویت کننده تارهای مو را نیز می توان در فهرست خواص ذرت قرار داد. ویتامین C، لیکوپن و آنتی اکسیدان های مختلف موجود در ذرت به تقویت تارهای مو کمک می کند. این ماده غذایی برای کاهش ریزش مو نیز مفید است.

خواص ذرت

این مطلب را نیز از دست ندهید: خواص گیاه رزماری برای پوست و مو

خواص ذرت در دوران بارداری و جنین

ذرت حاوی اسید فولیک است که برای سلامت زنان باردار و جنین مهم است و از ابتلا به بیماری های مادرزادی جلوگیری می کند. با افزایش تولید گلبول های قرمز، آهن ذرت نقش مهمی در رشد جنین ایفا می کند و از کم خونی در دوران بارداری جلوگیری می کند.

خواص ذرت برای کاهش وزن

ذرت یک میان وعده عالی برای کسانی است که سعی در کاهش وزن دارند، این غذا منبع خوبی برای انرژی است و به دلیل فیبر بالای موجود در آن باعث احساس سیری می شود و به کاهش اشتها کمک می کند.
توصیه می کنیم برای کاهش وزن از پاپ کورن بدون نمک پخته شده با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل استفاده کنید.

ذرت برای کودکان و نوزادان

ذرت یکی از شیرین ترین و خوشمزه ترین غذاها برای کودکان است. اما علاوه بر آن به رشد طبیعی کودکان و نوزادان نیز کمک می کند. از یبوست و مشکلات گوارشی جلوگیری می کند و به بهبود دید کودکان کمک می کند.

خواص ذرت

درمان کم خونی

یکی از فواید ذرت شیرین درمان کم خونی است. ذرت منبع خوبی برای جذب آهن است، بنابراین در هر 100 گرم حدود 2.7 میلی گرم آهن دارد. بنابراین مصرف ذرت باعث افزایش تولید گلبول های قرمز جدید در خون می شود و از کمبود آهن و کم خونی به ویژه در زنان جلوگیری می کند. توصیه می شود در دوران قاعدگی در خوردن ذرت تردید نکنید.

پیشگیری از سرطان

ذرت به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود با رادیکال های آزاد در سلول ها مبارزه می کند. از آسیب اکسیداتیو به بدن جلوگیری می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که ذرت شیرین پخته شده حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به ذرت خام است. ذرت همچنین حاوی ماده ای به نام اسید فرولیک است که با رشد سلول های سرطانی مبارزه می کند و خطر ابتلا به سرطان سینه و کبد یائسه را کاهش می دهد.

نکته مهم این است که آنتوسیانین ها که اغلب در ذرت یافت می شوند، خاصیت ضد سرطانی نیز دارند.

پیشگیری از آلزایمر در سنین بالا

ذرت منبع خوبی از تیمین است که یکی از آنتی اکسیدان هایی است که فعالیت مغز را تقویت می کند و به سنتز آتیکولین کمک می کند که حافظه را بهبود می بخشد و از بیماری آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C  موجود در ذرت سیستم ایمنی را تقویت می کند و به مبارزه با چندین ویروس مختلف در بدن کمک می کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت