اولین امتیاز را ثبت کنید!

درمان بوی بد واژن در خانه

درمان بوی بد واژن زن یک موضوع شرم آور است که می‌توان درباره آن بحث کرد. با این حال، نباید آن را نادیده گرفت زیرا بوی بد واژن اغلب نشانه چیز جدی‌تری است. اما نگران نباش اگر می‌خواهید بدانید چگونه سریع بوی واژن را از بین ببرید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله به درمان‌های خانگی برای از بین بردن و درمان بوی بد و عفونت ناحیه تناسلی اشاره کرده ایم.
با داروهای خانگی و گیاهان دارویی از شر بوی واژن خلاص شوید.

خلاص شدن از شر بوی واژن با سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی است که با بو و عفونت مبارزه می‌کند. در اینجا یک درمان خانگی عالی برای خلاص شدن از شر بوی واژن وجود دارد. وان حمام خود را با آب گرم پر کنید و 2 تا 3 لیوان سرکه سیب به آن اضافه کنید. 20 تا 30 دقیقه در این آب استحمام کنید، می‌توانید این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید. همچنین می‌توان از آن با تامپون استفاده کرد.

درمان بوی بد واژن

درمان خانگی شیر زردچوبه برای بوی واژن

زردچوبه یکی از مواد طبیعی است که می‌تواند به شما در خلاص شدن از شر عفونت‌های باکتریایی کمک کند. ده‌ها سال است که به عنوان یک درمان خانگی برای بوی واژن استفاده می‌شود. نصف قاشق چایخوری زردچوبه را به شیر گرم اضافه کنید. برای جلوگیری از مشکلات واژن آن را بنوشید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: علائم عفونت قارچی واژن در زنان

درمان بوی واژن با سیر

سیر سرشار از خواص آنتی بیوتیکی و ضد قارچی است که از عفونت قارچی جلوگیری می‌کند. حبه‌های سیر خام را با آب گرم مخلوط کرده و با معده خالی میل کنید. در غیر این صورت باید آن را به صورت خمیر درآورده و در ناحیه واژن بمالید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

درمان بوی واژن با دانه شنبلیله

دانه‌های شنبلیله می‌توانند انواع مختلفی از مشکلات سلامتی از جمله بو و عفونت‌های واژن را درمان کنند. می‌توانید یک قاشق چای خوری تخم‌ها را در آب بجوشانید. این محلول را صاف کرده و بنوشید. از طرف دیگر، این دانه‌ها را یک شب در آب خیس کنید. صبح صاف کرده و با معده خالی بنوشید.

درمان بوی بد واژن

با زغال اخته از شر بوی واژن خلاص شوید

آب زغال اخته سموم را از بدن دفع می‌کند و از بوی بد واژن جلوگیری می‌کند. آب آن باکتری‌های موجود در دستگاه ادراری را خنثی می‌کند. روزانه یک لیوان از آن را بنوشید تا به نتایج رضایت بخشی برسید. توجه: آب زغال اخته خالص و بدون شکر مصرف کنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: بایدها و نبایدهای انتخاب نوار بهداشتی مناسب را بشناسید!!!

با جوش شیرین بوی واژن را از بین ببرید

یکی از مهم‌ترین دلایل بوی بد واژن، عدم تعادل سطح pH در بدن است. جوش شیرین به طور طبیعی قلیایی است و به تعادل سطح pH کمک می‌کند. بنابراین بوی واژن را متوقف می‌کند. ۱ یا ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید. یا قبل از استحمام، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را به آب اضافه کنید و آن را حمام کنید تا از بوی واژن جلوگیری شود.

درمان خانگی بوی واژن با ماست

ماست سرشار از لاکتوباسیلوس است که از عفونت و بوی بد واژن جلوگیری می‌کند. این ماده سطح pH را حفظ می‌کند و با عفونت‌های قارچی مبارزه می‌کند زیرا حاوی پروبیوتیک است. برای بهبود این وضعیت هر روز یک کاسه ماست بخورید.
روش دیگر، یک پد پنبه ای را در ماست آغشته کرده و به آرامی روی نمونه بمالید. با آب سرد بشویید و به آرامی خشک کنید.

سخن پایانی

بوی واژن می‌تواند نشانه یک بیماری جدی باشد، با این حال برای از بین بردن و درمان بوی زنانه درمان‌های خانگی و سنتی وجود دارد که دراین قسمت به شما معرفی کرده ایم. امیدوارم مفید واقع شود و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت