اولین امتیاز را ثبت کنید!

راهنمای خرید پنکک مناسب پوست صورت

پنکک ها پوشش کاملی دارند، رنگ پوست را یکدست می کنند و می توانند عیوب پوست مانند لکه ها، تغییر رنگ، زخم ها و حتی خالکوبی ها را پنهان کنند. میزان کاور پنکیک بسیار مهم است. کسانی که نیاز به پوشش زیادی دارند باید کرم پودر و پنکک با رنگدانه زیاد را انتخاب کنند. در حالی که برخی از افراد ممکن است یک روکش مات سبک تر را برای آرایش روزانه ترجیح دهند. در ادامه نکاتی را به منظور راهنمای خرید پنکک مناسب پوست صورت توضیح می دهیم.

راهنمای خرید پنکک و انتخاب مارک

هنگام خرید این وسیله آرایشی، به دنبال برچسب های ضد آب باشید که می توانند در برابر شرایط آب و هوایی نامطلوب مقاومت کنند.

برخی از مارک ها ممکن است کمی غیر طبیعی به نظر برسند، در حالی که برخی از مارک ها ممکن است سنگین یا مات به نظر نرسند.

راهنمای خرید پنکیک

آشنایی با پنکک

پنکک یکی از لوازم آرایشی اساسی و دائمی برای آرایش روزمره و حرفه ای است. پنکک قدرت پوشش بیشتری دارد. آنها به صورت پودر فشرده و به دو صورت چربی و خشک موجود می باشند.

آنها همچنین به ماندگاری کرم کمک می کنند. آره، با یک پنکک می توان از کرم بدون پودر برای پوشاندن لکه ها و لک های روی پوست استفاده کرد.

اگر پوست خشکی دارید، هرگز استفاده از این محصول توصیه نمی شود. اما برای افرادی که پوست چرب دارند، پنکک چربی پوست را کاهش داده و پوست را صاف و یکدست می کند.

راهنمای خرید پنکیک

راهنمای خرید پنکک و سه کاربرد اساسی پنکک

استفاده از پنکک بسیار آسان است و صورت شما را صاف می کند. از عواملی مانند گرما، آفتاب و عرق، آرایش براق و آرایش نامرتب دوری کنید.
برای استفاده از این محصول زیبایی باید با کاربردهای آن آشنا باشید. در این قسمت برای شما توضیح داده ایم.

پوشش عیوب صورت

قبل از هر چیز باید بدانید که حتی اگر از پودر پودر استفاده نمی کنید، این کرم را می توانید روی مرطوب کننده یا ضد آفتاب نیز بمالید و عیوب صورت شما را به بهترین شکل بپوشاند. که یکی از کاربردهای اصلی پنکک است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: هیالورونیک اسید چیست؟

فیکس کردن آرایش

مهم ترین فایده آن تهیه آرایش (کرم پودر، ضد آفتاب رنگی، کرم بچه و …) است. پنکیک باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می شود و آرایش شما را متوقف می کند.

البته باید توجه داشت که معمولا از رنگ تیره پنکک برای کانتورینگ استفاده می شود. هنگام استفاده از پودر به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد پنکک چین و چروک های بیشتری را نمایان می کند و چهره را مصنوعی جلوه می دهد.

راهنمای خرید پن کیک

خشک کردن لکه ها

یکی از کاربردهای پنکک خشک کردن لکه است. استفاده از پنکیک روی کرم پودر باعث شفافیت و طولانی شدن آرایش می شود. پنکیک ها از کرم پودر خیلی شفاف استفاده نمی کنند.

به دلیل حالت پودری و فشرده پنکک به تثبیت آرایش کمک می کند و ماندگاری آرایش در عرق و گرما را افزایش می دهد.

تعدیل چربی پوست

افرادی که پوست چرب و پوسته پوسته دارند به جای کرم پودر از پنکک استفاده کنند. پنکک ها به دلیل داشتن بافت قوی و پودری کم چرب هستند.
در نتیجه از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند و از چربی اضافی و آکنه روی صورت جلوگیری می کند.

راهنمای خرید پنکک برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید و می خواهید از پنکک استفاده کنید، به دنبال پنکیک مناسب برای پوست خشک باشید. به دنبال پنکک های نرم و غیر مات باشید. پوست خشک چربی را جذب نمی کند.

اگر پوست نرمال یا خشکی دارید، بهتر است پنکیک را فقط روی ناحیه T صورت (پیشانی، بینی و چانه) بزنید تا از خشک شدن و ترک خوردن آرایش جلوگیری کنید.
استفاده از اسکراب مناسب بر روی پوست باعث نرمی، پاکسازی عمیق پوست و زیبایی بیشتر آرایش می شود.

راهنمای خرید پنکک و پایه آرایشی

هنگام خرید پنکک برای صورت باید به نکات زیادی توجه کرد. به عنوان مثال، پایه آرایشی که حاوی مواد معدنی است و از پوست در برابر آسیب محافظت می کند.
برخی از مدل های فوق، به خصوص برندهای بزرگ، مخصوصاً برای افرادی که تجربه کمتری با این نوع پایه دارند، مشکل ساز هستند. چیزی را پیدا کنید که استفاده از آن آسان باشد، حتی برای مبتدیان.

راهنمای خرید پنکیک

محدوده رنگی

در راهنمای خرید پنکک، پن ککی را انتخاب کنید که روی پوست شما عالی است. پنکک نیز مانند کرم پودر در رنگ ها و تناژهای متنوعی موجود است.
با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. رنگ پنکک معمولا باید روشن تر از رنگ پوست باشد. هر چه پنکک بهتر روی پوست شما بخوابد، پوست شما زیباتر و طبیعی تر به نظر می رسد.

 

راهنمای استفاده از پنکک

خوب است قبل از استفاده از پنکک پوست را تمیز کنید. برای نرمتر نگه داشتن آرایش از شر سلولهای مرده پوست خلاص شوید. از یک اسفنج مرطوب برای آرایش استفاده کنید. با خشک شدن آرایش، صاف شدن آن سخت تر می شود و ممکن است روی اسفنج ظاهر شود.
به جای استفاده از پایه پنکک در یک لایه ضخیم، از چندین لایه سبک استفاده کنید که طبیعی تر به نظر می رسند و ترکیب پایه را سبک تر می کنند. پنکک را می توان در هر قسمت از بدن از جمله صورت، گردن، سینه و پشت استفاده کرد.

راهنمای خرید پنکیک

اسفنج را انتخاب کنید

در حالی که انتخاب پایه پنکک مناسب اولین قدم مهم است، انتخاب اسفنج مناسب تقریباً به همان اندازه مهم است. اسفنجی که برای آرایش کردن کار می کند، می تواند قضاوت کند که چقدر آسان کار می کند. اسفنج های لاتکس بر پایه کرم به خوبی کار می کنند و عملکردی صاف و یکنواخت دارند.

می توان از آنها برای آرایش دقیق استفاده کرد. افرادی که به لاتکس حساس هستند ممکن است اسفنج های مشابهی پیدا کنند که با مواد دیگری مانند سلولز یا پلی اورتان ساخته شده اند. اسفنج های هیدرا سوراخ های بزرگ تری دارند و بافت خشن تری نسبت به اسفنج های لاتکس دارند.

کلام آخر

در این مقاله راهنمای کامل خرید پنکک را برای شما عزیزان نوشتیم. ما در سایت باریخت برای شما عزیزان مقاله های آموزشی زیادی در حوزه زیبایی و مراقبت از پوست برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

 

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت