تصویر گرافیکی زیبا از موهای قرمز مجعد پریشان در باد
اولین امتیاز را ثبت کنید!

روتین مراقبت از موهای سالم به چه صورت است؟

انجام تمام تحقیقات برای دستیابی به یک روتین مراقبت از موهای سالم، کلید سلامت مو است. بنابراین در این مقاله  از سری مقالات مربوط در سایت باریخت به مو و نحوه نگهداری آن پرداخته ایم که مطمئنا برای شما مفید خواهد بود.

چرا به یک روتین مراقبت از موهای سالم نیاز داریم؟

مراقبت صحیح از مو باعث می شود موهای شما سالم بماند. در این صورت موها سالم هستند و به شما احساس خوبی می دهند. روتین های نامناسب مراقبت از مو می تواند به موهای شما آسیب برساند یا آن را بدتر کند.
شما باید مراقب موهای خود باشید تا با یک روال مراقبت از موی مناسب برای نوع موهای خود دچار مشکل نشوید. چهار نوع مو وجود دارد، گره خورده، صاف، موج دار و مجعد. بیایید هر یک را با جزئیات بررسی کنیم.

روتین مراقبت از موهای سالم

انواع مختلف مو؛ روتین مراقبت از موهای سالم

  • موهای صاف قوی ترین مو در بین چهار نوع مو هستند و ظاهری درخشان دارند.
  • موهای مجعد کمی به سمت انتها فر می شوند در حالی که بقیه موها صورت صاف دارند.
  • برعکس، موهای مجعد ضخیم مستعد وز شدن و خشک شدن هستند.
  • موهای گره خورده متراکم ترین فرها را با بافت های ظریف یا درشت دارند. این نوع مو ظریف ترین از این چهار است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: برای رفع موخوره چه باید کرد؟

روتین مراقبت از موهای سالم صاف

نگهداری از موهای صاف آسان است، اما این بدان معنا نیست که می توانید از نگهداری آن صرف نظر کنید. با موهای صاف، روغن های طبیعی پوست سر به طور یکنواخت در موهای شما جریان می یابد.

 شست وشو

بهتر است موهای خود را با یک صابون بدون اسید بشویید تا از چرب شدن آن جلوگیری کنید. شامپوهای حاوی سولفات به ویژه برای موهای چرب موثر هستند. مراقب باشید شستن موهای خود را به 2 تا 3 روز یک بار محدود کنید.

روتین مراقبت از موهای سالم

چگونه از موهای صاف مراقبت کنیم؟

از نرم کننده های روغن نارگیل و آرگان استفاده کنید که موهای شما را جذب و تغذیه می کند.
نرم کننده را روی پوست سر خود قرار ندهید زیرا روی یک قسمت از سر شما جمع می شود. در عوض، از پشت سر تا انتها استفاده کنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: خواص زرده تخم مرغ برای موها چیست؟ زرده تخم مرغ موها را نرم می کند؟

روتین مراقبت از موهای سالم موج دار

حالت دادن به موهای موج دار بسته به نحوه نگهداری از آنها می تواند آسان یا دشوار باشد. این نوع مو، نه مجعد و نه صاف، نیاز به مراقبت خاصی دارد. زیرا ممکن است ریشه موها چرب شود، اما نوک موها چربی خود را از دست داده و خشک می شوند.

شست و شو

موهای موج دار را هر ۳ تا ۴ روز یکبار بشویید تا تمیز و سالم بماند. این نوع موها را با یک حوله میکروفایبر خشک کنید تا از موخوره جلوگیری شود.

چگونه از موهای خود مراقبت کنیم؟

موهای خود را بعد از شستن حالت دهید تا به موج های آن بیافزایید. قبل از شستن موها، با روغن نارگیل، زیتون یا تخم کدو به مدت یک ساعت ماساژ دهید یا بگذارید یک شب بماند. روغن دانه کدو تنبل برای درمان آلوپسی آندروژنتیک خفیف تا متوسط ​​مفید است. زمانی که روغن نارگیل قبل و بعد از شستشو به موها نفوذ می کند. از دست دادن پروتئین را کاهش می دهد. روغن زیتون در درمان بسیاری از مشکلات مو و پوست سر بسیار موثر است.
به احتمال زیاد آفتاب و باد شدید به موهای موج دار شما آسیب می رساند و باعث شکاف موها می شود. روغن جوجوبا را به انتهای موهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند تا رطوبت را جذب کند. سپس خواهید دید که موهای شما به حالت قبلی خود باز می گردد.

روتین مراقبت از موهای سالم

این مطلب را نیز از دست ندهید: نگهداری از موهای مجعد، موهای مجعد سالمی داشته باشید

روتین مراقبت از موهای سالم مجعد

موهای مجعد پر از فرهای ظریف هستند و نگهداری آنها دشوار است. این نوع موها اغلب خشک و وز هستند و حالت موخوره خود را از دست می دهند.

نحوه شستشو

موهای مجعد تمایل به خشک شدن دارند. زیرا فر به عنوان مانعی در برابر حرکت روغن های طبیعی از پوست سر تا طول مو عمل می کند. از یک شامپوی ملایم بدون سولفات برای حفظ چربی طبیعی موهایتان استفاده کنید. از شامپوهای تند خودداری کنید زیرا می توانند روغن طبیعی پوست سر شما را از بین ببرند. موهای خود را فقط دو بار در هفته بشویید تا از خشکی و آسیب بیشتر جلوگیری کنید. شما می توانید هر روز موهای خود را با شستشوی مشترک (شستشو با نرم کننده) بدون خشک کردن تمیز کنید.

مراقبت از موهای مجعد

موهای مجعد باید مرتباً مرطوب شوند. بنابراین موها را بعد از هر بار شستشو و همچنین در روزهای بدون شامپو حالت دهید.
نرم کننده ضخیم کننده موها را کاملا می پوشاند و فرهای شما را به خوبی مرطوب می کند. حداقل هر دو هفته یکبار موهای خود را حالت دهید. موهای مجعد شکننده هستند و به راحتی می شکنند، که اتصال را دشوار می کند. بهترین راه برای شانه کردن موهایتان دوش گرفتن با نرم کننده است. یک شانه دندان پهن را روی موهای خود بکشید تا هرگونه گره خوردگی از بین برود. این نه تنها شکستگی را کاهش می دهد، بلکه به حفظ فرهای شما نیز کمک می کند.

روتین مراقبت از موهای سالم

موهای گره خورده

موهای گره خورده یا بافته شده روی موها بسیار سخت است. این مو به عنوان ظریف ترین نوع مو در نظر گرفته می شود زیرا روغن های طبیعی به راحتی تخلیه می شوند. بنابراین، تمرکز اصلی مراقبت از موهای مجعد باید مرطوب کردن موها باشد.

نحوه شست و شو

از شامپو بدون سولفات استفاده کنید. در هفته یکبار موهای خود را بشویید. برای افزایش رطوبت می توانید در هفته چندبار موهای خود را خیس نمایید.

چگونه مراقبت کنیم؟

موهای گره خورده برای حفظ سلامت و فر شدن خود به آب نیاز دارند. بنابراین حداقل هر دو هفته یکبار مقدار زیادی نرم کننده به موهای خود بزنید تا کاملاً مرطوب و تغذیه شوند. نرم کننده، روغن کرچک و آب را در یک بطری آب مخلوط کنید و هر روز آن را روی موهای خود اسپری کنید تا هیدراته بماند.

20 دقیقه قبل از شستشو، موهای خود را با روغن گرم درمان کنید. برای جلوگیری از شکستن و گره خوردن موهای خود از بالش های ساتن استفاده کنید یا یک روسری ساتن دور موهای خود ببندید.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت