اولین امتیاز را ثبت کنید!

5 راه برای داشتن ابروی پرپشت

اگر به دنبال راه های آسان و کاملا طبیعی برای داشتن ابروی پرپشت و پهن هستید، روش های اثبات شده زیر را امتحان کنید، قطعا به شما کمک خواهند کرد.

داشتن ابروی پرپشت

این مطلب را نیز از دست ندهید:هرم رسیدگی به پوست، پوستی شاداب داشته باشید

ابرو همیشه با زیبایی همراه است. تغذیه عامل اصلی ریزش ابرو است. تغذیه نامناسب باعث ضعیف شدن ابروها می شود. وراثت نیز تأثیر بسیار مهمی در آن دارد. اگر به دنبال راه های آسان و کاملا طبیعی برای داشتن ابروی پرپشت تر هستید، روش های اثبات شده زیر را امتحان کنید، قطعا به شما کمک خواهند کرد:

روغن نارگیل

اولین روش خانگی برای پرپشت کردن ابروها استفاده از روغن نارگیل است. این روغن در آشپزی و به عنوان مکمل غذایی محبوب است و در محصولات مراقبت از مو بسیار موثر است. روغن نارگیل دارای ویتامین های  E، K  و B4 است، به همین دلیل است که مرطوب کننده، آنتی اکسیدان و محرک موضعی گردش خون در نظر گرفته می شود. ویتامین K تامین اکسیژن را افزایش می دهد، مواد مغذی مورد نیاز برای بازیابی رشد مو و تقویت ریشه های آن را فراهم می کند. این ویتامین جریان خون را فعال کرده و با جلوگیری از لخته شدن خون از ریزش مو جلوگیری می کند.

ویتامین E  یک آنتی اکسیدان و مرطوب کننده است و از ضعیف شدن و آسیب موهای ابرو جلوگیری می کند. هنگامی که از روغن نارگیل استفاده می کنید، این مواد مغذی و محافظتی را به پوست و موهای ابرو خود اضافه می کنید. این روش خانگی برای داشتن ابروی پرپشت پشت، نرم، مرطوب کننده و جوان کننده است. روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب ضروری است که دور مو پیچیده و از آن محافظت می کند و از شکنندگی و شکستگی آن جلوگیری می کند.

داشتن ابروی پر پشت

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص آنتی باکتریال قوی و ویتامین E می باشد.این محصول نقش فعالی در کنترل چربی پوست و کاهش ترشح بیش از حد سبوم دارد و به همین دلیل به عنوان یک عامل ضد آکنه شناخته می شود. یک درمان خانگی برای تقویت ابروها با استفاده از روغن درخت چای مانند روغن نارگیل است و با ایجاد یک لایه مرطوب روی ابرو از ساقه مو محافظت می کند. این ماده آنتی اکسیدان بوده و رادیکال های آزاد را از بین می برد و علاوه بر آبرسانی، موهای ابرو و پوست را نیز تغذیه و مرطوب می کند.

روغن اسطوخودوس

این روغن بیشتر به دلیل خواص آرام بخش و ضد استرس آن شناخته شده است. اما در عین حال از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و ضخیم شدن ریشه و موهای ابرو می شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ روی موش‌ها نشان داد که روغن اسطوخودوس سرعت و سرعت رشد موی آنها را افزایش داده و ضخامت آن را افزایش می‌دهد. مانند 2 درمان خانگی بالا برای داشتن ابروی پرپشت، هیچ مطالعه علمی و انسانی تاثیر این ماده را در تسریع رشد مو نشان نمی دهد و با توجه به آمارهای تجربی به نظر می رسد این ماده در درمان آلوپسی موثر بوده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

داشتن ابروی پر پشت

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین های  A، K، D  و E است. ویتامین E از اکسیداسیون جلوگیری می کند و مو و پوست را مرطوب نگه می دارد. این ماده خاصیت ارتجاعی مو را افزایش داده و از ضعف آنها جلوگیری می کند. ویتامین K گردش خون موضعی را بهبود می بخشد و اکسیژن را به ارمغان می آورد. روغن زیتون می تواند مواد مغذی ضروری برای رشد مو را فراهم کند و می تواند باعث تقویت و شادابی مو شود.

ویتامین A برای مرطوب کردن غدد بناگوشی و افزایش کارایی آنها مفید است. کمبود این ویتامین باعث مشکلاتی مانند ریزش مو می شود. ویتامین D به ترمیم و رشد فولیکول های مو کمک می کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: روتین روزانه پوست مختلط

نخل اره ای

نخل اره ای در درمان ریزش مو موثر است و به عنوان دانه و عصاره خوراکی، قرص، کپسول و چای استفاده می شود. همه این موارد خوراکی هستند و این روش خانگی برای داشتن ابروی پرپشت است. تحقیقات کمی و محدود در مورد اثرات نخل اره ای  بر روی پوست انجام شده است که بیشتر مربوط به دی هیدروتستوسترون است. دی هیدروتستوسترون یا DHT علت طاسی با الگوی مردانه است و هر ماده ای که بتواند مانع تبدیل تستوسترون شود، اثر ضد ریزش مو دارد.

نخل اره ای آنزیم 5 آلفا ردوکتاز را مسدود کرده و از تشکیل DHT جلوگیری می کند. این درمان خانگی برای ابروهای پرپشت هنوز تاییدیه FDA را دریافت نکرده است. اما به عنوان روشی مطمئن برای موهای پرپشت و ابرو شناخته می شود و طرفداران خود را دارد.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت