• بدن
  • 30 شهریور 1401
  • 2012
اولین امتیاز را ثبت کنید!

روش های رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران

یکی از مشکلات پوستی رایج در بین زنان و مردان تیره شدن پوست زیر بغل است. سیاهی زیر بغل و کشاله ران یکی از مواردی است که به ویژه بر اعتماد به نفس زنان تأثیر می گذارد. زیرا زمانی که لباس یا مایو می پوشید تصویر زشتی از پوست ایجاد می کند. بنابراین، در این مقاله قصد داریم راجب به رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران هم در خانه و هم به صورت نوین برایتان توضیح دهیم.

روش های سنتی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل

لکه های تیره را با جوش شیرین از بین ببرید

جوش شیرین مدت هاست که به عنوان یک ماده طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست شناخته شده است. این خاصیت جوش شیرین به ما این امکان را می دهد که به طور موثری از شر سیاهی زیر بغل خلاص شوم.

برای از بین بردن و درمان تیرگی زیر بغل، می توانید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری کره و آب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. مطمئن شوید که ماده به دست آمده نباید خیلی رقیق شود. این ماسک جوش شیرین را روی پوست تمیز بمالید و یک دقیقه ماساژ دهید. سپس حدود 30 دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین را روی پوست خود بمالید. پس از این مدت می توانید پوست خود را با آب گرم بشویید.

رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران

این مطلب را نیز از دست ندهید: انواع رنگ پوست صورت را بشناسید

استفاده از لیمو

یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای از بین بردن سیاهی زیر بغل استفاده از لیمو است. برای از بین بردن تیرگی زیر بغل با لیمو، ابتدا باید یک لیمو را از وسط نصف کنید و سپس آب آن را بگیرید. قبل از دوش گرفتن، مقدار زیادی آب لیمو را به پوست خود بمالید. این روش باید روزانه و قبل از استحمام استفاده شود.
توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آب لیمو برای رفع تیرگی زیر بغل، باید از استفاده از پمادها و اسپری های زیر بغل خودداری کنید. 

این مطلب را نیز از دست ندهید: خواص آب پاپایا برای پوست

ماسک زردچوبه و خیار

استفاده از ماسک خیار و زردچوبه راه دیگری برای از بین بردن تیرگی زیر بغل است. در این روش آب خیار را گرفته و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. این مخلوط را خوب هم بزنید تا به صورت خمیر درآید. ماسک به دست آمده را روی پوست بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت، ناحیه را به خوبی با آب بشویید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: سیگار پوست را سیاه می کند؟

درمان های خانگی برای تیرگی کشاله ران

روغن نارگیل و عسل 

یکی از روش های سنتی برای رفع و درمان سیاهی استفاده از مخلوط روغن نارگیل و عسل است. برای این منظور می توانید یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با یک قاشق چای خوری عسل در ظرف مناسبی مخلوط کنید. ظرف حاوی این مخلوط را به مدت 20  ثانیه در مایکروویو قرار داده و حرارت دهید. سپس ماسک به دست آمده را روی ناحیه تیره بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد از این مدت می توانید پوست خود را با گلاب پاک کنید.

لازم به ذکر است که از این مخلوط علاوه بر رفع تیرگی لگن برای رفع تیرگی پیشانی نیز استفاده می شود.

رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران

ماسک خیار و آلوئه ورا

یکی دیگر از روش های سنتی ماسک خیار و آلوئه ورا است. خواص آلوئه ورا برای پوست به حدی است که در بسیاری از ماسک های خانگی از آن استفاده می شود.

برای بهره مندی از خواص این ماسک خانگی باید یک خیار را رنده کرده و با مقدار مناسب آلوئه ورا مخلوط کنید تا مخلوط خمیری به دست آید. در مرحله بعد می توانید این ماسک را به پوست خود بزنید و 15 دقیقه صبر کنید.

توجه داشته باشید که این ماسک برای رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران موثر است.

از سیب زمینی برای رفع تیرگی کشاله ران استفاده کنید

ساده ترین و بهترین راه برای از بین بردن تیرگی استفاده از سیب زمینی است. در این روش کافی است سیب زمینی ها را شسته و به صورت ورقه های نازک برش دهید. در مرحله بعد برش های سیب زمینی را روی پوست قرار دهید و بگذارید حدود 5-10 دقیقه روی پوست بماند. سپس می توانید پوست را با آب بشویید.

روش های نوین برای رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران

تیرگی زیر بغل را با لیزر از بین ببرید

استفاده از لیزر یکی از روش های درمانی جدید و تقریبا گران قیمت است که در سال های اخیر در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این روش لیزر خاصی به ناحیه زیر بغل یا ناحیه تیره پوست تابش می شود. نور لیزر سلول های مرده و لکه های تیره پوست را از بین می برد.

یکی از مزایای این روش نسبت به روش های سنتی کوتاه بودن دوره درمان است، اما باید بدانید که استفاده از لیزر برای پوست های حساس خطرناک است و می تواند با مشکلات پوستی خاصی همراه باشد.

استفاده از کرم سفید کننده

یکی دیگر از راه های رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران استفاده از کرم سفید کننده است. همانطور که قبلا اشاره کردیم کرم های سفید کننده زیر بغل انواع مختلفی دارند و پزشکان متخصص پس از بررسی وضعیت پوست گزینه مناسب را برای شما تجویز می کنند.

مراقب باشید بدون اطلاع و اجازه متخصص از کرم ها و لوسیون ها برای از بین بردن تیرگی ها استفاده نکنید. استفاده نادرست از این محصولات می تواند آسیب جبران ناپذیری به پوست شما وارد کند.

اولین امتیاز را ثبت کنید!

"*" indicates required fields

در صورت مشاهده تخلف یا ایراد در این مطلب توضیحات خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی در اسرع وقت، نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دسته بندی مطالب سایت

انتخاب منطقه

انتخاب نوع پوست
چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟
روتین پوست معمولی
روتین صبحانه پوست معمولی روتین قبل از خواب پوست معمولی
روتین پوست چرب
روتین صبحانه پوست چرب روتین قبل از خواب پوست چرب
روتین پوست خشک
روتین صبحانه پوست خشک روتین قبل از خواب پوست خشک
روتین پوست مختلط
روتین صبحانه پوست مختلط روتین قبل از خواب پوست مختلط
روتین پوست حساس
روتین صبحانه پوست حساس روتین قبل از خواب پوست حساس
به زودی!

انتخاب منطقه

دسته بندی مطالب سایت