5/5 - (4 امتیاز)

6 راه برای رفع تیرگی کشاله ران به روش های ساده

تیرگی کشاله ران یکی از مشکلات پوستی رایج زنان و مردان است. علت اصلی تیره شدن پوست در ناحیه کشاله ران، مالش پوست در حین ورزش یا پیاده روی است. سایر عبارتند از: استفاده از محصولات شیمیایی، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید، اصلاح، عوارض جانبی برخی داروها و عدم تعادل هورمونی.

تیرگی کشاله ران را می‌توان به طور طبیعی با استفاده از کرم‌های مختلف و روش‌های پزشکی مانند لیزر درمانی از بین برد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه با درمان‌های خانگی به رفع تیرگی کشاله ران بپردازید .

 

راه‌های رفع تیرگی کشاله ران

تیرگی در کشاله ران می‌تواند برای بسیاری از افراد مشکل ساز باشد. شایان ذکر است که اولین قدم در درمان تغییر رنگ (تیره شدن پوست) از بین بردن عللی است که قبلاً ذکر کردیم. یکی از راه‌های آسان برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های تیره، استفاده منظم از مرطوب کننده در ناحیه کشاله ران است. مرطوب کردن پوست کشاله ران باعث می‌شود پوست شما کمتر مستعد چروکیدگی شود و پوستی صاف و نرم خواهید داشت.
برای روشن کردن لکه‌های تیره، چندین درمان موضعی وجود دارد که خاصیت روشن کنندگی  پوست دارند. این درمان‌های موضعی معمولاً حاوی یکی از مواد روشن‌کننده مانند هیدروکینون، ترتینوئین، کوجیک اسید، اسید اسکوربیک و نیاسینامید هستند. اما باید این واقعیت را در نظر بگیرید که درمان فعلی تاثیر زیادی روی رنگ پوست ندارد.
با این حال، این درمان‌ها برای هایپرپیگمانتاسیون (پیگمانتاسیون روی اپیدرم و لایه بالایی پوست) موثر هستند. اگر شما هم به دنبال روشی برای از بین بردن رنگ تیره هستید بهتر است با ما همراه باشید. در این مقاله نکات مهم و شگفت انگیزی را بیان می‌کنیم که تاثیر قوی بر رفع تیرگی کشاله ران شما خواهد داشت.

این مطلب را نیز از دست ندهید: روش های رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران

درمان‌های خانگی برای رفع تیرگی کشاله ران

اگرچه فروشگاه‌ها مملو از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست هستند، اما باید بدانید که هیچ چیز بهتر از محصولات طبیعی و سالم نیست. اگر تیرگی کشاله ران برای شما نگران کننده است و می‌خواهید بدانید که چگونه آن را به روشی طبیعی و بی ضرر درمان کنید، بهتر است درمان‌های خانگی زیر را امتحان کنید.

1. ترکیبی از روغن نارگیل و آب لیمو

2تا 3 قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه را با هم مخلوط کرده و روی پوست کشاله ران بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه بماند و بشویید.

2. آلوئه ورا

طرز تهیه: تنها کاری که باید انجام دهید این است که ژل آلوئه ورا را پخش کرده و روی پوست تیره باسن بمالید. ناحیه مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید تا ژل کاملاً جذب پوست شما شود. پس از آن ران‌های خود را با آب گرم بشویید.

رفع تیرگی کشاله ران
3. لایه برداری بلغور جو دوسر

یک فنجان جو، یک فنجان ماست و یک قاشق غذاخوری عسل (عسل مرطوب کننده خوبی است) را با هم مخلوط کرده و روی سطح تیره بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این به حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: ساخت اسکراب بدن در خانه

4. جوش شیرین

وان حمام خود را تا نیمه از آب پر کنید و سپس جوش شیرین را اضافه کنید. اجازه دهید جوش شیرین در آب حل شود. بدن خود را به مدت 10-15 دقیقه در حمام قرار دهید. سپس خود را خشک کنید و از یک مرطوب کننده یا لوسیون بدن استفاده کنید.

5. اسکراب شکر

یک قاشق غذاخوری شکر گرانول را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی ناحیه کشاله ران خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از دو دقیقه پوست خود را بشویید.

رفع تیرگی کشاله ران
6. سیب زمینی

یکی از قدیمی‌ترین درمان‌ها برای پوست تیره استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی را به صورت ورقه ای برش دهید. برش‌های سیب زمینی را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بعد از حدود 15 دقیقه پوست خود را بشویید.

رفع تیرگی کشاله ران

این مطلب را نیز از دست ندهید: اگزمای پوست سر چیست و چگونه درمان می شود؟

سخن پایانی

تیرگی قسمت داخلی ران یک مشکل رایج است که برای سلامتی خیلی خطرناک نیست. اما می‌تواند باعث ناراحتی برخی افراد شود. درمان‌های خانگی، محصولات مختلف و روش‌های بسیار دیگری برای اصلاح و رفع تیرگی کشاله ران  وجود دارد. به علاوه تمیز نگه داشتن این ناحیه، پرهیز از اصطکاک بین ران‌ها و قرار نگرفتن این ناحیه در برابر نور خورشید می‌تواند احتمال بروز این مشکل را کاهش دهد.

5/5 - (4 امتیاز)

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت