اولین امتیاز را ثبت کنید!

دلیل بی حالی و خستگی چیست؟ روی زیبایی شما چه تاثیری می گذارد؟

بی حالی و خستگی در میانه روز کاری مشکلی است که باعث کاهش عملکرد فرد می شود. متأسفانه انسان نمی داند چرا همیشه احساس خستگی می کند. آیا این خستگی ناشی از کم خوابی است یا دلیل دیگری می تواند داشته باشد؟

خستگی می تواند به طور مرموزی در زندگی روزمره افراد ظاهر شود و بر سلامت جسمی و روحی آنها تأثیر بگذارد.

دلیل بی حالی و خستگی

دلیل بی حالی و خستگی

خستگی و بی حالی حالتی است که در آن انسان انرژی لازم برای انجام کاری را ندارد. خستگی یک علامت یا وضعیت مبهم است که کنترل آن دشوار است. خستگی انواع مختلفی دارد، به عنوان مثال: 

خستگی جسمانی، خستگی عاطفی، خستگی به عنوان علامت یک بیماری و خستگی به عنوان خود بیماری. در طول سال بسیار احساس خستگی و بی حالی خواهیم کرد، اما علت خستگی و بی حالی خود را نمی دانیم و به دنبال راه حل هستیم. خستگی روزانه بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد و در محل کار خوب عمل نمی کند. علت خستگی و بی حالی می تواند کمبود و خواب ناکافی باشد و یا می تواند نشانه ای از یک بیماری جسمی یا روحی باشد. خستگی روی روابط افراد نیز تاثیر می گذارد و کسانی که احساسات این افراد را درک نمی کنند ممکن است فکر کنند که تنبل هستند.

خستگی و بی حالی می تواند ناشی از خواب ناکافی، خستگی، کسالت، اضطراب و استرس باشد. احساس خستگی و بی حالی بر سلامت جسمی و روانی افراد تأثیر می گذارد و انجام کارهای روزمره را با مشکل مواجه می کند. خستگی می تواند ناشی از کار زیاد یا کم خوابی باشد و با استراحت برطرف شود، اما خستگی و بی حالی می تواند بیشتر از اینها ایجاد شود و مربوط به مشکلات پزشکی باشد که فرد از آن بی اطلاع است. مشکلات تیروئید، کم خونی، مشکلات قلبی، دیابت، مشکلات کلیوی و کبدی بیماری هایی هستند که باعث خستگی می شوند. خستگی همچنین می تواند نشانه افسردگی یا قند خون پایین باشد.

شکلات باعث افزایش سروتونین و اندورفین در خون می شود و این دو هورمون باعث شادی می شوند. سعی کنید هر از چند گاهی کمی شکلات بخورید تا این احساس را تقویت کنید.

دلیل بی حالی و خستگی

این مطلب را نیز از دست ندهید: نکات ساده اما کاربردی برای زیبایی دست ها

درمان بی حالی و خستگی

افرادی که از بی حالی و خستگی رنج می برند به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. در ادامه مقاله چندین روش ساده برای درمان آورده شده است.

افزایش فعالیت بدنی و قدرت

یکی از راه حل های درمان افزایش فعالیت بدنی و شادابی است. متأسفانه انسان تا زمانی که حالت بی حالی پیدا نمی کند سعی می کند بخوابد و استراحت کند و وقتی انسان تمام روز را به دلیل بیماری در رختخواب دراز می کشد احساس خستگی و تنبلی می کند. در این حالت ممکن است فرد سردرد و سرگیجه خفیفی را احساس کند و به جای انرژی و سرحالی، به نظر می رسد تمام انرژی بدنش تحلیل رفته است.
اگر احساس خستگی می کنید و زمانی برای کار ندارید، شاید بتوانید راحت تر بدن و ذهن خود را تازه کنید. با قرار گرفتن در معرض هوای تازه به جای استراحت کامل، بهتر است هر از گاهی از خواب بیدار شوید و کمی هوای تازه دریافت کنید تا شما را شاداب کند. این کار به دلیل ترشح اندورفین باعث بهبود خلق و خوی فرد می شود. به یاد داشته باشید که غم و اندوه و افسردگی از عوامل اساسی خستگی هستند.
ورزش منظم برای افزایش انرژی به خصوص در درازمدت مهم است. اگر نمی خواهید زیاد ورزش کنید، در ابتدا زیاد از حد ورزش نکنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: عوارض پیرسینگ یا سوراخ کردن پوست را می دانید؟ درد انجام پیرسینگ چقدر است؟

نوشیدن آب سیب زمینی

یکی دیگر از راه های درمان بی حالی و خستگی، نوشیدن سیب زمینی است. شاید نوشیدن یک لیوان آب سیب زمینی برای فرد سخت باشد، اما آب سیب زمینی یک درمان خانگی عالی برای درمان خواب آلودگی و بی حوصلگی است. افزودن چند تکه سیب زمینی به یک لیوان آب، آن را به یک اکسیر غنی از پتاسیم تبدیل می کند که می تواند به کاهش خواب آلودگی کمک کند، زیرا این نوشیدنی ماده معدنی را فراهم می کند که بسیاری از افراد به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند.
بدن مانند منیزیم پتاسیم تولید نمی کند و باید آن را از منابع خارجی و راه های دیگر دریافت کنیم. با دریافت پتاسیم کافی می توانیم بر احساس ضعف و بی حالی غلبه کنیم. پتاسیم نه تنها به انسان انرژی می دهد، بلکه همراه با منیزیم الکترولیتی را تشکیل می دهد که برای عملکرد صحیح سلول ها و آزاد شدن انرژی و هدایت الکتریکی لازم است. بدون پتاسیم، ماهیچه های ما به درستی حرکت نمی کنند و اعصاب ما به درستی فعالیت نمی کند.
برای استفاده سیب زمینی را تکه تکه کنید (نیازی به پوست کندن نیست) و در یک لیوان آب بریزید و یک شب تا صبح در یخچال نگهداری کنید و صبح قبل از خوردن هر چیز دیگری بنوشید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: بایدها و نبایدهای انتخاب نوار بهداشتی مناسب را بشناسید!!!

میوه قرمز بخورید

یکی دیگر از راه های درمان بی حالی و خستگی، خوردن میوه های قرمز رنگ است. در میان میوه ها، میوه های قرمز دارای خواص ویژه ای هستند که از جمله آنها می توان به سلامت قلب و تقویت مغز اشاره کرد. یکی از این میوه های قرمز آلو است که می توان آن را یک ماده معدنی با خواص و خواص دانست. سرشار از قند و کربوهیدرات، سرشار از ویتامین ها A، B، C، آهن و کاروتن است، همچنین انرژی زا برای ورزشکاران است و حاوی فسفر، کلسیم و پروتئین و پتاسیم است. 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت